Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 06-06-2012, 00:01   #1
Egil
ScanFlyer Gold
 
Egil's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Location: Mosjøen
Posts: 1,422
Default Re: Flightstats: Nordiske flyselskaper på punktlighetstoppen

Det er vel ikke verre enn at SAS baserer sine "slagord" på et gjennomsnitt?
De var vel ikke mest punktlig hver måned i 2011 heller, men sett over et år må det vel være lov å bruse litt med fjærene

E!
__________________
:: Egil
:: wias HQ
Egil is offline   Reply With Quote
Old 06-06-2012, 07:37   #2
apron
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 441
Default Re: Flightstats: Nordiske flyselskaper på punktlighetstoppen

Quote:
Originally Posted by Egil View Post
Det er vel ikke verre enn at SAS baserer sine "slagord" på et gjennomsnitt?
De var vel ikke mest punktlig hver måned i 2011 heller, men sett over et år må det vel være lov å bruse litt med fjærene

E!
“This is the first time we have been the world’s most punctual airline two months in a row, which we are extremely proud of."

Det er setningen over jeg reagerte på - klokkereint bedrageri av kundemassen.

Dette synes sikkert de her inne som har en fotballsupporters patriotisme til SAS er heelt OK. For oss andre er det bare trist..
apron is offline   Reply With Quote
Old 06-06-2012, 09:38   #3
Scanflyer
ScanFlyer Blue
 
Scanflyer's Avatar
 
Join Date: Apr 2010
Location: Bodø/Oslo
Posts: 235
Default Re: Flightstats: Nordiske flyselskaper på punktlighetstoppen

Quote:
Originally Posted by apron View Post
“This is the first time we have been the world’s most punctual airline two months in a row, which we are extremely proud of."

Det er setningen over jeg reagerte på - klokkereint bedrageri av kundemassen.

Dette synes sikkert de her inne som har en fotballsupporters patriotisme til SAS er heelt OK. For oss andre er det bare trist..

Bedrageri av opinionen og kundemassen er det Norwegians som står for.

For dem er et fly "on time" hvis det har forlatt gate innen 15 min etter oppsatt rutetid. Om flyet må til de-iceing, stå i kø ect og lander 40 minutter etter oppsatt rutetider, vil flyet fortsatt være i rute i følge dem, siden det forlot gaten "on time". Det er å trikse med statistikk og lure kunden sine.

Ja, jeg er en god kunde av SAS, men jeg har også særdeles gode opplevelser med Norwegian, spesielt flygninger med deres nyere materiell. Jeg velger selskap etter tid og komfort, og siden jeg flyr mest utenlands er det enklere å velge SAS. Det gjør meg ikke til noen "fotballsupporter" for SAS.
__________________
Upcoming flights:
20.09:OSL-ARN-CPH (SK) 24.09:CPH-OSL (SK) 09.10:OSL-ARN (SK) 10.10:ARN-OSL (SK) 25.10:OSL-SVG (SK) 27:10: SVG-OSL (SK) 29:10:OSL-ARN (DY) 31:10:ARN-OSL (DY)
12.11:OSL-FRA-AMM (LH) 16.11:AMM-FRA-OSL (LH)
Scanflyer is offline   Reply With Quote
Old 06-06-2012, 13:16   #4
apron
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 441
Default Re: Flightstats: Nordiske flyselskaper på punktlighetstoppen

Quote:
Originally Posted by Scanflyer View Post
Bedrageri av opinionen og kundemassen er det Norwegians som står for.

For dem er et fly "on time" hvis det har forlatt gate innen 15 min etter oppsatt rutetid. Om flyet må til de-iceing, stå i kø ect og lander 40 minutter etter oppsatt rutetider, vil flyet fortsatt være i rute i følge dem, siden det forlot gaten "on time". Det er å trikse med statistikk og lure kunden sine.

Ja, jeg er en god kunde av SAS, men jeg har også særdeles gode opplevelser med Norwegian, spesielt flygninger med deres nyere materiell. Jeg velger selskap etter tid og komfort, og siden jeg flyr mest utenlands er det enklere å velge SAS. Det gjør meg ikke til noen "fotballsupporter" for SAS.
Ikke for å være showstopper her, men SK og DY rapporterer begge punktlighet i trafiktallsrapporten på avgang innen 15".
apron is offline   Reply With Quote
Old 06-06-2012, 21:55   #5
laurenz
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,605
Default Re: Flightstats: Nordiske flyselskaper på punktlighetstoppen

Quote:
Originally Posted by Scanflyer View Post
For dem er et fly "on time" hvis det har forlatt gate innen 15 min etter oppsatt rutetid. Om flyet må til de-iceing, stå i kø ect og lander 40 minutter etter oppsatt rutetider, vil flyet fortsatt være i rute i følge dem, siden det forlot gaten "on time". Det er å trikse med statistikk og lure kunden sine.
Det er jo slik det fungerer. Går flyet på rute så går det på rute. Skal noen straffes på statistikken fordi de flyr i motvind? Skal andre slå seg på brystet fordi det var masse tullball før avgang men allikevel lander før tid pga kraftig medvind? Syns det siste blir mere triksing og lureri. Men det hele kommer vel an på ståsted og synspunkt.
Uansett så ligger begge 2 helt på toppen og har punktlighet i verdensklasse og det bør begge være stolt av!
laurenz is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
SAS, Norwegian og Widerøe på punktlighetstoppen FlightDeck Flyforum 3 06-10-2012 00:56
Flightstats DES 10 tdb Flyforum 3 05-01-2011 14:43
Flightstats september tafpl Flyforum 4 06-10-2010 04:39
SAS beholdt punktlighetstoppen i oktober sail4fun Flyforum 26 12-11-2009 17:01


All times are GMT +2. The time now is 11:04.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.