Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 04-01-2011, 07:29   #1
sk931
ScanFlyer Rusty
 
sk931's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
Default Re: Store selskaber vil byde på SAS

Som SAS ansat har jeg meget svært ved at forstå, at mange herinde mener, at SAS stort set allerede er solgt og afgået ved døden. Det er absolut ikke tilfældet. SAS kommer til at bestå, måske bare ikke i den nuværende form. Hvis SAS absolut skal sælges,
hvilket gud forbyde !!!, så bør LH være den helt naturlige partner. BA/IB kan der ikke komme noget godt ud af, og KL/AF er ikke meget bedre.
Hvis KL havde været et selvstændigt selskab så måske, men franskmænd !!! no way.
Englændere er måske OK, men et mix af englændere og spaniere sammen med skandinaver er vel en dødfødt ide fra starten..

Hilsen
Ole
__________________


AAR-CPH-NRT-AKL-LAX-ARN-AAR
når det nu engang bliver muligt...ude i fremtiden
sk931 is offline   Reply With Quote
Old 04-01-2011, 07:39   #2
TOS
ScanFlyer Mile High Club
 
TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
Default Re: Store selskaber vil byde på SAS

Quote:
Originally Posted by sk931 View Post
Som SAS ansat har jeg meget svært ved at forstå, at mange herinde mener, at SAS stort set allerede er solgt og afgået ved døden. Det er absolut ikke tilfældet. SAS kommer til at bestå, måske bare ikke i den nuværende form.
Det vet vel hverken du eller vi noe særlig om... Det er fortsatt tillatt å spekulere i hva som kunne tenkes å skje. Uten slike spekulasjoner så hadde det ikke vært så mye forum.

Quote:
Hvis SAS absolut skal sælges,
hvilket gud forbyde !!!, så bør LH være den helt naturlige partner. BA/IB kan der ikke komme noget godt ud af, og KL/AF er ikke meget bedre.
Hvis KL havde været et selvstændigt selskab så måske, men franskmænd !!! no way.
Det kommer an på perspektivet man anlegger. For en kunde uten status i *A, eller med spesielle bindinger til SAS og *A, så kan jeg ikke helt se at det ene er nevneverdig bedre enn det andre. BA er definitivt et selskap jeg kunne tenke meg å fly med. Det samme gjelder LH. KL likte jeg før i tiden, men er nok noe mer skeptisk nå. AF har jeg fortsatt tro på som kunde. Ikke har jeg noe i mot franskmenn heller (men det hjelper kanskje å kunne en og annen glose fransk).

Quote:
Englændere er måske OK, men et mix af englændere og spaniere sammen med skandinaver er vel en dødfødt ide fra starten..
EU...?
TOS is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Swiss splittes i to selskaber jefi99 Flyforum 12 09-02-2015 13:33
3 Selskaber fra ørkenen truer freden sk931 Flyforum 5 25-01-2011 15:50
USA selskaber konkurs..spørgsmål om tid ifølge... sk931 Flyforum 47 06-06-2008 15:58
Skatteproblemerne er store for SAS-piloterne Guest Flyforum 1 08-03-2006 21:15
store SAS cuts i KBH Guest Flyforum 7 30-09-2005 15:56


All times are GMT +2. The time now is 12:12.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.