Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 21-11-2011, 23:40   #1
mckvakk
ScanFlyer Blue

OBB 19 Hvordan er Aeroflot på economy (splittet)

Relatert: Hvordan er Aeroflot å reise med bak i billigste klasse? De har stadig de laveste prisene til asia, spesielt tokyo..
mckvakk is offline   Reply With Quote
Old 22-11-2011, 00:49   #2
LN-AØR
ScanFlyer Crusty

LN-AØR's Avatar

Default Re: Aeroflot øker mellom Moskva og Oslo

Quote:
Originally Posted by mckvakk View Post
Relatert: Hvordan er Aeroflot å reise med bak i billigste klasse? De har stadig de laveste prisene til asia, spesielt tokyo..
Her finnes en tripreport fra OSL-SVO-PEK t/r: http://www.flyertalk.com/forum/trip-...lus-bonus.html
LN-AØR is offline   Reply With Quote
Old 22-11-2011, 10:15   #3
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Default Re: Hvordan er Aeroflot på economy (splittet)

Quote:
Originally Posted by mckvakk View Post
Var jeg som skrev den tripreporten som er nevnt her. Aeroflot er helt kurant det, men SVO er ikke et så spennende sted å slå ihjel mange timer. Har man status innen Skyteam er det nok langt bedre med lougne tilgang. Finnes også en Diners lounge der, men jeg har ikke Diners dessverre. Businessprisene er faktisk ikke så verst, men produktet der vet jeg heller lite om. Servicen ombord er ganske bra. Da vi fikk beskjed om forsinkelse fra PEK pga heftig tordenvær ved flyplassen (ja tro meg det var heftig) var crewet på plass med drikke med en gang. Og ja de snakker engelsk helt greit.

Mister man flyet pga forsinkelser blir man overlatt til heksene. Det var det en del som gjorde da jeg kom fra PEK og heksene sto klar til å ordne. Så dog ut som de fikk orden på det etterhvert. Heldigvis slapp jeg å styre med dem da jeg hadde opprinnelig 5 timer der, men var blitt til 1 1/2 time ved landing.

Det er uheldigvis ikke setereservasjon for noen andre enn business og fullflex økonomi før online checkin. Det er ingen seteblokkering så jeg fikk tak i gode seter begge veier.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 22-11-2011, 10:17   #4
grove
ScanFlyer Blue

Jeg fløy til HKG med SU i februar.
Familie på 4. Kan vel enkelt si at du får det du betaler for.
Maten er helt ok. Crewet/ crewene vi hadde på vå re flyvninger gjorde en veldig bra jobb, og gav veldig bra service til barnefamilier.
Fløy en sliten 767 fra SVO til HKG og tilbake - aldri mer!
Flyr de derimot A-330 vil jeg tro det er vesentlig bedre. Du får i hvertfall egen skjerm etc.

Trenger du overnatting i Moskva på vei tilbake ville jeg uansett styrt unna. Nærmere det å sitte i fengsel tror jeg ikke det er mulig å komme. Samtidig er servicenivået på flyplassen helt elendig. Folk der er rett og slett ikke interessert i å hjelpe til med noe som helst.

Kankjer litt negativ her, men enkelt og greit: Er det grei forbindelse videre fra SVO, og
A330 fra SVO til asia er det bare å kjøre på.
grove is offline   Reply With Quote
Old 23-11-2011, 10:50   #5
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by grove View Post
Kankjer litt negativ her, men enkelt og greit: Er det grei forbindelse videre fra SVO, og
A330 fra SVO til asia er det bare å kjøre på.
Dette stemmer bra. 767'ene er 15-20år gamle, og fremstår sliten innvendig. A330 er flett nye, og er en totalt annen flyopplevelse. SU er et helt greit selskap å fly med, men de er som alle andre avhengig av at de som jobber i kabinen er opplagte.

SVO, derimot, er en helt annen historie. Går ting som det skal, og bagasjen kommer frem, så er flyplassen i beste fall helt grei. Går derimot ting ikke som det skal, så skal lete lenge etter verre flyplasser på jord. Totalt uinteresserte, og til tider fullstendig arrogante, ansatte, og ingen som helst hjelp å få overhodet. En så enkel sak som å melde bagasjen savnet kan lett ta 6 timer, selv uten kø.
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 18-12-2011, 21:50   #6
Dodraugen
Newcomer

Hei folkens, jeg er helt ny på forumet.

Ser ut som det er mange kunnskapsrike folk her og det ser således ut til å være et interessant forum.

Reiser endel Oslo - Bangkok og har reist med div ulike flyselskap uten at jeg merker veldig stor forskjell. Men har aldri reist med Aeroflot. Skal innrømme at jeg er litt fordomsfull i så måte. Men har kjente som har reist med Aeroflot opptil flere ganger uten større problemer enn å bli misforstått på restauranten på SVO.....

Neste tur kom litt brått på da sjefen min var så grei og innvilga meg noe overført ferie samt litt avspasering i februar. Problemet er at det er high season til Bangkok da og de fleste billetter er relativt dyre. Thai direkte til ca 8600,- er et alternativ, Finnair til 6800,- med et ekstra stopp i Hongkong er et annet. Aeroflot utmerker seg med kun ca 4250,- med minimal ventetid på SVO både på tur og retur. Hva mener dere? Vet noen om det er A330 eller 767-ene som blir brukt SVO-BKK? Eller evt hvor jeg kan finne ut av dette?

På forhånd takk.....Dodraugen
Dodraugen is offline   Reply With Quote
Old 18-12-2011, 22:04   #7
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dodraugen View Post
Hei folkens, jeg er helt ny på forumet.

Aeroflot utmerker seg med kun ca 4250,- med minimal ventetid på SVO både på tur og retur. Hva mener dere? Vet noen om det er A330 eller 767-ene som blir brukt SVO-BKK? Eller evt hvor jeg kan finne ut av dette?

På forhånd takk.....Dodraugen
Om du booker på Aeroflot.ru (jada det er helt trygt) så vil det stå når du søker etter billetter. Har også reist med Aeroflot uten større problemer enn å bli misforstått på kafeene der, men det er alltids noen som kan greit engelsk der. Crew osv har bra engelsk nivå. Er det Airbus 330 så bare kjør på, er det Boeing 767, vel ja de er ikke så ille egentlig, men litt slitte er dem jo. Risikioen er at flyene er forsinket til SVO så du ikke rekker videre fly og da er ikke SVO den beste flyplassen i verden å være.
Old 18-12-2011, 22:15   #8
Mjolnir
ScanFlyer Gold

Mjolnir's Avatar

Man får se hvilke flytyper som benyttes på bookingsidene til SU. Ser ut som det er A333 på alle avganger til Bangkok. Har dog bare sjekket en tirsdag i begge retninger.

SU har ellers en del info om economyproduktet sitt her: http://www.aeroflot.ru/cms/en/flight/on_board/economy

Skal selv reise t/r OSL-PEK med SU til våren. Til PEK har de to daglige turer hvor den ene går med A330 og den andre med B767. Bestilte så klart noen få dager før den nye avgangen til OSL ble lagt ut for hjemreisedatoen, slik at det kun var den kjipe 767-avgangen fra PEK som passet mht. connection Heldigvis er avgangen om natta, så får ta med ei bok og håpe jeg får sove litt (selv om det er tvilsomt om jeg får det på et fly). Sparer i det minste en overnatting (sannynligvis nyttigere i dyre Tokyo enn i Beijing hvor det kan ordnes for under hundrelappen) og får logget 767 i "samlingen".

Ellers er det bygget mye nytt på SVO i det siste. Det er spesielt terminal F (tidligere terminal 2) som har fått veldig mye kritikk. Nye terminal D samt E som forbinder D og F skal visst være bedre. Dessuten er F blitt pusset opp.
Er det noen som har erfaringer med "nye" SVO?

Hvordan er prisnivået på f.eks. mat på SVO?
Mjolnir is offline   Reply With Quote
Old 18-12-2011, 22:16   #9
Dodraugen
Newcomer

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Om du booker på Aeroflot.ru (jada det er helt trygt) så vil det stå når du søker etter billetter. Har også reist med Aeroflot uten større problemer enn å bli misforstått på kafeene der, men det er alltids noen som kan greit engelsk der. Crew osv har bra engelsk nivå. Er det Airbus 330 så bare kjør på, er det Boeing 767, vel ja de er ikke så ille egentlig, men litt slitte er dem jo. Risikioen er at flyene er forsinket til SVO så du ikke rekker videre fly og da er ikke SVO den beste flyplassen i verden å være.
Takk for kjapt svar. Ser ut som det er A330 i følge denne siden:

http://chartex.ru/cityflight.asp?ID=95&Dest=4979

1h 45 m ventetid på SVO begge veier er det. Da tåler man 45-60 min. forsinking kanskje....?
Dodraugen is offline   Reply With Quote
Old 19-12-2011, 19:07   #10
Sondbjo
ScanFlyer Gold

Aeroflot i luften er veldig bra men de som jobber i transfer office i svo er hekser alle sammen, som nekter å hjelpe deg mer en å skrive ut billettene til neste destinasjon. Jeg hadde booket novotel(visumfri sone) der en gang siden jeg hadde en natts transfer der. De sa att jeg ikke hadde en resarvasjon men, de som jobbet i loungen kom meg til utsettning å kjeftet på heksen i luken, som til slutt sendte meg til hotellet etter ett 6 timer LANGT mareritt der

Fra korea(ICN) hadde jeg 767 som jeg prøver å ungå fordi de er gamle... Det hvar bra service ombord å seteavstanden er geri. Airbussene er fine og nye, men jeg syns kapteinene som flyr oslo ruten flyr noe rart? Er det noen andre som har erfaring med litt rar flyvning på Oslo ruten???
Sondbjo is offline   Reply With Quote
Old 19-12-2011, 20:23   #11
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Quote:
Originally Posted by Sondbjo View Post
Airbussene er fine og nye, men jeg syns kapteinene som flyr oslo ruten flyr noe rart? Er det noen andre som har erfaring med litt rar flyvning på Oslo ruten???

Rar flyging? Ikke noe spesielt som jeg har lagt merke til iallefall. Stortsett hendelsesløse flyturer. Ryktes at Tupolevne ble sendt en annen rute enn alle andre pga mulig spionasje en gang i tia.
Old 19-12-2011, 22:10   #12
badsofa
ScanFlyer Blue

Terminal E er hvertfall veldig bra, med god plass og med ganske god utsikt til evt spotting. Alle butikkene osv, var ikkje ferdig bygd (September 2011).
badsofa is offline   Reply With Quote
Old 19-12-2011, 23:22   #13
Sondbjo
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Rar flyging? Ikke noe spesielt som jeg har lagt merke til iallefall. Stortsett hendelsesløse flyturer. Ryktes at Tupolevne ble sendt en annen rute enn alle andre pga mulig spionasje en gang i tia.
De tok da av fra taksebanen for en stund siden på OSL Det jeg merker på Aeroflots fly på oslo ruten er: pluttselige brå bevegelser i luften samt noe hakking når de kjører på bakken. Kansje jeg bare har vært uheldig de gangene jeg har flydd SU...
Old 20-12-2011, 11:24   #14
Edricson
ScanFlyer Blue

Terminaler D og E i seg selv er helt på nivå med de fleste europeiske flyplasser. Problemet som alltid i Russland er serviceinnstillingen, eller mangel på sådan.
Nada...
</small>
Edricson is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2012, 22:51   #15
Mjolnir
ScanFlyer Gold

Mjolnir's Avatar

Drar opp denne igjen. Hvordan er det med minibanker airside på SVO-2 (DEF)? Har lest litt motstridende signaler på om dette fins eller ei.

Er det slik at man ikke kan gå fritt mellom D, E og F?
Mjolnir is offline   Reply With Quote
Old 23-01-2012, 00:27   #16
Sondbjo
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by Mjolnir View Post
Drar opp denne igjen. Hvordan er det med minibanker airside på SVO-2 (DEF)? Har lest litt motstridende signaler på om dette fins eller ei.

Jeg prøvde å ta ut noe penger der i juni men uten sukse da banken var ute av drift. Trur det er noe regler om at det ikke er lov også... mellom D og E kan du gå fritt men mellom F og resten er jeg litt usikker.(jeg så ingen hindring da jeg hvar der sist).
Old 23-01-2012, 05:51   #17
Doll
ScanFlyer Blue

Doll's Avatar

Quote:
Originally Posted by Mjolnir View Post

Jeg hadde noen timers opphold i terminal C og F på SVO for to år siden. Jeg ble fortalt at det kun var diverse betalingsfunksjoner for billetter, telekort osv som fungerte, og at kontantuttak fra kort ikke var mulig på noen av minibank automatene.
Sikkert noen lover og regler som spiller in her regner jeg med.
Old 25-01-2012, 12:34   #18
Happyflyer
ScanFlyer Silver

SU bruker A330 til NRT, så flyet er det ingenting å utsette på. Men du må betale for ekstra drikke.. Også har du som nevnt SVO.. IMO er SU et bra og billig alternativ til Tokyo alt i alt.
Happyflyer is offline   Reply With Quote
Old 25-01-2012, 16:30   #19
Eirik
Livsnyter

Quote:
Originally Posted by Happyflyer View Post
Også har du som nevnt SVO.. IMO er SU et bra og billig alternativ til Tokyo alt i alt.
Har bare fine opplevelser fra 3-5 timers transit på SVO for min del.
Eirik is offline   Reply With Quote
Old 25-01-2012, 17:37   #20
Happyflyer
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by Eirik View Post
Har bare fine opplevelser fra 3-5 timers transit på SVO for min del.
Samme her. Ikke noe problem med SVO utennom at noen flybytter har(hadde?) lang ventetid(8timer+ ca.). For menig-mann derimot?
Happyflyer is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules