![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
|
![]()
Hei! Jeg har ingen bestemt mening om hva som er uskrevne lover og regler ombord på fly, utover det at man ikke bør ha med seg illeluktende mat, og ikke minst dårlig ånde!
Vi har jo også de som har på seg masse parfyme, og jeg synes folk generelt oppfører seg bra. Det som er kjipest er vel å få stolen foran rett i knærne, og jeg er bare 170 cm høy. o.O Innspill? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Med sunn fornuft og sosiale antenner kommer man langt.
![]() |
#3 |
Browncoat
|
![]()
Kardemommeloven er grei å huske.
Greie klær er et pluss (ikke finklær, men normal bekledning), og ikke klær man har brukt i en uke (for å overdrive litt). Sterke lukter er no-no (parfyme, mat, osv...)
![]() |
#4 |
Legal Eagle
|
![]()
Finn raden din raskt, gå inn mellom setene og slipp andre forbi før du begynner å mikke med klær og håndbagasje.
Ikke gå inn foran hvis du kan gå inn bak og du har plass i siste halvdel av flyet. Er du dreven, ta hensyn til at andre ikke er det. Vær vennlig, høflig og hjelpsom uansett. Aldri bruk kjeft på medpassasjerer eller ansatte. Last edited by RWY 24; 04-06-2011 at 14:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Før og under boarding: Hør på det som blir sagt på høyttaleren. Hvis de som sitter på rad 20 og bakover er de første som blir ropt opp, så holder du deg i ro hvis du har plass på rad 19 (det er alltid unntak fra enhver regel, men så lenge du har hører etter, så vet du hva du skal forholde deg til).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Man tar det hvertfall opp under servering!! Finnes de som må bli bedt av crew opptil flere ganger før de skjønner det.. Rene klær og nøytrale lukter settes også pris på som flere over har nevnt. Velkommen til forumet med din første post by the way ![]() Last edited by T.A.K; 04-06-2011 at 19:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Flydiot
![]() Join Date: Aug 2010
|
![]()
Det er jo også de som setter seg med walkmanen på full guffe så det høres svært godt også på raden foran. Men som tidligere skrevet, kardemommeloven er fin å følge.
Ta hensyn, sitt rolig og tenk på at du deler en liten plass med opptil flere hundre andre mennesker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Imidlertid mener jeg det faktisk burde vært en SKREVEN regel på at man ikke tar ned setet før etter serveringen (første runde) er ferdig og ikke tar det opp igjen når det er klart for andre servring (på LH). Synes det bør være standard at man informerer om dette. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Legal Eagle
|
![]()
Hva med denne?
Når du skal reise deg fra stolen, skal du ikke ta tak i seteryggen foran deg, for da rister og gynger det, men heller bruke armelenene på din egen stol. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Får meg si meg enig i alt jeg har skumlest meg gjennom her, spesielt dette:
Sier meg enig i denne - det er jo en fin oppsummering på alt. Mine ord: ikke vær slitsom for medpassasjerer, ikke snakk om absolutt alt mellom himmel og jord - og ikke minst, ikke for høy stemme! Men for se bort ifra hva man "ikke skal gjøre"; vær høflig! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Newcomer
|
![]()
Jeg irriterer meg grenseløst over folk som bare står å henger i midtgangen. De står gjerne å bøyer og tøyer og står alltid rett ved siden av meg! Ser for meg at dette er personene som er livredde for blodpropp på flighter over 1 time...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Legal Eagle
|
![]()
Nei, folk må vel få lov til å gå rundt i midtgangen, så lenge de oppfører seg. Man har tross alt valgt et transportmiddel med plass til hundrevis av passasjerer, ikke en limmo. Så litt folk rundt om kring må man tåle.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Newcomer
|
![]()
Gå er da helt greit, men ikke bare stå å sperre midtgangen og henge på seterygger!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Legal Eagle
|
![]()
Ja, henge på seterygger er fy
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Virgin
|
![]()
Litt "situational awareness" er det mange som kunne trenge, på fly som andre steder. Rett og slett ta en titt rundt seg og se at det er mange mennesker rundt en. Enkelte oppfører seg som om de er alene på flyet - og i verden forøvrig. Det trenger ikke skyldes hensynsløshet eller egoisme, men rett og slett at man ikke er helt "tilstede".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Front section flyer
|
![]()
Reiser man med barn er det kanskje greit å ha litt oversikt over hva unga driver med. Er ikke akkurat skjelden jeg ser unger som står å hopper i setet og ryggen svaier frem og tilbake. Virker som foreldra ikke bryr seg når de sitter med trynet ned i ei bok eller snorker...
![]() |
#18 |
A330
![]() Join Date: Mar 2007
|
![]()
Enig i å spørre før man lener setet bak. Har ofte uflaks og ender bak en som skal lene setet bakover. Husker godt en episode på SAS Economy Extra til Chicago da jeg satt bak en som likte å slenge ryggen hardt bakover så man skulle tro at seteryggen skulle knekke. Ble irriterende i lengden, men siden det var Eco+ så hadde jeg såpass god plass til setet foran så jeg bet meg i det. Hadde det vært på vanlig Economy hadde jeg muligens sagt i fra. Lener aldri setet bakover utenom når personen bak gjør det på en langflyvning jeg skal sove.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Legal Eagle
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Front section flyer
|
![]()
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Flypassasjer stjal parfyme for 15.000,- | Hpkris | Småprat | 2 | 05-07-2011 09:31 |
Arthur (53) er Norges dyreste flypassasjer | Twin Otter | Småprat | 23 | 08-03-2011 14:31 |
Sendte flypassasjer til feil land | runethomas | Flyforum | 4 | 14-02-2009 17:56 |
Forbannet flypassasjer gikk amokk | learjet | Flyforum | 10 | 28-07-2007 16:33 |
Dagens gode flypassasjer historie | Bizflyer | Flyforum | 3 | 27-11-2006 19:09 |