![]() |
|
![]() |
#1 |
Born to run
Join Date: Mar 2009
Location: Stavanger
Posts: 623
|
![]()
I 1995 fløy vi chartertur til Kreta med Premiair fra Gardermoen. Er det noen her som aner hvilke flytyper de brukte på denne tiden? Husker faktisk ikke om det var to eller fire motorer, om det var en eller to midtganger osv.... Bare sånn for å tilfredsstille egen nysgjerrighet så lurer jeg på om noen har svaret her ;-)
__________________
Grab your tickets and your suitcase, |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flysitter
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,944
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Front section flyer
Join Date: Nov 2009
Location: Pattaya/Sarpsborg
Posts: 2,463
|
![]()
Jeg fløy en A320 med Premiair i 95 etter det jeg har notert ned.
Skal nok ikke se bort i fra at de hadde noe større den gangen også ![]() Her er flåte oversikten: http://www.airfleets.net/flottecie/Premiair.htm
__________________
Upcoming Flights 2016 24. April BKK-OSL (DY) 22.Aug OSL-DXB-BKK (EK) 05.Sept BKK-DXB-OSL 06. Oktober OSL-IST-BKK (TK) 30. Oktober BKK-OSL (DY) Last edited by Hpkris; 03-06-2012 at 23:40. Reason: Lagt ti info |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2005
Posts: 655
|
![]()
Sannsynligvis var det en DC10-10, altså hverken 2 eller 4 motorer, men 3.
![]() To midtganger, ca 375 seter. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,703
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
|
![]() Quote:
Fløy selv 10'ern OSL-KGS i 1996 fra gamle GEN, helt topp ![]()
__________________
MD11 - King Of The TriHolers |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2009
Location: Haugesund
Posts: 1,613
|
![]()
A332 fikk de vel ikke før 2000, fikk fløyet den ene bussen ifra BDU til OSL på en charter når jeg var i førstegangstjeneste. Det var vel 3. eller 4. turen bussen hadde. Det ble kamp om "biz" kabinen kan du vel si...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Born to run
Join Date: Mar 2009
Location: Stavanger
Posts: 623
|
![]()
Takk for svar, ser at vi hadde seterad 25 og 26, og inngang bak i flyet, så det kan ikke ha vært særlig langt fly, kanskje A320 er mest nærliggende å tro da, for en DC 10 hadde vel godt over 40 rader.
__________________
Grab your tickets and your suitcase, |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2012
Location: Bergen
Posts: 249
|
![]()
Jeg fløy med Preimiair i 2001 fra Bergen til Mallorca. fargenpå flyet var annerledes den gangen men vet ikke om det var A330-300 eller DC10 de brukte da noen som vet hva de brukte i 2001 fra Bergen-Mallorca??
|
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Flytyper og selskap i USA i 1995 og 1998 | kaijoar | Flyhistorisk forum | 5 | 15-08-2016 12:09 |
Gamle Flyvninger (1989 og 1995) | Michael Knudsen | Flyforum | 6 | 23-02-2013 23:05 |
Premiair fra 1995-2001 | Hpkris | Flyhistorisk forum | 4 | 16-01-2010 14:10 |
Premiair | posthuman | Flyhistorisk forum | 2 | 24-07-2009 12:53 |
Bardufoss 1995 - Antonov 125 og Airbus A300 | PSC TOS | Bilder & foto | 2 | 10-10-2008 10:45 |