![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: May 2009
|
![]()
Du har studenter som bor dyrt privat, røyker og snuser (drikking skal ikke nevnes, det er da noe annet?
![]() For min del er det uaktuelt. Bor i studentbolig (relativt fancy though), buksene mine kostet 200 kroner på H&M og halvliteren koster for min del 34 kroner på studentpuben. Har jo det privilegiet at flybillettene mine er ganske rimelige, spesielt om man sitter foran denne mystiske gardinen. Det gjorde at da jeg reiste til USA i fjor sommer så var 4/5 flighter foran nevnte gardin. Bor for det meste på hosteller og lignende og er skeptisk til om jeg egentlig får brukt CC Concierge før den går ut. Unner meg jo litt høyere grad av luksus innimellom, da som regel i overnatting og matveien, men som regel så går pengene i opplevelser. Hovedargumentet for å skaffe seg deltidsjobb for min del var å ha råd til å reise og det er vel omtrent der alle de pengene forsvinner, med unntak av BSU sparing for å slippe inntektsskatt. Syns dog UiO kunne hatt skikkelig høst- og vinterferie, så det blir enklere å komme seg vekk om vinteren |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
For meg har status verdi om det gir meg gjentatte fordeler. Har hatt EBG i 15 år of det passer meg bra når 80 % av mine reiser er mellom OSL, ARN og CPH. Da har fasttrack og lounge stor verdi. Bare det jeg sparer på mat og drikke på flyplasser i året er betydelig. Derforkan MR være aktuelt for å opprettholde status.
Hotell, da bruker jeg jobbavtaler, så det er det som styrer bruken. Men det blir stort sett som det blir. Mest økonomisk ser Scandic bra, pga voucers som kan benyttes på hotellet , men det er jo kjedelig å spise på hotellet hele tiden da. Er 3.floor hos Scandic, Silver hos Hilton, og Gull hos Starwood. Foretrekker Starwood om jeg kan, men men et som sagt avhengig av om min arbeidsgiver har avtaler de aktuelle steder. Kan bruke arbeidsgivers avtaler også på privat reiser, og det er vel den største benefit, dvs pris, og da blir status mindre |
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Konkurranse i USA versus Europa - noen betraktninger (splittet) | dc-8-63 | Flyforum | 67 | 07-02-2015 20:55 |
Betale mer for midtgang? Og betraktninger rundt frakt | Someone | Småprat | 161 | 10-03-2012 11:53 |
Om DY vs SAS - generelle betraktninger (splittet) | LN-KGL | Småprat | 13 | 06-11-2011 20:13 |
København - Bergen; bilder og betraktninger | DCHalvorsen | TripReports | 5 | 24-05-2009 15:28 |