Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 30-07-2012, 01:13   #21
jefi99
ScanFlyer Gold

Default Re: Advarsel om Air China!

Quote:
Originally Posted by Happyflyer View Post
Hvor skjedde dette?

Dette er nok ikke bare et CA-problem, men mer et Kinesisk problem. De har en helt annen tankegang.
Enig, det er generelt et kinesisk problem. Og Air China er langt fra de værste.
Der er en vis konsensus om at Hainan Air skulle være ét serviceniveau over de øvrige, i hvert fald i luften.

Quote:
Originally Posted by Fervidus View Post
Air China er beryktet for sin manglende service. Jeg har mange kinesiske venner som sier at de anser Air China som siste alternativ når de skal til Kina. De foretrekker heller vestlige selskaper fordi de får bedre service og om noe forsinkelse skjer, så blir de håndtert på en akseptabel måte. Jeg reiser til Taiwan hvert år og har hittils bevist unngått Air China. Men China Airlines kan anbefales. :-)
China Airlines er ikke fra det samme land som Air China...
Old 30-07-2012, 09:36   #22
SE-AER
ScanFlyer Blue

Quote:
Jeg reiser til Taiwan hvert år og har hittils bevist unngått Air China. Men China Airlines kan anbefales. :-)
China Airlines har en veldig lite imponerende ulykkesstatistikk, ville ikke engang vurdert å reise med dem. Men sånn sett så passer de jo fint inn i ScaryTeam
SE-AER is offline   Reply With Quote
Old 30-07-2012, 18:27   #23
Fervidus
Newcomer

Quote:
Originally Posted by jefi99 View Post
China Airlines er ikke fra det samme land som Air China...
Jepp, det er jeg klar over. Vokste faktisk opp kun noen bussholdeplasser fra hovedkvartalet til China Airlines. Men det stemmer at det er mange som ikke ser forskjell på Air China og China Airlines.
Fervidus is offline   Reply With Quote
Old 30-07-2012, 18:34   #24
Fervidus
Newcomer

Quote:
Originally Posted by SE-AER View Post
China Airlines har en veldig lite imponerende ulykkesstatistikk, ville ikke engang vurdert å reise med dem. Men sånn sett så passer de jo fint inn i ScaryTeam
Tror det går mye bedre med dem nå. Tror ikke det er farlig å reise med CI nå. Faren min har reist med CI i 31 år nå og har tenkt å fortsette med det. ;-)
Fervidus is offline   Reply With Quote
Old 30-07-2012, 20:15   #25
jefi99
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by SE-AER View Post
Quote:
Tror det går mye bedre med dem nå. Tror ikke det er farlig å reise med CI nå. Faren min har reist med CI i 31 år nå og har tenkt å fortsette med det. ;-)
I 1980erne og 1990erne var det ikke en ulykkesstatistik, der var værd at prale af for CI og datterselskabet Mandarin Airlines. I dag er det mit indtryk at de er sikre at flyve med. Har selv fløjet med dem nogle gange ml. HKG og BKK.
Old 30-07-2012, 20:18   #26
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

I likhet med Korean, måtte de igjennom en liten hestekur før de fikk bli med i Skyteam.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 31-07-2012, 12:39   #27
Sondbjo
ScanFlyer Gold

Ingen av de Kinesiske flyselskapene burde få vært med i en alianse! Jeg sender et brev til *A om hendelsen så kansje de kaster de(CA) ut Ingen sleskap kan behandle pax på denne måten å være alianse medlem?
Sondbjo is offline   Reply With Quote
Old 31-07-2012, 18:50   #28
jefi99
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by Sondbjo View Post
Ingen av de Kinesiske flyselskapene burde få vært med i en alianse! Jeg sender et brev til *A om hendelsen så kansje de kaster de(CA) ut Ingen sleskap kan behandle pax på denne måten å være alianse medlem?
Kan du ikke samtidig bede dem smide Egyptair ud? Jeg har hørt at de ikke serverer vin og øl. Ingen selskab kan behandle pax på den måde og være alliancemedlem!
Old 04-08-2012, 17:01   #29
valen
ScanFlyer Blue

OBB 76 Re: Advarsel om Air China!

Helt enig! et forferdelig selskap!!!!!
Satt 13 timer på en sete som krenget forover, føltes om jeg satt i nedoverbakke i 13 timer. Duppet jeg av, våknet jeg at jeg hadde sklidd ned mot tuppen av sete. Det var heller ingen tv i siktet fra setet. Crewet ble sure da jeg klaget på setet, fikke ikke byttet grunnet fullt fly!! Aldri mer!!
Old 04-08-2012, 17:17   #30
Sondbjo
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by valen View Post
Helt enig! et forferdelig selskap!!!!!
Satt 13 timer på en sete som krenget forover, føltes om jeg satt i nedoverbakke i 13 timer. Duppet jeg av, våknet jeg at jeg hadde sklidd ned mot tuppen av sete. Det var heller ingen tv i siktet fra setet. Crewet ble sure da jeg klaget på setet, fikke ikke byttet grunnet fullt fly!! Aldri mer!!
Hvar dette en 777-200? De jeg så i beijing hadde jeg aldrig turt å fly med! Det så ut som taket holdt på å sprekke opp. Malingen hvar flaset av og taket hvar vel neste till å falle ....
Old 23-12-2012, 04:54   #31
Fly med oss
ScanFlyer Gold

Fløy med CA fra Beijing til Hong Kong for to dager siden. Satt i business, og valgte en fransk Merlot fra 2008 til maten. Etter å ha drukket to små glass spurte jeg om å få et tredje. "Sorry sir, we have no more." Jeg kikket spørrende på den unge kineserinnen, og fikk da tilbud om et glass "Great Wall of China" LOL det er en gammel kjenning fra Shanghai-turen min tidligere i år som koster 10-12 kroner på 7-Eleven, og som smaker aldeles forferdelig.

Alt i alt synes jeg Air China ga meg samme inntrykk som fastlands-Kina generelt, og som er nevnt på forumet tidligere: "It doesn't stick".
Fly med oss is offline   Reply With Quote
Old 23-12-2012, 05:21   #32
Sondbjo
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by Fly med oss View Post
Fløy med CA fra Beijing til Hong Kong for to dager siden. Satt i business, og valgte en fransk Merlot fra 2008 til maten. Etter å ha drukket to små glass spurte jeg om å få et tredje. "Sorry sir, we have no more." Jeg kikket spørrende på den unge kineserinnen, og fikk da tilbud om et glass "Great Wall of China" LOL det er en gammel kjenning fra Shanghai-turen min tidligere i år som koster 10-12 kroner på 7-Eleven, og som smaker aldeles forferdelig.

Alt i alt synes jeg Air China ga meg samme inntrykk som fastlands-Kina generelt, og som er nevnt på forumet tidligere: "It doesn't stick".
Air China må for all del ungås! Air Koryo er sikkert bedre
Old 23-12-2012, 20:39   #33
Utflyttet
Ute på tur

Default Re: ADVARSEL OM AIR CHINA!

Quote:
Originally Posted by Meese View Post
Ironisk nok reklamerte Ethiopian seg selv på den tiden som Afrikas mes punktlige flyselskap. Alle de andre flightene vi hadde med dem var i snitt rundt én time forsinket.
For å kaste meg på denne tråden... min erfaring etter 10 år inn og ut av øst-Afrika er vel at man fint kan karre til seg den tittelen og fortsatt gi de opplevelsene du hadde. Ankomst og avgangstider i Afrika er alltid litt omtrentlig, og alle er oppgitt i GMT (Gambian Maybe-Time).

-A
Utflyttet is offline   Reply With Quote
Old 23-12-2012, 21:00   #34
eggs
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by Utflyttet View Post
For å kaste meg på denne tråden... min erfaring etter 10 år inn og ut av øst-Afrika er vel at man fint kan karre til seg den tittelen og fortsatt gi de opplevelsene du hadde. Ankomst og avgangstider i Afrika er alltid litt omtrentlig, og alle er oppgitt i GMT (Gambian Maybe-Time).

-A
Kan kun si meg enig. Alt innenfor en time er on time! Var vi mindre enn en time sene nevnte vi det ikke en gang på passasjerbriefingen

-eggs
eggs is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules