![]() |
|
![]() |
#61 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Trondheim
Posts: 3,550
|
![]()
Den kom seg aldri opp fra bakken!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]()
Selv dagen etter virker det forsatt uvirkelig. Jeg fikk nyheten igar midt i min eget ferie. Man far en stort klump i halsen, spesielt dersom man kjenner kolleger som jobber i Germanwings og LH Technik. Hele bransjen her nede er i dyp sjokk. Og alle her nede star sammen i denne tragedie.
Tankene er selvsagt med de familier. 150 mennesker som er kjaer til noen kommer aldri hjem. Iblant ofrene ble mange barn, 16 skole-elever som gledet seg til en hjemkost til sine familier etter en lengre opphold i Spania. Mange spörer na hva er arsaken til denne ulykke. Som ingeniör vet jeg at noen ting ma ha gatt feil i en meget fatal vis. Jeg er sikkert man vil finne ut over tid. Og kanskje blir svarene man finner smertefulle a baere. Men idag er det ikke enna kommet den tida a stille slike spörsmal. Idag er det den tida hvor vi skal se etter de familier som har mistet noen.
__________________
Business Analyst |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Newcomer
Join Date: Jan 2014
Posts: 11
|
![]()
Ser denne er lagt ut på AVHerald, er anonym, men virker som en plausibel forklaring:
"Quote: CVR data has been read. It seems structural failure (windshield? not determined yet)..It was quick... sound of cracks,but crew initiated emergency descent by autopilot and then they weren't heard anymore. Autopilot was on during whole descent, but disconnected automatically shortly before impact when GPWS alerts appeared." |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,898
|
![]() Quote:
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2013
Location: OSL
Posts: 119
|
![]()
Rart at ikke Media fremmer proritert av leting etter den viktige FDR.
Den må vel finnes først og fremst før andre ting blir fraktet ut, |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2007
Posts: 2,508
|
![]()
Fra dagbladet.no:
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
SVG/ENZV
Join Date: Sep 2009
Location: Sandnes
Posts: 137
|
![]() Quote:
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/lu...en/a/23423192/
__________________
Mann 50 SVG X pilot på fly og helikopter |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Nov 2010
Posts: 2,776
|
![]()
Ja er nok mye her som kan tyde på ett pluttselig trykkfall, og en "emergency descent gone bad".
Man har vel rundt 20 sec på seg i den høyden på å få på seg masken før man svimer av. Å holde pusten under det lave trykket fungere heller ikke særlig bra da alt lekker ut av kroppen. Det er vel derfor gjenværende pilot vel skal ha på seg maske hvis den andre forlater cockpit over FL390 eller hva det var. Antagelig har de heller ikke rukket å sette inn riktig level off altitude i AP før det var for sent og endte derfor i fjellveggen... ![]() ![]()
__________________
You can tell the size of a man by the size of things that bother him. Last edited by Wahoo; 25-03-2015 at 15:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,477
|
![]()
Og disse bildene av voice recorder er akkurat lagt yut av Airways ..
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 6,204
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2014
Location: Orkland Kommune fra 01.01.20.
Posts: 1,201
|
![]()
SISTE: Det meldes nå rundt 16.00 at også FDR skal være funnet på stedet...les: IKKE BEKREFTET! Gode nyheter i så fall kan man trygt si.
![]() Last edited by ForeverSAS; 25-03-2015 at 16:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Newcomer
Join Date: May 2012
Posts: 6
|
![]()
SISTE: FDR er funnet, den er ødelagt og minnemodulen mangler (ikke enda funnet)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,166
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Newcomer
Join Date: May 2012
Posts: 6
|
![]()
ref New York Times http://www.nytimes.com/2015/03/26/wo...bus-crash.html
Quote:
Last edited by Millmax; 25-03-2015 at 16:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,898
|
![]() Quote:
Kilde New York Times: http://www.nytimes.com/2015/03/26/wo...etType=nyt_now
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Flysitter
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,944
|
![]()
Lydopptaket fra CVR skal være brukbart
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2012
Posts: 237
|
![]()
Her er det mye synsing. Dette med FL390, hvor har du det fra?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||
ScanFlyer Molded
Join Date: Nov 2010
Posts: 2,776
|
![]()
En stund siden jeg leste dette, men i USA (FAA) er ihvertfall regelverket ganske strengt.
Litt usikker på hva som gjelder i Europa, men tror det varier mer med selskap policy (antagelig der jeg har FL390 fra) FAR 135.89 Pilot requirements: Use of Oxygen. Quote:
Quote:
kommer på agendaen igjen.. (også bare synsing selvsagt) W
__________________
You can tell the size of a man by the size of things that bother him. Last edited by Wahoo; 25-03-2015 at 19:41. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2012
Posts: 237
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Nov 2010
Posts: 2,776
|
![]() Quote:
hvis man ikke reagerer raskt eller får panikk. USA har ikke denne regelen for moroskyld! I Europa er vel regelen at over FL250 så er det påbudt med såkalt "quick donning mask" - en maske man kan få på seg med oksygen flow på 5 sec. Men jeg har også hørt at enkelte selskaper i europa har tilleggs-regler noe alá USA, men FL390. Men den gjelder da ikke for A320 da den har max altitude på FL390... W
__________________
You can tell the size of a man by the size of things that bother him. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Krasj på flyshow i UK | jameson82 | Flyforum | 0 | 01-08-2015 16:14 |
Falcon 50 krasj på Vnukovo | Someone | Flyforum | 1 | 21-10-2014 14:39 |
Ny Norsk reg..? LN-KRASj... ;-) | G-COLE | Bilder & foto | 0 | 14-02-2011 19:03 |
Første F-22 krasj | Someone | Flyforum | 5 | 26-03-2009 10:45 |
Krasj i Armenia | zico77 | Flyforum | 5 | 15-02-2008 09:49 |