![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hei.
Her er et bilde av Heron LN-BDS fra West Norway Airlines. Rolv Hopen har tatt dette bildet, men pga sykdom er han ikke i stand til å si/huske hvor dette bilde er tatt. Jeg synes selv jeg kjenner igjen brakka bak i bildet som den gamle terminalen på Værnes, men vil gjerne få dette bekreftet. Så om noen kan si dette sikkert, er det til stor hjelp. ![]() Takk for titten og all hjelpen. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Et kjempeinteressant bilde fra mitt favoritt flyselskap; Vestlandske Luftfartselskap AS (West Norway Airlines)! Jeg har i mange år forsket i historien til VLS, og holder på med en artikkel om VLS sin historie (1946-1958), som jeg håper å få publisert i "Flyhistorie". Jeg har også planer om å lage en bok om VLS sin historie, et selskap som fløy slike fly som Seabee, "Finnmark", Short Sealand, Heron (LN-BDS), Luscombe, Cub (?) og Walrus.
Dessverre kan jeg ikke si hvor bildet er tatt, men sjansen er stor for at det er Værnes, der LN-BDS hadde rute. Alternativ 2 er Sola, hvor flyet også ofte var. Vedlikehold ble foretatt av Braathens. Mvh Steinar http://www.seabee.info |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Dette er tydeligvis ved oppstart. Sjekk fyren med brannslukningsapparatet. Ramp Safety ble tatt paa alvor den gangen ogsaa!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Aviator
|
![]()
Jeg er vokst opp på Stjørdal og er nesten 99% sikker på at bildet er tatt på Værnes.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hei.
Ja, jeg mener bestemt jeg og at dette er Værnes. Har gått mye der inne under oppveksten, og jeg tror den brakka vi ser i bakgrunnen er den gamle terminalen. Videre inn til høyre stod(står) det en hangar hvor i min ungdomstid det var mye småfly både fra flyklubbene og private. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
|
![]()
Stemmer meget bra. ''Braka Som vises bak der ja.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Et herlig bilde av flyet! Sjeldent, er stripa grønn?
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Fargen på stripen skal være blå, men bildet er av heller laber kvalitet. Kanskje noen med bedre kunnskap i fargebehandling hadde greid å få til dette bedre.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg har en tegning med de orginiale fargespesifikasjonene fra fabrikk, men denne er ikke tilgjengelig for meg akkurat i kveld. Men jeg syns å huske at fargen på stripen(e) er "N. 53 Azure Blue" - blå med andre ord. Skal komme tilbake med fargespesifikasjonen en annen dag - så snart jeg har tid...
Steinar http://www.seabee.info |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Jeg tar gjerne imot en kopi av den tegningen...... Hilsen Ruben |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hei,
Vi holder på å lage dekaler til LN-BDS i 1/72 nå, men finner ikke bilde av høyre siden av flyet. Er det noen som kan hjelpe her ? Sort/hvitt bilde går helt fint. På forhånd tusen takk. Hilsen Ruben |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Bilde av LN-BDS i Kay Hagbys bok side 135 viser høyre side. Tilsynelatende helt lik venstre, men uten navnet "JAN HERWITZ"
|
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norske D.H.114 Heron dekaler klar i 1/72 | rhusberg | Samlerhjørnet | 1 | 09-08-2013 16:01 |
DH114 Heron Braathens SAFE | Fredriksen | Flyhistorisk forum | 8 | 30-06-2012 20:14 |
De Havilland Dragon Rapide G-AIYR - Duxford | Rob Mulder | Flyhistorisk forum | 3 | 22-12-2008 12:10 |
Hjelp: Braathens SAFE (Heron) på Hamar | seilfly | Flyhistorisk forum | 7 | 09-08-2008 01:51 |
de Havilland DH89A Dragon Rapide | LN-KGL | Flyhistorisk forum | 9 | 26-02-2005 22:11 |