Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Closed Thread

Thread Tools Display Modes
Old 15-08-2012, 09:32   #1
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Default Re: Betingelser i luftfarten (var: DY's Malagabase - nye betingelser)

Quote:
Originally Posted by Tally-Ho View Post
Det blir spennende å se om de presses til å fly f.eks LPA-TOS-LPA t/r samme dag, og om de i det hele kan klare seg uten fuelstop.
Nå er vel forventet flytid på drøyt 7 timer hver vei, samt 1 time turnaround (ifølge tidtabellen) så vil man vel uansett gå ut over regelverket i Subpart Q? Det er selvsagt godt mulig det er rom for utvidelser over 15 timer uten at jeg kjenner til det.
TOS is offline  
Old 16-08-2012, 02:37   #2
Earlybird.
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by TOS View Post
Nå er vel forventet flytid på drøyt 7 timer hver vei, samt 1 time turnaround (ifølge tidtabellen) så vil man vel uansett gå ut over regelverket i Subpart Q? Det er selvsagt godt mulig det er rom for utvidelser over 15 timer uten at jeg kjenner til det.
Det er ikke mulig med duty over 15 timer..
Earlybird. is offline  
Old 16-08-2012, 13:45   #3
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Quote:
Originally Posted by Earlybird. View Post
Det er ikke mulig med duty over 15 timer..
Så med 7 timer+ flytid hver vei, og en time mellom ankomst TOS og avgang TOS, så betyr altså dette at samme crew ikke kan fly begge veier?
TOS is offline  
Old 16-08-2012, 13:50   #4
Tally-Ho
ScanFlyer Gold

Quote:
Så med 7 timer+ flytid hver vei, og en time mellom ankomst TOS og avgang TOS, så betyr altså dette at samme crew ikke kan fly begge veier?
----
Som han skriver, det er ikke mulig å planlegge med 15 timer, eller mer. Gjøres det er det et lovbrudd. Det er kun unntaksvis at man går over 13 timers tjenestegjøring. Selv kreative lavprisselskaper må forholde seg til dette. Og nettopp derfor vil det være svært oppsiktsvekkende om DY kan klare t/r fra LPA til TOS, med samme crew. Da strekkes strikken for langt, vil jeg mene...

Tally-Ho
Tally-Ho is offline  
Old 16-08-2012, 13:53   #5
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Quote:
Originally Posted by Tally-Ho View Post
----
Som han skriver, det er ikke mulig å planlegge med 15 timer, eller mer. Gjøres det er det et lovbrudd. Det er kun unntaksvis at man går over 13 timers tjenestegjøring. Selv kreative lavprisselskaper må forholde seg til dette. Og nettopp derfor vil det være svært oppsiktsvekkende om DY kan klare t/r fra LPA til TOS, med samme crew. Da strekkes strikken for langt, vil jeg mene...

Tally-Ho
Nettopp. Er det da noen grunn til å tro at DY vil bryte loven?
TOS is offline  
Old 16-08-2012, 13:53   #6
sail4fun
ScanFlyer Mile High Club

sail4fun's Avatar

Quote:
Det håper jeg virkelig ikke.

Tenkt deg at man bor en time fra LPA (hvor man bor er et personlig problem...men dog) , Så går det la oss si 2 timer fra man står opp, kommer seg til LPA, har briefing osv før takeoff. Så flyr man i 7+7+1 time ... etter 17 timer skal man lande og så får man noen lamper....
sail4fun is offline  
Old 16-08-2012, 13:54   #7
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Quote:
Originally Posted by sail4fun View Post
Det håper jeg virkelig ikke.

Tenkt deg at man bor en time fra LPA (hvor man bor er et personlig problem...men dog) , Så går det la oss si 2 timer fra man står opp, kommer seg til LPA, har briefing osv før takeoff. Så flyr man i 7+7+1 time ... etter 17 timer skal man lande og så får man noen lamper....
Nå var mitt innlegg egentlig ment som en kommentar til det jeg oppfattet som spekulasjon om at samme crew skulle fly i Tally-Ho sitt innlegg. Mulig jeg misforstod.
TOS is offline  
Closed Thread

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules