![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
På tide med en liten oppdatering!
Alder: 32 (1980-modell) Sivilstand: Gift, en liten sønn født i september 2012. Nasjonalitet: Norsk Bor: Skøyen i Oslo, men er egentlig en enkel gutt fra landet (Asker). Språk: Norsk og engelsk, skolefransken er fortsatt god nok til å håndtere hotell, restaurant og bar der nede - og blir merkbart bedre etter noen dager med praksis. Yrke: Konsulent, ansatt i et stort konsulentfirma. Jobber stort sett med omstillings- og utviklingsprosjekter hos store aktører i offentlig sektor. Utdannet: Sivilingeniør fra NTNU i Trondheim, 2005 Nærmeste flyplass: Kilen. ![]() Favorittreisemål: Glad i å utforske nye reisemål, men kanskje enda mer glad i å reise tilbake til det kjente. Av utland er Frankrike en soleklar favoritt, både nye og kjente steder. I Norge er det ingen steder jeg har det bedre enn på hytta i Onsøy (Fredrikstad). Fikk flyinteresse: Tidlig, sannsynligvis som følge av mye familie i Tromsø og dermed mange, mange turer oppover dit med SAS sine DC-9 og MD-80 i barndommen og ungdommen. Så har det blitt mer faglig og mer systematisk i voksen alder, men interessen svinger litt med hvor mye jeg flyr i jobb og privat. Destinasjoner: Hyppigste de siste år er EVE, TRD, CDG, ORD, LHR, NCE, AES, CPH og ARN. Dessverre blir det lite flyturer for tiden, men jeg kommer nok sterkt tilbake! Favorittfly: A340, særlig -600 og -500, klassiske elegante proporsjoner kombinert med et moderne design. A380 og 747-8, ikke fordi de er spesielt pene, men på grunn av ingeniørkunsten de representerer. Synes det er trist at MD-80 er på vei til å forsvinne fra norske flyplasser, men A321neo ser ut til å bli et flott fly. Og av de mindre maskinene er E190/E195 riktig lekre. Spotting: Det er vel ingen her inne som kaller det jeg holder på med for “spotting”... men når jeg er på en flyplass ser jeg gjerne på fly. Blir stort sett fra inne på terminalen, dog. Kamera: Canon EOS 5D MkII med “billig” L-optikk. Canon PowerShot S100 på farten. Og en iPhone 4s som nødløsning. Kjører: Alfa Romeo, som overraskende mange andre her. En 159 SW 1.9JTDm fra 2007 som gjør nytten som passelig sprek familiebil. Andre interesser: Båtlivet generelt og seiling spesielt. Synes det er morsomt å ta bilder, selv om jeg ikke tar mye bilder av fly. Også mer enn middels opptatt av god mat og drikke, spesielt fransk og italiensk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Newcomer
|
![]()
Alder: 79 modell
Sivilstand: Full pakke, 2 barn under 5 Nasjonalitet: Norsk Bor: Forstad til Seattle Språk: Norsk, Engelsk, Tysk Yrke: Programmerer Utdannet: Sivilingeniør fra NTNU / Karlsruhe, 2003 Nærmeste flyplass: KBFI Favorittreisemål: Hytta på Sørlandet (lite tid til de siste årene dessverre). Fikk flyinteresse: Om bord 767 midt på åttitallet Destinasjoner: Ikke så mange de siste åra. OGG sist. Favorittfly: SR-71. Råeste som noen gang er laget. Av fly vi vanlig dødelige får bli med i, er favoritten de jeg får sove på. Spotting: Ikke stort, men tar alltid ekstra lang titt når vi er vel Museum of Flight i Seattle (blir noen hvert år) Kamera: Nikon D80, diverse linser Kjører: BMW 335i, Toyota Mr2 og konas minivan. Andre interesser: Båt, og FPS |
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|