![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Display Modes |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Korrekt at midlertidige kontrakter er mer ønsket nå enn tidligere da mye mer av flygingen er sesongbetont (travel sommer, rolig vinter). Så ved bruk av kontrakter på den måten kan selskapene ha bemanning i henhold til behov i stedet for å betale for at en flyr en tur i måneden om vinteren. På en måte lager den norske Stat sitt eget problem med kortsiktheten til anbudene. Skal Widerøe eller hvem det nå er ansette og si opp folk i tre-års syklus eller skal de benytte tre-års kontrakter. Det sier seg selv at tre-års kontrakter blir det mest hensiktsmessige for selskapet siden alt er basert på kortsikthet uten noen form for garanti til fortsettelse av anbudet. På en måte blir det også mer forutsigbart for den ansatte sa de vet at kontrakten er ferdig etter tre år i stedet for å lure på om de vil fortsatt ha jobb etter neste anbud... Last edited by Turtle; 13-01-2012 at 13:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
"Problemet" til syvende og sist er at enkelte, av grunner kun kjent for dem, er så desperate etter en flygerjobb at de fullstendig mister gangsynet og de har sånnsett ingen andre å skylde på enn seg selv. Det kan i ytterste konsekvens trekkes så langt å si at det er direkte uansvarlig av noen å ta en flygerjobb de vel vitende ikke kan leve av og dermed ikke kan utføre på en tilfredsstillende måte p.g.a. stress/lite søvn etc. Er man for trøtt over lengre tid er det vanskelig og utføre flygingen forsvarlig det er der ingen tvil om. Det gjelder ikke bare i flyverden, men for flyging kan det få katastrofale følger for mange uskyldige. Som det ble sagt tidligere, hvem sitt ansvar er det å beskytte folk mot deres egen "dumhet" eller naivitet? Det finnes der vel ikke noe svar på... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Men.. Det er de som velger yrket med hjertet og ikke hjernen. Jeg er en av de. Jeg har dette ene livet og jeg vil jobbe med det som jeg liker, ikke jobbe med noe jeg er totalt uinteressert i fordi jeg visste jeg ville tjene mer. Jeg tror piloter i større grad enn andre yrker velger med hjertet og ikke hjernen. Derfor er vi en enkel yrkesgruppe å utnytte. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Nytt anbud ute for FOT-rutene | THS | Flyforum | 187 | 06-11-2014 19:12 |
Anbud på FOT-rutene 2016 | KjetilK | Flyforum | 6 | 15-09-2014 10:29 |
Kven kan overprøve LT? (Splitta frå: "FOT-rutene i Lofoten og klagesaken") | jaas | Flyforum | 74 | 28-03-2012 09:39 |