![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Skal reise til USA med British Airways til sommeren på billigste klasse. Kunne gjerne tenkt meg å booke seter allerede nå slik at jeg kan få feks en toseter sammen med madammen. Er det noen måte å jukse seg rundt dette uten å betale?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Nei. Du kan velge gratis 7 dager før hvis du har BA Bronze-status, eller ved booking om du er sølv eller gull. Ellers må du betale.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hei
Jeg skal fly med BA/Iberia til Sao Paulo i sommer. Jeg fikk matchet/challange meg til Air Berlin gull i 4 måneder, det jeg lurer på er hvor jeg kan velge reservere sete på denne bookingen? Inne på BA sine sider står det at det koster penger, men skal ikke jeg kunne velge sete som Air Berlin gull, OW emerald? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Newcomer
|
![]()
Regner med du har lagt inn AB-nummeret ditt i bookingen? Prøv å mate inn booking-referansen på Finnair eller RJ eller QR sine sider, det er ofte mulig å velge seter på en av de selv i tilfeller der det ikke funker hos BA.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Prøvde flere ganger men fikk bare opp den siste flyvningen fra lhr til bgo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Air Berlin gull er OW Sapphire.
Quote:
Grunnen til at satusen ikke kom opp var fordi callsenteret hadde lagt inn bookingen min manuelt og gjort om "ø" til "o", mens det på BAEC-kontoen min står "oe". Kortnummeret lå inne, men det stod også "invalid account" på skjermen hos damen i Bremen. De måtte få backoffice til å legge inn korrekt navn på billetten før det løste seg. Er litt usikker: Har man gratis setevalg med OneWorld-status eller bare med BA-status? Må billetten være booket på BA-nummer?
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) Last edited by Discus; 04-05-2014 at 10:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Newcomer
|
![]()
Du skal ha gratis setevalg uansett, med OW-status. Funker det ikke foreslår jeg at du ringer BA.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg hadde også problemer med BA-setevalg her om dagen, hadde booket med Dividend Miles og fikk ikke endret FF# til AA, hvor jeg er Emerald. Tok kontakt med BA på Twitter, som ordnet det kjapt (callsenteret har stort sett ekstremt lang kø).
![]() |
#9 |
Newcomer
|
![]()
Hvis problemet er at du har feil FF# på bookingen kan det vanligvis endres på Finnair sine sider.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
AA PLT, A3*G, Carlson Concierge Upcoming: Last edited by Peppep; 04-05-2014 at 18:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg har kjøpt flybillett for to personer Oslo - London og London - Los Angeles med British Airways A380 i økonomiklasse. For meg ser de mest attraktive setene på A380 ut til å være rad 72-75 som er på øvre dekk og en av de ytterste radene slik at vi får vindusplass. Å betale for plass nå vil koste 469 NOK/pers for en vei med A380; det utgjør faktisk ganske nøyaktig 20 % tillegg på flybilletten, noe som jeg i utgangspunktet synes er for mye å betale. Flybilletten t/r USA kom på ca 4700 kr/person.
Er den nest bakerste seksjonen på øvre dekk i økonomiklasse attraktiv ? Er det verdt å bruke 469 for å få det setet jeg tror er det beste ? Har aldri fløyet A380 før. Eller bør jeg vente til 24 timer før avreise og velge sete gratis ? Kan jo være at flyet har dårlig belegg tidlig i desember 2015 (langtidsplanlegging det her !) når vi skal reise og at vi kan benke oss ned på en treseter på nedre dekk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
London - Los Angeles er såpass langt at det betyr noe hvor du sitter. Snaue 500 pr person for gode plasser er verdt hver krone.
![]() |
#13 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Man får selv vurdere om det er verdt pengene. Sjekk setekartet jevnlig og se hvor mye som er tatt, det kan du gjøre uten å betale. Bronse-folket kan velge 7 dager før avgang, da kan det være det endrer seg litt så verdt å legge en reminder i kalenderen den dagen .
Mitt inntrykk er at det er mange i Economy/Premiumeconomy som ikke velger sete før ved innsjekk. Husk at du ved reise fra Oslo kan velge seter mer enn 24 timer før flyet til LAX går så då får i det minste et forsprang på de som starter i London eller har kortere connection enn deg.
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Ser fint ut å sitte på øverste dekk i A380, noen son har sammenligningsgrunnlag ? Han jeg skal reise med er bare knapt 6 år så jeg vil jo gjerne sitte et sted han får en best mulig reise og gjerne kan sove. Noen tips ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Ulempene slik jeg ser det med andre etasje er at det er så langt ut til vinduet at man ikke får sett ned, bare rett ut. For akkurat denne flyvningen spilte det mindre rolle siden det var mørkt nesten hele veien, men jeg liker å se på landskapet under meg og prøve å kjenne igjen fjell osv. Ellers var bakre seksjon helt ok, og jeg opplevde ikke mye støy fra galley. Og så var jeg overrasket over at en A380 kunne riste og hoppe rundt så mye ved avgang Heathrow, men det blåste mye og var vel andre fly som "la igjen noe turbulens". Last edited by Gnilre; 25-12-2015 at 05:03. Reason: Upresist |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Men så er fordelen at du har de fine oppbevaringsboksene til å dytte ting oppi, evt. legge ting oppå. Virker heller ikke så trangt i bredden når man får litt avstand til veggen
![]() |
#18 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Tilbake fra USA fløy vi Finnair Airbus 340. Bestilte vindusplasser der også med to seter ut mot vinduet og opplevde plassen som bra. Pitch på 32 hos Finnair og 31 i 380 til British Airways. Men totalinntrykket var at British Airways var mer rommelig nettopp fordi det var god avstand ut til vindusveggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Velge sete på UA? | KLM 1200 | Reiseforum | 6 | 30-11-2013 16:21 |
AF T7-300 sete 15 A,B og C? | baselutvann | Reiseforum | 11 | 16-10-2011 01:27 |
Endre sete DY. | Twin Otter | Småprat | 9 | 09-06-2011 23:10 |
CO's nye BF sete | LN-MOW | Flyforum | 57 | 05-05-2011 22:32 |
Sjekk inn og velg sete, NEI ønsker bare å velge sete | sail4fun | Reiseforum | 4 | 17-11-2010 17:32 |