Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Closed Thread
 
Thread Tools Display Modes
Old 15-08-2012, 09:32   #1
TOS
ScanFlyer Mile High Club
 
TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
Default Re: Betingelser i luftfarten (var: DY's Malagabase - nye betingelser)

Quote:
Originally Posted by Tally-Ho View Post
Det blir spennende å se om de presses til å fly f.eks LPA-TOS-LPA t/r samme dag, og om de i det hele kan klare seg uten fuelstop.
Nå er vel forventet flytid på drøyt 7 timer hver vei, samt 1 time turnaround (ifølge tidtabellen) så vil man vel uansett gå ut over regelverket i Subpart Q? Det er selvsagt godt mulig det er rom for utvidelser over 15 timer uten at jeg kjenner til det.
TOS is offline  
Old 16-08-2012, 02:37   #2
Earlybird.
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 550
Default Re: Betingelser i luftfarten (var: DY's Malagabase - nye betingelser)

Quote:
Originally Posted by TOS View Post
Nå er vel forventet flytid på drøyt 7 timer hver vei, samt 1 time turnaround (ifølge tidtabellen) så vil man vel uansett gå ut over regelverket i Subpart Q? Det er selvsagt godt mulig det er rom for utvidelser over 15 timer uten at jeg kjenner til det.
Det er ikke mulig med duty over 15 timer..
Earlybird. is offline  
Old 16-08-2012, 13:45   #3
TOS
ScanFlyer Mile High Club
 
TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
Default Re: Betingelser i luftfarten (var: DY's Malagabase - nye betingelser)

Quote:
Originally Posted by Earlybird. View Post
Det er ikke mulig med duty over 15 timer..
Så med 7 timer+ flytid hver vei, og en time mellom ankomst TOS og avgang TOS, så betyr altså dette at samme crew ikke kan fly begge veier?
TOS is offline  
Old 16-08-2012, 13:50   #4
Tally-Ho
ScanFlyer Gold
 
Join Date: May 2009
Posts: 1,523
Default Re: Betingelser i luftfarten (var: DY's Malagabase - nye betingelser)

Quote:
Originally Posted by TOS View Post
Så med 7 timer+ flytid hver vei, og en time mellom ankomst TOS og avgang TOS, så betyr altså dette at samme crew ikke kan fly begge veier?
----
Som han skriver, det er ikke mulig å planlegge med 15 timer, eller mer. Gjøres det er det et lovbrudd. Det er kun unntaksvis at man går over 13 timers tjenestegjøring. Selv kreative lavprisselskaper må forholde seg til dette. Og nettopp derfor vil det være svært oppsiktsvekkende om DY kan klare t/r fra LPA til TOS, med samme crew. Da strekkes strikken for langt, vil jeg mene...

Tally-Ho
Tally-Ho is offline  
Old 16-08-2012, 13:53   #5
TOS
ScanFlyer Mile High Club
 
TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
Default Re: Betingelser i luftfarten (var: DY's Malagabase - nye betingelser)

Quote:
Originally Posted by Tally-Ho View Post
----
Som han skriver, det er ikke mulig å planlegge med 15 timer, eller mer. Gjøres det er det et lovbrudd. Det er kun unntaksvis at man går over 13 timers tjenestegjøring. Selv kreative lavprisselskaper må forholde seg til dette. Og nettopp derfor vil det være svært oppsiktsvekkende om DY kan klare t/r fra LPA til TOS, med samme crew. Da strekkes strikken for langt, vil jeg mene...

Tally-Ho
Nettopp. Er det da noen grunn til å tro at DY vil bryte loven?
TOS is offline  
Old 16-08-2012, 13:53   #6
sail4fun
ScanFlyer Mile High Club
 
sail4fun's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
Default Re: Betingelser i luftfarten (var: DY's Malagabase - nye betingelser)

Quote:
Originally Posted by TOS View Post
Så med 7 timer+ flytid hver vei, og en time mellom ankomst TOS og avgang TOS, så betyr altså dette at samme crew ikke kan fly begge veier?
Det håper jeg virkelig ikke.

Tenkt deg at man bor en time fra LPA (hvor man bor er et personlig problem...men dog) , Så går det la oss si 2 timer fra man står opp, kommer seg til LPA, har briefing osv før takeoff. Så flyr man i 7+7+1 time ... etter 17 timer skal man lande og så får man noen lamper....
sail4fun is offline  
Old 16-08-2012, 13:54   #7
TOS
ScanFlyer Mile High Club
 
TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
Default Re: Betingelser i luftfarten (var: DY's Malagabase - nye betingelser)

Quote:
Originally Posted by sail4fun View Post
Det håper jeg virkelig ikke.

Tenkt deg at man bor en time fra LPA (hvor man bor er et personlig problem...men dog) , Så går det la oss si 2 timer fra man står opp, kommer seg til LPA, har briefing osv før takeoff. Så flyr man i 7+7+1 time ... etter 17 timer skal man lande og så får man noen lamper....
Nå var mitt innlegg egentlig ment som en kommentar til det jeg oppfattet som spekulasjon om at samme crew skulle fly i Tally-Ho sitt innlegg. Mulig jeg misforstod.
TOS is offline  
Closed Thread

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
FlyingBlue(s) endrer betingelser Discus Flyforum 4 28-10-2008 15:38


All times are GMT +2. The time now is 22:46.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.