![]() |
|
|
![]() |
#1 | |
Newcomer
Join Date: Aug 2012
Posts: 6
|
![]() Quote:
Om man skulle gått bort fra ordningen med at man etter en viss tid kan komme seg dit man vil, så vil vi se enda fler som kommer til å slutte i Avinor og mangelen på flygeledere vil ikke bli bedre. Er jo ikke sånn at om Røyken og Gardermoen er fult bemannet så er alle problemer løst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,481
|
![]()
Det burde være viktig for Avinor å aktivt rekruttere personer som ønsker å arbeide der man faktisk har virksomhet. Det virker som uforholdsmessig mange av de ansatte i Avinor har sterk tilknytning til Østlandet og først og fremst ønsker å arbeide på Røyken eller flyplassene rundt Oslofjorden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Air Traffic Controller
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,282
|
![]()
@TOS: Det utdannes flygeledere fra Kjevik i sør, til Alta i nord. De eneste av de "store" flyplassene som ikke har aspiranter(elever) er: Karmøy, Røros, Andøya, Banak og Kirkenes.
Man tjener mest ved de store, sentrale enhetene, som igjen virker som ei feit gul-rot på mange. Jeg har blitt igjen i nord, og trives foreløpig med det. Problemet som flere allerede har påpekt, er utdanningskapasiteten på de enkelte enhetene. Det blir ikke større kapasitet av å privatisere, hente inn utlendinger...etc. |
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Avinor Air Navigation Services (Avinor Flysikring) på sosiale medier | KrisFlyer | Småprat | 0 | 13-04-2019 08:16 |
Ferie- og sommerutfordringer på div flyplasser | SQ321 | Småprat | 7 | 03-08-2017 12:52 |
Flygeledermangel gir sommerproblemer | sail4fun | Flyforum | 16 | 26-03-2006 19:36 |
Hadde vi ikke flygeledermangel i Norge?? | CK | Flyforum | 11 | 09-11-2004 15:32 |