![]() |
|
![]() |
#81 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Og også i år blir det innsnevringer på E6 ved Trosterud i samme periode...
#82 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Vel vel det er tidvis enda værre i oslo sentrum, der stenger de gjerne flere gater i samme ommeråde, slik at f.eks utrykknings kjøretøy må kjøre lange omveier. |
|
![]() |
![]() |
#83 | |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
#84 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]() Quote:
NSB gjorde jo en såkalt undersøkelse der de spurte om folk ville ha sitteplass på toget. Til stor "overraskelse" svarte de fleste ja. Dermed økte de antall seter i bredden så det ble trangere. Undersøkelser er omtrent så gode som hodene som bruker dem. Jeg kan ikke huske at de nevnte ifjor at de skulle stenge flere år. Da var det liksom "det store løftet" og vi måtte alle holde ut så skulle det bli bedre. Året etter er det samme historien. Jeg er villig til å vedde en flaske vin på at vi får samme historie igjen neste år, i en eller annen variant. Kjøper meg straks bil igjen. En med ekstra store utslipp så jeg får tatt igjen det tapte. ![]()
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind Last edited by Fnate; 16-05-2012 at 12:20. |
|
![]() |
![]() |
#85 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#86 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Satser på kollektivtransport i egen bil på vei til sommerferietur. Får opphold i jobbreisene fra midten av juni med fly frem til godt over sommeren allikevel!
![]()
#87 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
|
![]()
Leser i avisen idag, at Flytoget har søkt om å kjøre 6 avganger i timen fra lysaker. Hadde vært greit det :-)
|
![]() |
![]() |
#88 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Egentlig er det ganske dumt at staten har ansvaret for kollektivtrafikken på skinner på østlandet - men det blir en annen diskusjon. |
|
![]() |
![]() |
#89 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Forsmak på sommeren, Ring3 er strupet ved Økern i tillegg til at den nye avkjøringen til Østre Aker er stengt. De som kommer vestfra og følger skilting må til Helsfyr for å snu. Det er stillestående kø fra Nydalen og østover i dag (en lørdag...) Får håpe det bare er en midlertidig sak i helgen.
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) Last edited by Discus; 16-06-2012 at 13:06. |
![]() |
![]() |
#90 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Ser ut som Flytoget tok deler av fjorårets kritikk på alvor og vil senke prisene til 130kr fra alle destinasjoner i år.
Ellers må det også merkes at det i sommer også må arbeides på E6 i sommerferien slik at det blir nedsatt kapasitet ved Alnabru i sommer også |
![]() |
![]() |
#91 |
Free Luigi
|
![]()
Noen som veit om man får rabatt når man har flerreisekort og månedskort på flytoget? Burde jo absolutt være en rabatt for oss også, så mye som vi reiser og den ulempen dette faktisk medfører når man skal på jobb. 20 minutter ekstr virker jo ikke så mye, men når du skal være på gardermoen til 06:00 - og dermed må stå opp 04:00 i stedet for 0430... Da merker du det greit
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#93 |
ScanFlyer Molded
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Godt T-banen ihvertfall etter planen skal gå som vanlig. Og til OSL funker Flybussekspressen perfekt, da jeg aldri reiser ut før tidligst 11 av prinsipp ![]() |
|
![]() |
![]() |
#95 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
Quote:
![]() |
#96 |
Amatør
|
![]()
Sånn sett er det leverandørens skyld og ikke JBVs, det er bare VG som er ute etter å kaste dritt om jernbanen igjen........
|
![]() |
![]() |
#97 | |
ScanFlyer Ununoctium
|
![]() Quote:
Å komme i en situasjon der du må stenge hovedstadens jernbanesystem i 2 somre på rad (nå sikker 3, for ikke å si sikkert hver sommer fremover) er jo vitne om en drift som er fullstendig på jordet. Det er inkompetanse satt i system. Jeg synes faktisk media har vært alt for snille med dem. Så får jeg heller på forhånd beklage om jeg har støtt deg Ståle. Jeg lurer på om du kanskje arbeider i JBV. Men det er slik det oppleves utenfra.
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind Last edited by Fnate; 24-06-2012 at 13:46. |
|
![]() |
![]() |
#98 | |
ScanFlyer Ununoctium
|
![]() Quote:
![]() |
#99 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Amatør
|
![]() Quote:
![]() Samtidig sørget splittelsen av daværende NSB som var alt til å bli både en infrastrukturforvalter (JBV) og togselskap (NSB) at en god del fagmennesker ble oppsagt med sluttpakke. Dette ble også igjennomført etter ønske / press fra politisk nivå. Det er DER inkompetansen ligger! (Er det noe nytt????) På lik linje med flybransjen så legger media på en god del krydder på alle fillesakene de komer over og gir enten Jernbaneverket eller NSB skylda for alt da det er dette folk vil lese om. Under togkaoset som startet i 2006 og videre fikk NSB skylda for absolutt alt selvom de hadde skylda for rundt 20-30% av problemene. At Flyoget f. eks kan vise til sin gode punktlighet er basert på skitne triks spør du meg, som at forsinkede tog innstilles og dermed forsvinner ut av forsinkelsesstastistikken. Fordelen hos de er timinuttersavganger så den vanlige reisende merker normalt sett ikke noe da rutetabell ikke er viktig hos Flytoget. At denne svilletabben kunne skje er jo uforståelig, men det ser ut til at produsenten endret på utførelsen uten å gi noe særlig beskjed. Ja, jeg lønnes av JBV så det skal være klart. ![]() |
|
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Apollo starter Oslo-Tirana og Oslo-Sita (Kreta) sommer 2018 | Navigator | Flyforum | 11 | 22-09-2017 18:18 |
Nisser reiser gratis med flytoget i Oslo | Discus | Småprat | 18 | 19-12-2016 02:37 |
Norge stopper opp uten luftfarten | FlightDeck | Flyforum | 4 | 07-05-2012 20:27 |
Johannesburg inkl resan dit och tillbaka (21/8 - 26/8-2011) | Axelll | Bilder & foto | 23 | 30-08-2011 15:18 |
SAS stopper Kristiansand-Stavanger i sommer | litt-amatør | Flyforum | 15 | 04-03-2008 20:59 |