![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,181
|
![]()
Det går å overføre pax også i Altéa, men det er nok mere tungvint enn i det gamle systemet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]() Quote:
Quote:
Det har ikke kommet klart fra SAS sentralt hva man ønsker, men det de har sagt er at innsjekk/endringer etter deadlines er ikke en del av produktet eller servicen man tilbyr. Så om dette er noe mange ønsker så må man ta det opp med SAS, for jeg tviler på at det blir noe man har planlagt å gjøre enklere. Da vil det bli et regnestykke i forhold til prisen Amadeus krever, kundene ønsker og er villig til å betale for, og i forhold til hva konkurrentene tilbyr.
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,519
|
![]()
Etterhvert vil du bli istand til å gjøre dette selv, på app eller web ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]() Quote:
Kjøper du en ufleksibel billett så må du planlegge flere dager i forveien, ellers så koster det nesten like mye som en fleksibel. Amadeus sier dette er bare SAS som har dette, så det tyder på at det ikke skjer hos andre flyselskaper som har implementert Altéa og de selger også fleksible billetter. Kostnaden for SAS blir dermed stor, og det er lite sikkert at tapet blir større. Men at en del blir skuffet og umiddelbart synes billettene ikke er like gode kan jeg fint se. Jeg ser også for meg at i nær/eller ikke så nær framtid så blir boarding hel-automatisk, evt. med personell uten spesiell kompetanse til å gjøre slikt og da vil du uansett ikke få gjort denne endringen.
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2007
Location: Bergen
Posts: 703
|
![]() Quote:
Ombooking i gate tillates av og til for Pandion men er helt avhengig av humør hos personell, og betyr som oftest flere minutter med trykking og banning (og jevnlige løgner om systemet). Generelt har service-nivået (og humøret) gått merkbart ned siden 'oppgraderingen', og etter hva jeg ser kommer dette til å bety vesentlig slitasje på medarbeiderene og kundene inntil enten kundene endrer oppførsel eller systemet er forbedret. Jeg har hatt gleden av et par medarbeidere som burde fått sparken etter sin oppførsel ovenfor kunder grunnet systemproblemer, og håper IT også ser dette. Utover dette er ny innsjekk-løsning vesentlig bedre (med unntak av buggete innsjekk fra OSL), og jeg håper dette er et eksempel på hvordan SAS sine websider kan forbedres. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,519
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2011
Location: KRS
Posts: 2,365
|
![]() Quote:
![]() Nei, gi det litt tid til alt er kjørt inn osv, så skal dere se at alt blir så meget bedre. F.eks så åpner jo dette nye systemet for seatblocking ved siden av dere som har riktig farge på eurobonuskortet. Så får vi passasjerer ha litt tålmodighet frem til alle stasjoner er over på det nye systemet og rutiner er litt mer innarbeidet ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2007
Location: Bergen
Posts: 703
|
![]() Quote:
Samtidig er jeg noe sjokkert over hvor lang tid noen operasjoner tar. Mulig at det kan forbedres, men flere minutter for ombooking er helt klart lengre enn de 20 sekundene det tok tidligere. Quote:
Men vi krever samtidig mer enn noen andre kunder i verden... Jeg ser på ombooking ved gate som en ekstrem fordel, og dette er tydeligvis ikke noe som er normalt i resten av verden. Skal ikke se bort fra at dette kompliserer bildet noe. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,519
|
![]() Quote:
Senest i fjor hadde QF en gedigen outage som skapte kaos i hele rutesystemet .. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS går for Amadeus Altea | CK | Flyforum | 22 | 03-04-2009 10:37 |
Midwest Express sier nei til airTran (del III) | CK | Flyforum | 2 | 16-04-2007 08:18 |
Bilder del III | Savipix | Flyforum | 6 | 21-08-2006 08:32 |
Scanair.no på Paris Air Show - del III | CK | Flyforum | 0 | 27-06-2005 03:44 |
Slutt for Pam Am (Del III) snart | CK | Flyforum | 1 | 27-09-2004 07:54 |