Flyprat


Go Back   Flyprat > Småprat

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 27-06-2012, 15:34   #1
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
Default Re: SAS A340 og registreringer

Quote:
Originally Posted by Marius Moberg View Post
SAS har kun flyvning til New York fra Oslo og New York og Chicago fra Stockholm

Fra københavn har de Chicago, New York, Washington, Shanghai, Toyko, Beijing og Bangkok og på rutene til Asia bruker de alltid A340 og USA A340 til Washington og Chicago og A330 til New York og noen ganger til Chicago
Og hva har det med norsk reg på A340 å gjøre?
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 27-06-2012, 21:47   #2
Dash
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Feb 2011
Location: KRS
Posts: 2,365
Default Re: SAS A340 og registreringer

Ettersom du ikke har fått så veldig utfyllende svar, så skal jeg prøve å svare deg. Der kan være der er noen brister i forklaringen min, så ver vennlig å korriger meg der jeg tar feil.

Et fly reistrert i f.eks Danmark, altså OY-xxx, kan brukes på alle ruter innen EU, og til og fra EU. Også på f.eks inneriks i Norge. Det har med reguleringer fra EU å gjøre. Et amrikansk selskap vil derimot ikke få lov til å har flyoperasjoner mellom to destinasjoner innforbi EU, men kan selvsagt fly til og fra EU fra en amrikansk destinasjon.

Så velger SAS å registrere flyene der det er mest gunstig. Noe som avgjør kan f.eks være skatteregler. I en annen tråd står det at svenskregistrerete fly "belastes" med 10% i formueskatt, men et norskregistrert fly bare "belastes" med 1 promille.

Men også andre ting avgjør, som Someone gjør så greit rede for lengre oppe.
Dash is offline   Reply With Quote
Old 27-06-2012, 22:57   #3
Mjolnir
ScanFlyer Gold
 
Mjolnir's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Location: SVG
Posts: 1,833
Default Re: SAS A340 og registreringer

Quote:
Originally Posted by HenrikP View Post
Et fly reistrert i f.eks Danmark, altså OY-xxx, kan brukes på alle ruter innen EU, og til og fra EU. Også på f.eks inneriks i Norge. Det har med reguleringer fra EU å gjøre. Et amrikansk selskap vil derimot ikke få lov til å har flyoperasjoner mellom to destinasjoner innforbi EU, men kan selvsagt fly til og fra EU fra en amrikansk destinasjon.
Er det ikke hvilket land en har AOC i som er avgjørende her? SU har nesten hele flåten registrert i Bermuda pga. russiske skatteregler.
Mjolnir is offline   Reply With Quote
Old 27-06-2012, 23:58   #4
Dash
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Feb 2011
Location: KRS
Posts: 2,365
Default Re: SAS A340 og registreringer

Quote:
Originally Posted by Mjolnir View Post
Er det ikke hvilket land en har AOC i som er avgjørende her? SU har nesten hele flåten registrert i Bermuda pga. russiske skatteregler.
Det tror jeg du har rett i. My mistake.
Dash is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Hjelp! Noen gamle sas-registreringer for å fylle hull OttoL Register- og ATC-Forum 6 20-05-2015 06:21
SAS-registreringer 2012-2013 KAB Register- og ATC-Forum 1 02-05-2014 07:22
SAS registreringer - 2007 ThePlanespotter1 Register- og ATC-Forum 9 04-08-2011 21:34
SAS-registreringer fra 2006 pilot94 Register- og ATC-Forum 2 02-04-2011 12:56
SAS split mellom registreringer på LN-OY-SE LN-AFG Flyforum 14 17-12-2005 13:06


All times are GMT +2. The time now is 13:43.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.