![]() |
|
|
![]() |
#1 | |
Flydiot
![]() Join Date: Aug 2010
Location: Nes, Akershus
Posts: 1,298
|
![]() Quote:
Det tviler jeg egentlig på. Det er fortsatt VELDIG mange i Norge som ikke er så reisevante og fortsatt tror DY er billigst, så de vil nok fortsatt få sine passasjerer. Dessuten er egentlig produktet til DY bra med blokkerte midtseter, så komfort er jo helt ok der. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,896
|
![]() Quote:
DY tror jeg overlever på grunn av prisen - men de andre med mellomlandinger og de som skal videre østover merker nok at over 3000 passasjerer i uken har et langt mer komfortabelt alternativ med et noe artigere stopover-sted enn Doha, Frankfurt eller lignende. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Ja, Norwegian kan sikkert klare det - men de må i så fall konkurrere på pris eller basere seg på lojalitet. Utfordringen er jo at Emirates ofte kan være like billig som billigselskapene nettopp fordi de har så stort volum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,896
|
![]() Quote:
Jeg gjetter de legger seg på 6-7000 mot DY som stort sett alltid er på sydsiden av 4000. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2005
Location: Oslo
Posts: 1,305
|
![]()
Og Etihad ignorerer fortsatt det skandinaviske markedet.
Blir jo spennende å se om Emirates klarer å selge F seter her til lands. Når det gjelder J klasse er vel ikke Emirates med 2-3-2 av de mest attraktive. QR har jo 1-2-1 i de nye flyene sine. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2009
Location: Upper District
Posts: 459
|
![]()
TG har jo 1-2-1 i C også.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2005
Location: Oslo
Posts: 1,305
|
![]()
Det har du helt sikkert rett i, men QR er vel en mer direkte konkurrent til EK. Samme konsept med mellomlanding i ørkenen for connection til Asia og midt'østen.
De vil nok legge seg godt under TG i pris til Thailand. Det som blir spennende er å se om det blir en slags priskrig mellom EK og QR. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Flydiot
![]() Join Date: Aug 2010
Location: Nes, Akershus
Posts: 1,298
|
![]() Quote:
Du har nok helt rett, var litt toskete formulert av meg. DY er slett ikke et dårlig selskap å velge til DXB. Som regel svært bra priser og null problem med noen timer i en 738 med blokkert midtsete. Det jeg ville frem til er at selv når Emirates dukker opp vil fortsatt DY ha godt belegg på denne ruta trur jeg! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jun 2010
Location: Ottestad
Posts: 552
|
![]()
Strålende nyhet. Flere widebody på OSL.
Prøver å booke OSL-DXB på emirates.com, og får i hovedsak opp reiser via CPH og ARN?! Litt merkelig egentlig. Rutekartet og destinasjoner er heller ikke oppdatert enda, overraskende at Emirates ikke får sånt oppdatert og på stell da "nyheten" slippes... Ryktene har jo gått i mange måneder. Uansett så skal denne ruta bookes, håper på noen lanseringstilbud. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 12,005
|
![]() Quote:
Kommer nok egne kampanjer og stell snart.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Korsvoll
Join Date: Sep 2010
Location: Oslo,Norway
Posts: 41
|
![]()
http://www.wideroe.no/ er oppdatert med mulighet for å bestille billetter. Ser ut som prisen for OSl-DXB t/r ligger mellom 5000 og 9000 i Økonomi (utreise 2.9), 22000 i C (utreise 2.9) og 34000 i F.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
Posts: 2,369
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2010
Posts: 200
|
![]()
Vet ikke helt hva jeg synes. På en måte er det jo bra med konkurranse, men dumt hvis de presser ut andre seskaper, som thai.
I tillegg vil vel dette føre til at det blir mindre sannsynlig at andre selskaper, spesielt asiatiske, vil starte opp direketrute til OSL. Jeg synes uansett at Qatar er bedre enn Emirates, og kommer til å fortsette å bruke dem østover. |
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Emirates pensjonerer sin første 777-300ER | Someone | Flyforum | 2 | 08-11-2016 11:20 |
Emirates EK160 - avgang fra Oslo 2.september 2014 | Cecilie | Bilder & foto | 0 | 29-12-2014 16:34 |
SAS Trafikktall SEPT 2014 | vstenhjem | Flyforum | 4 | 08-10-2014 13:19 |
Emirates med fine priser i C fra Kiev til Asia Jan-Apr 2014. (NB! Kort frist...) | HS-TLD | Reiseforum | 0 | 15-12-2013 16:21 |
Emirates sin første 777-300ER er her... | LN-OSS | Flyforum | 10 | 15-03-2005 18:35 |