Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 12-04-2014, 23:53   #61
Tjab
Upgrade me....

Default Re: Berlin

Var så utålmodig at jeg bestilte på Kempinski Hotel Bristol (mye bra deals når jeg bestilte)

http://www.kempinski.com/en/berlin/h...stol/overview/

Fuck google, ask flyprat!
Tjab is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2014, 07:50   #62
hifiman
ScanFlyer Gold

hifiman's Avatar

Trenger litt hjelp her, skal reise førstegang til Berlin og valget står mellom tre hotell:

Hampton by Hilton Berlin City West - Billigst
Park Inn by Radisson Berlin Alexanderplatz -har CC Silver kan hende jeg blir oppgradert
eller
Savoy Hotel Berlin

hva anbefaler dere ?

står egentlig å veier på Hampton , vanskelig å komme seg dit fra Tegel ?

Last edited by hifiman; 23-05-2014 at 08:56.
hifiman is offline   Reply With Quote
Old 31-07-2014, 14:27   #63
Tjab
Upgrade me....

Spørsmål Re: Berlin

Da blir det tur til Berlin igjen. Dog må jeg ha 8 rom denne gangen, smalt budsjett.

Anyhow, en ting jeg ikke skjønte med Berlin sist jeg var der, hva er egentlig sentral beliggenhet i Berlin? Jeg bodde på Kempinski sist, og følte det var kjempesentralt. Nå er det ett urealistisk hotell for en budsjett tur.

Men er feks borte ved Tempelhof en grusom plassering?

(bruker hotels.com)

Old 31-07-2014, 15:55   #64
ILS2
ScanFlyer Gold

Skjer ikke så veldig mye rundt Tempelhof. Jeg ville satset på Alexanderplatz, sentrum i gamle Øst-Berlin. Park Inn er et helt kurant hotell med bra utsikt, samt enkel forbindelse til kollektivtransport. Området rundt Alexanderplatz har mye å by på mht. mat & drikke.
ILS2 is offline   Reply With Quote
Old 31-07-2014, 16:41   #65
Tjab
Upgrade me....

Quote:
Originally Posted by ILS2 View Post
Skjer ikke så veldig mye rundt Tempelhof. Jeg ville satset på Alexanderplatz, sentrum i gamle Øst-Berlin. Park Inn er et helt kurant hotell med bra utsikt, samt enkel forbindelse til kollektivtransport. Området rundt Alexanderplatz har mye å by på mht. mat & drikke.
Takker for tipset. De hadde ikke kapasitet, samt at prisen ble for dyr.

Fikk ett 3 stjerners i "mitte" og 8 dobbeltrom fra fredag til søndag for under 14k. Sånn sett så er vel det greit.

Hotellet har ett navn som kan bli særdeles pussig om man sliter med bokstaven J.

http://www.jurine.de/

Skal gi en tilbakemelding på hotellet etter besøket i denne tråden.

PS:
Kempinski var veldig bra. Bra mat, ok priser, veldig hyggelig og bra personale. Anbefales.

Old 31-07-2014, 16:51   #66
DCHalvorsen
ScanFlyer Silver

Hva som er sentralt i Berlin blir en smakssak for kjennere. Jeg har bodd mye på Park Inn Alexanderplatz, og synes det hotellet er bra. Frokosten er eksepsjonell. Men selv strøket rundt Alexanderplatz er en trist og forblåst steinørken, spør du meg. Man kan alltids spasere en tur ned Karl Marx Allee som står på unesco-listen, men man blir som regel lei før man er halvveis.

Holder mer en knapp på sentrum i gamle Vest-Berlin og fortrekker å bo på hoteller som ligger innen en radius på 1 til 2 kilometer fra ruintårnet til Gedächtniskirche. Mer vibrerende liv der vest, både når det gjelder kultur, butikker og mat/drikke.

DCHalvorsen is offline   Reply With Quote
Old 31-07-2014, 22:01   #67
mann78
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by Tjab View Post
Takker for tipset. De hadde ikke kapasitet, samt at prisen ble for dyr.

Fikk ett 3 stjerners i "mitte" og 8 dobbeltrom fra fredag til søndag for under 14k. Sånn sett så er vel det greit.

Hotellet har ett navn som kan bli særdeles pussig om man sliter med bokstaven J.

http://www.jurine.de/

Skal gi en tilbakemelding på hotellet etter besøket i denne tråden.

PS:
Kempinski var veldig bra. Bra mat, ok priser, veldig hyggelig og bra personale. Anbefales.
Jeg har vært endel i området du har hotel(http://no.wikipedia.org/wiki/Prenzlauer_Berg), mye cafe/spisesteder i området. Prøv http://www.filetstueck-berlin.de/cms/. Beste måten i mine øyne for å utforske berlin er sykkel. Selv om u/s-banen er super tar man seg så raskt frem med sykkel.

Ellers har jeg bodd mest i mitte, og litt ved kudammen. Ditt hotel ligger jo ved u2 som er viktig linje om du skal til attraksjoner som kadewe, kudammen, potsdamer platz, friedrichstrasse etc.

Annet billig og bra 4 stjerners er Titanic comfort mitte, har brukt dette noen ganger. Små rom men knallgode senger og stor dusj. Ligger ved u2.

mann78 is offline   Reply With Quote
Old 01-08-2014, 07:36   #68
hifiman
ScanFlyer Gold

hifiman's Avatar

intercontial Berlin , kan også anbefales.

Meget hyggelig betjening og fantastisk frokost

Med buss stopp nesten rett utenfor døren og kort avstand til Zoologischer Garten Berlin så er beligenheten også bra.
Old 01-08-2014, 14:21   #69
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Hampton Inn har jeg brukt mange ganger, kanskje nevnt tidligere her også. Kort vei til Zoo, bra rom, a/c som funker, og bra frokost inkludert.

Old 21-08-2014, 09:14   #70
VirreVapp
ScanFlyer Silver

Default Berlin, Must do's ?

hei
Jeg har plutselig fått oppdraget med å arrangere 50-årsdag for min nabo, Dagen skal feires UTENLANDS. Det var kravet. Og det er neste helg...
Så det ble Berlin. Jeg har vært der noen ganger selv i jobb og med familien. Nå er det snakk om "guttetur" med 4 stk mann. Jubilanten er glad i øl. Er det noen som har noen anbefalinger, gjerne et Bayer'n inspirert sted med store øl sidler og svin på menyen?? Tror vi ender opp å bo på Alexanderplatz.
Andre ting som er gøy?
Old 21-08-2014, 09:58   #71
darkcho
ScanFlyer Gold

Default Re: Berlin, Must do's ?

Checkpoint Charlie er veldig veldig turist, men mange liker jo det. Tv tårnet gir en super utsikt over hele Berlin, spander på dere "vip" billett som koster noen få euro mer og kvitter seg med køen.

DDR watchtower syns jeg var kult, om dere har litt interesse for slikt.
Old 21-08-2014, 10:13   #72
SBT
ScanFlyer Silver

Default Re: Berlin - tips og anbefalinger

Restaurant Schildkröte, Kurfürstendam 212, inngang Uhlandstrasse, be om Jahn Otto Johansen spezial: Schweinehaxe, stor øl + snaps.
www.restaurant-schildkroete.de
se bilder når du klikker på 'ambiente'.
SBT is offline   Reply With Quote
Old 21-08-2014, 10:22   #73
TriStar
ScanFlyer Crusty

TriStar's Avatar

VirreVapp: Hofbrauhaus München ligger et steinkast fra Alexanderplatz, nærmere Bayern kommer du ikke i Berlin Var der i juni og spiste Schweinehaxe og drakk stooore øl...

http://www.hofbraeuhaus-berlin.de
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 21-08-2014, 10:25   #74
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:
Originally Posted by TriStar View Post
VirreVapp: Hofbrauhaus München ligger et steinkast fra Alexanderplatz, nærmere Bayern kommer du ikke i Berlin Var der i juni og spiste Schweinehaxe og drakk stooore øl...

http://www.hofbraeuhaus-berlin.de
Jeg var der sist uke. Spiste crispy pork knuckle og der var faktisk utrolig godt. Eneste minuset var treg servering utendørs, men er kanskje bedre inne?
Old 22-08-2014, 07:48   #75
VirreVapp
ScanFlyer Silver

Vi booker Park Inn Alexanderplatz, bodde der i Juli med familien. Greit nok. Så vi tok TV tårnet og " muren" da. Jeg får sjekke hva naboen vil gjøre, han er ikke så glad i sightseeing tror jeg. Blir nok bra.. Fly pluss ned og tilbake, så vi skal vel klare oss. takk for tipsene.
Old 06-12-2014, 15:39   #76
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Snuser litt på en tur til Berlin, og ser jeg kan bo billig (les: har nok poeng på Carlson-kontoen til to netter) på Park Plaza Prenzlauer Berg Berlin. Noen formening om beliggenheten til dette hotellet? Ser det ligger litt unna mer sentrale strøk, men rett ved en jernbanestasjon.
Martin is offline   Reply With Quote
Old 06-12-2014, 18:59   #77
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Snuser litt på en tur til Berlin, og ser jeg kan bo billig (les: har nok poeng på Carlson-kontoen til to netter) på Park Plaza Prenzlauer Berg Berlin. Noen formening om beliggenheten til dette hotellet? Ser det ligger litt unna mer sentrale strøk, men rett ved en jernbanestasjon.
Helt greit å bo der, for det går trikker til "sentrum" (Alexanderplatz) rett utenfor hotellet. Jeg bodde på Andel's rett ved for noen år siden. Beliggenheten er grei, men ikke super. Men nesten uansett hvor man bor i Berlin må jo man i kollektive transportmidler for å komme seg rundt, og da er det like greit.

Last edited by AirbusTrond; 06-12-2014 at 19:02.
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 06-12-2014, 19:02   #78
DCHalvorsen
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Hotellet ligger nok definitivt litt abseits fra der det skjer noe Berlin og i et nokså sjarmløst strøk. Stasjonen like ved, Landsberger Allee, ligger langs ringlinjen som går rundt hele Berlin. Da er det nok bedre å ta trikken ned Landsberger Allee og Mollstrasse til Alexanderplatz. Ut fra Alex er mulighetene mange.

DCHalvorsen is offline   Reply With Quote
Old 07-12-2014, 11:57   #79
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

Det eneste som var bra i området var baren på toppen av hotellet - fint å starte med en drink før man tok turen vestover. Dette altså på Andels, som ligger rett ved:

http://www.vi-hotels.com/en/andels-b.../#mmcMediabox=

Hvis du reiser før jul, er jo det mye fine julemarkeder rundt om. Og så er det julemat overalt, her representert med gås med tilbehør som grønnkål, rødkål og baller av potet og mel. Hos Weihenstephan (verdens eldste bryggeri med restaurantfilial i Berlin) fikk jeg både lår og bryst i en vanvittig porsjon:

Berlin 144 by DrSBUS, on Flickr

Last edited by AirbusTrond; 07-12-2014 at 12:04.
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 07-12-2014, 12:30   #80
Fbu76
ScanFlyer Blue

Landsberger Allee er definitivt ikke veldig sentralt i Berlin. Min oppfatning er at i Berlin så betyr ikke dette så mye. Berlin har et fantastisk U-Bahn- og S-Bahn-nett. Kjøp et dagskort (Tageskarte) på bussen TXL på Tegel. Koster rundt 8 Euro for sone A+B. Ta TXL-bussen til Beusselstrasse. Da har du S-Bahn S41 som går med klokka forbi Landsberger Allee. S42 går motsatt vei. God frekvens.

Grunnen til at jeg sier at det ikke er så viktig med beliggenhet, er at Berlin har så mange sentrum. Alexanderplass er for meg ikke noe spesielt trivelig sted. Jul i Friedrichstrasse, Postdammer Platz eller Mitte. Prøv Wittenberger Platz med kjøpehuset KaDeWe, eller S-Bahnhof Savignyplatz. (Jan Otto Johansens hjemtrakter).
Kjempeburger på "The Bird". Ellers er det en super burgersjappe ved Schlesisches Tor. God tur.
Fbu76 is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules