Quote:
Originally Posted by LN-MOW
All den tid de aktuelle lånene ikke forfaller før til våren, samt at cashflow er positiv, må jeg innrømme at jeg sliter med å se hvordan noen kan tro at driften blir stoppet nå ... I eksempel Swissair ble driften stoppet fordi kontantkassa var tom, og de som kunne 'fylle den' (midlertidig) lå på hølet i et hotellrom i Davos med telefon avslått. SAS har plenty cash for nå.
|
Det er mulig jeg husker feil, men er det ikke slik at selv om operating activities har positiv cash flow, så har
SAS fortsatt negativ cash flow når man tar hensyn til det man må ut med i external financing? Det man må ut med til å betale lån etc er også cash ut av banken, og bør vel strengt tatt tas med.
Ser man på Q2 rapporten for 2012 så er f.eks. Total current assets (som inkl cash) ned med bortimot 6 milliarder på 2år fra nesten 15 milliarder per Q2 i 2010, til knappe 9 milliarder per Q2 nå i år. Cash-balansen er mer en halvert på samme tiden, og ligger på 3.1 milliarder
SEK. I første halvår gikk det 622 millioner ut av kassa.