Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 11-01-2011, 19:17   #1
branserud
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2009
Location: Göteborg
Posts: 480
Default Re: Store selskaber vil byde på SAS

fra Flygtorget
http://www.flygtorget.se/Aktuellt/Artikel/?Id=8438
Quote:
SAS är på väg in i Atlantic++, en allians inom alliansen Star Alliance. Ett medlemskap i den exklusiva klubben av 5-6 flygbolag och trafiken över Atlanten kan innebära upp till 150 miljoner i ökade intäkter.

Samtidigt som Star Alliance fortsätter att växa har tre av grundarna, Air Canada, Lufthansa och United Airlines bildat en "allians inom alliansen" kallad Atlantic++. I juli 2009 gav de amerikanska transportmyndigheterna gruppen en så kallat antitrustimmunitet vilket innebär att de kan utveckla samarbetet när det gäller flygningarna över Atlanten. Att dela på intäkter, kostnader och linjenät är ett sätt att möta den allt hårdare konkurrensen på trafiken mellan Europa till USA..
branserud is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2011, 22:55   #2
Robin882
ScanFlyer Gold
 
Robin882's Avatar
 
Join Date: Jun 2009
Location: Sørlandet
Posts: 1,449
Default Re: Store selskaber vil byde på SAS

Et spm, om f.eks LH kjøper opp SAS. Vil SAS bli styrt fra Tyskland da, eller vil SAS fremdeles ha kontorene sine i Skandinavia?
__________________

Min flysamling Her

Robin882 is offline   Reply With Quote
Old 12-01-2011, 12:39   #3
LN-BLO
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Aug 2010
Location: Hjemme
Posts: 608
Default Re: Store selskaber vil byde på SAS

Quote:
Originally Posted by Robin882 View Post
Et spm, om f.eks LH kjøper opp SAS. Vil SAS bli styrt fra Tyskland da, eller vil SAS fremdeles ha kontorene sine i Skandinavia?
Både Swiss, Austrian, Brussels, BMI for å nevne noen eksempler har jo sine egne hovedkvarter i sine respektive hjemland, så SAS vil nok sannsynligvis fortsatt ha kontorer i Skandinavia om LH kjøper. Forandringer kan man vel sikkert regne med, men det endelige svaret må vi uansett vente på til LH evnt. har kjøpt opp SAS, om det skjer.

Last edited by LN-BLO; 12-01-2011 at 13:46.
LN-BLO is offline   Reply With Quote
Old 05-02-2011, 00:25   #4
FBUMAN1
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 148
OBB 19 Re: Store selskaber vil byde på SAS

Emirates og Quatar trenger feedere til og de ha ubegrenset med penger. Klar kjøper !
FBUMAN1 is offline   Reply With Quote
Old 05-02-2011, 03:44   #5
Robin882
ScanFlyer Gold
 
Robin882's Avatar
 
Join Date: Jun 2009
Location: Sørlandet
Posts: 1,449
Default Re: Store selskaber vil byde på SAS

Quote:
Originally Posted by FBUMAN1 View Post
Emirates og Quatar trenger feedere til og de ha ubegrenset med penger. Klar kjøper !
Ja det hadde vært noe! Eller Etihad...
__________________

Min flysamling Her

Robin882 is offline   Reply With Quote
Old 05-02-2011, 06:43   #6
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,388
Default

Quote:
Originally Posted by FBUMAN1 View Post
Emirates og Quatar trenger feedere til og de ha ubegrenset med penger. Klar kjøper !
Nå virker det ikke som de har noen problemer med å feede seg selv uten problemer
Someone is offline   Reply With Quote
Old 05-02-2011, 11:59   #7
gustavf
ScanFlyer Mile High Club

Galley Slave
Global Moderator
 
gustavf's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,483
Default Re: Store selskaber vil byde på SAS

Quote:
Originally Posted by FBUMAN1 View Post
Emirates og Quatar trenger feedere til og de ha ubegrenset med penger. Klar kjøper !
Joda, en morsom tanke at et av sandkasseselskapene skal kjøpe SAS for å skaffe seg et EU-basert feedernettverk, men høres det egentlig sannsynlig ut? Det er fra tid til annen europeiske selskaper som er til salgs, eller på konkursens rand, uten at det har vært ymtet frampå om salg til Emiratene. Jeg får det ikke til å henge på greip at de da plutselig skal være interessert i SAS.
__________________
Meld deg inn i Foreningen Flyprat:
http://foreningen.flyprat.no/
gustavf is offline   Reply With Quote
Old 05-02-2011, 16:12   #8
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,563
Default Re: Store selskaber vil byde på SAS

Quote:
Originally Posted by FBUMAN1 View Post
Emirates og Quatar trenger feedere til og de ha ubegrenset med penger. Klar kjøper !
De har ikke vist noen interesse av å overta andres problemer tidligere, og jeg tviler på at de vil begynne nå ... Som de fleste fullserviceselskaper har de interlineavtaler og kan fint styre sin feed fra offlinestasjoner på den måten.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 06-02-2011, 00:25   #9
FBUMAN1
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 148
Default Re: Store selskaber vil byde på SAS

Emirates/Quatar/Etihad er hatet av alle Europeiske selskaper. De tillater f.eks også 30 kilo bagasje i turist klasse som ingen andre IATA selskaper tillater. Om de kan få en
egen feeder airline til LHR/FRA/CDG osv. på sine betingelser er jeg overbevist om
at de byr dersom SK blir lagt ut for salg.
FBUMAN1 is offline   Reply With Quote
Old 06-02-2011, 11:22   #10
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,388
Default Re: Store selskaber vil byde på SAS

Quote:
Originally Posted by FBUMAN1 View Post
Emirates/Quatar/Etihad er hatet av alle Europeiske selskaper. De tillater f.eks også 30 kilo bagasje i turist klasse som ingen andre IATA selskaper tillater. Om de kan få en
egen feeder airline til LHR/FRA/CDG osv. på sine betingelser er jeg overbevist om
at de byr dersom SK blir lagt ut for salg.
Hvorfor skal de har feed til disse slot-retricted flyplasser, når de uansett ikke kan øke noe særlig på dem? Foreslår du faktisk tar en kikk på rutekartet til de nevnte selskaper og du bør oppdage at de dekker store deler av Europa svært godt og har glimrende feed inn til hubbene deres (selv om Norge er utelatt)

Og hvorfor blander du inn IATA her, bortsett fra for å understreke at innlegget ditt er fullt av faktafeil? Emirates, Qatar Airways og Etihad Airways er alle medlemmer av IATA, sammen med 227 andre flyselskaper

http://www.iata.org/membership/Pages/airlines.aspx


Og det skrives Qatar uten u
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 06-02-2011, 14:06   #11
FBUMAN1
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 148
Default Re: Store selskaber vil byde på SAS

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Hvorfor skal de har feed til disse slot-retricted flyplasser, når de uansett ikke kan øke noe særlig på dem? Foreslår du faktisk tar en kikk på rutekartet til de nevnte selskaper og du bør oppdage at de dekker store deler av Europa svært godt og har glimrende feed inn til hubbene deres (selv om Norge er utelatt)

Og hvorfor blander du inn IATA her, bortsett fra for å understreke at innlegget ditt er fullt av faktafeil? Emirates, Qatar Airways og Etihad Airways er alle medlemmer av IATA, sammen med 227 andre flyselskaper

http://www.iata.org/membership/Pages/airlines.aspx


Og det skrives Qatar uten u
Hva er det som er fakta feil ? Hvem har sagt at de ikke er medlem av IATA ?
Om et selskap er medlem av IATA gir overhodet ikke de samme fordeler som om
du eier et selskap og styrer selv, og du kan selv kan bestemme priser og cnx
tider, sammenfallende service vilkår osv.

Med ditt syn hadde man ikke trengt flyallianser/konsolderinger for man har jo IATA !
FBUMAN1 is offline   Reply With Quote
Old 06-02-2011, 00:32   #12
FBUMAN1
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 148
Default Re: Store selskaber vil byde på SAS

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
De har ikke vist noen interesse av å overta andres problemer tidligere, og jeg tviler på at de vil begynne nå ... Som de fleste fullserviceselskaper har de interlineavtaler og kan fint styre sin feed fra offlinestasjoner på den måten.
Jeg tror ikke de ser på økonomi på samme måte som andre selskap. De har ubegrenset
med penger og flere pax via en EU feeder som de eier og som de kan styre og endre
som de vil, er sikkert hyggelig uansett pris.
FBUMAN1 is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Swiss splittes i to selskaber jefi99 Flyforum 12 09-02-2015 13:33
3 Selskaber fra ørkenen truer freden sk931 Flyforum 5 25-01-2011 15:50
USA selskaber konkurs..spørgsmål om tid ifølge... sk931 Flyforum 47 06-06-2008 15:58
Skatteproblemerne er store for SAS-piloterne Guest Flyforum 1 08-03-2006 21:15
store SAS cuts i KBH Guest Flyforum 7 30-09-2005 15:56


All times are GMT +2. The time now is 17:03.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.