![]() |
|
|
![]() |
#1 |
Newcomer
|
![]()
En av Norges best bevarte hemmeligheter er hvilken ambassade Taiwan sokner til, det er Singapore, men du finner ikke det på noen offisiell norsk side, inkl UDI/ambassadene, ei heller finner du info om Taiwan på Landsider.no
Dette har jeg påpekt ovenfor UDI per brevs form men selvfølgelig skjer det ingenting... Danmarks trade office/handelskontor ligger i sentrum av Taipei, mener det er i World Trade Center bygget like ved selveste Taipei101. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
De vil vel unngå en ny runde med mindre moden framtoning fra Beijing kan jeg tenke meg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg regner med at han sikter til Norges ambassade. Men om man er i Taiwan uten pass, er det liten hjelp i det. Norge følger som veldig manga andre land en s.k. ett-kina-politikk, og regner Taiwan som en del av Kina. Dermed så "eksisterer ikke" Taiwan som eget land offisielt.
![]() |
#4 |
Newcomer
|
![]()
Mente at Norges ambassade i Singapore svarer for Taiwan, nettopp fordi Norge er livredd for å irritere kineserne i motsetning til våre naboland i Norden som fint greier å balansere forholdet til både Kina og Taiwan.
(Er nok partisk i saken med kjæreste fra Taiwan) Norges trade office ble lagt ned rundt år 2000 kr og mister jeg passet så er det bare å dra til danmarks trade office, så har dem diplomatisk forbindelse med vår ambassade i Singapore, regner med man vil ha et nødpass innen 24 timer da, express mail fra singapore, hk, macau og fastlands kina går over natt til Taiwan. Tror man er i større problemer hvis man drar til "Langtvekkistan" landene, de små utbryterrepublikkene fra tidligere sovjetunionen i EuroAsia... |
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Taiwan-tråden | Upsaker | Reiseforum | 8 | 30-05-2018 10:08 |
Flykrasj i Taiwan (ATR 72 - TransAsia) | SudCaravelle | Flyforum | 11 | 25-08-2014 14:11 |
Turbulent tur til Taiwan | Fly med oss | TripReports | 51 | 06-08-2013 17:51 |
Taipei/Taiwan | valen | Reiseforum | 1 | 23-07-2009 18:12 |