Altså, hvis EK må fly 2x
MXP pr dag, for så å fly videre ut til hhv
FLL og
JFK, så vil man potensielt doble setekapasiteten mellom
DXB og
MXP. Dette vil føre til (mest sannsynlig) dårlig belegg på ruten
DXB -
MXP og derfor sviktende inntekter (eller høyere utgifter om du vil). DU har ikke denne begrensningen når de ønsker å fly
LGW -
JFK (med sitt crew basert i
BKK), og kan derfor fly
LGW -
FLL,
JFK ++ UTEN å måtte fly
OSL/
STO/
CPH -
LGW først. (Med samme maskiner , altså F.eks
OSL -
LGW med 787 x antall ganger pr dag.) Hvis de skulle operere under samme begrensning som EK, så hadde det vært tilfellet, og det er på ingen måte levedyktig å fly mellom scandinavia og
LGW såpass mange ganger pr dag, gjerne om morgenen for å få til noenlunde OK rutetider ut fra
LGW igjen.
Håper du ser forskjeller
TOS, da denne er ekstremt åpenbar og veldig veldig konkurransevridende ihht sakens kjærne.