![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Air Traffic Controller
![]() Join Date: Mar 2010
|
![]() Quote:
Er det tryggere å fly i USA, fremfor Europa på grunn av dette? Min kommentar var mer enn generell avmakt til alle såkalte sikkerhetsfremmende tiltak som er innført i denne bransjen de siste 10 årene. Dog ser jeg at min kommentar kan bli oppfattet slik. Jeg skal ikke henge meg opp i denne saken spesielt, da jeg verken kan si at den er spesielt kostnadsdrivende eller til ulempe for de reisende, og jeg kan naturligvis ikke bestride at det er vanskeligere å komme seg inn i cockpit hvis det er et fysisk hinder der. Jeg mener man bør bruke penger på "safety" fremfor "security", da det engang er slik at det i denne verden er flere som omkommer på grunn av manglende instrumentering, feil på fly og pilotfeil enn av kapringer/terrorhandlinger. Hadde f.eks. Brønnøy-ulykken til Widerøe skjedd hvis det hadde blitt brukt penger på en ILS, i stedet for at de måtte fly en VOR-approach? Neppe. Slike ulykker skjer ennå rundt om i verden, og da synes jeg det er en gåte at man bruker så mye penger på security, når det finnes så mye annet å bruke pengene på som har større effekt. Men med fare for å gå utover trådens opprinnelige hensikt skriver jeg ikke mer.. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
KRS-AMS-JFK-SFO Delta Business Elite | WooAa | TripReports | 17 | 23-08-2013 08:48 |
SFO-JFK-AMS-KRS Delta/KLM Business | WooAa | TripReports | 5 | 28-08-2012 17:21 |
First Class Lufthansa og United, inkl domestic Premium Service JFK-SFO | Hawkboy | TripReports | 43 | 07-09-2010 22:01 |
SVG-FRA-EWR-JFK-SFO-LAX-PHL-LGA-JFK-FRA-SVG i C, F og Y | B777ER | TripReports | 13 | 08-08-2009 22:33 |
Alvorlig hendelse med ubuden gjest inn i landingskøen på JFK | Herlov | Flyforum | 0 | 31-07-2009 10:29 |