![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Etter noen kamerater av meg bestemte seg for å ta en helg i Warszawa, fant jeg ut at jeg like gjerne kunne bli med dem. Dog er jeg litt mer glad i å fly og fant ut at jeg også skulle gjøre selve reise til et mål i seg selv så fant noen billige business billetter med Swiss, som mildt sagt er en omvei når man skal til WAW
![]() Etter å ha ankommet OSL fra en forretningsreise til Kristiansand hadde jeg ca 3 timer til Swiss maskinen til ZRH skulle gå. Hadde sjekket inn på nettet dagen før for både OSL-ZRH og ZRH-OSL, men siden jeg ikke hadde boarding card og skulle sende bagasje måtte jeg gå i skranken for å sjekke inn. Denne hadde naturligvis ikke åpnet ennå, så gikk ned til Bar(t) for en vente-øl, og ved halv 6 tiden hadde Swiss åpnet innsjekk. Tok ut toalettsaker og noe rent undertøy og fikk så printet ut boarding card og sendt kofferten avgårde. Litt trafikk i security, men fikk plukket ut en kø fri for barnefamilier og gamle folk. Men hva hjalp det, nå vakten fant ut at han skulle være i det barmhjertige hjørnet og stadig vinke frem småbarnfamilier....vel, vel, kom meg nå gjennom og tok turen rett opp til SAS Business Lounge. Ble vel sittende her i godt over 1,5time og slo ihjel tiden med litt nettsurfing, avislesning og mat og drikke. Relativt lite folk i loungen, og de aller fleste virket være utlendinger enten fra UK eller Tyskland ![]() Siden jeg måtte ta ut noen penger, begynte jeg tusle ned mot gaten allerede da det stod go to gate og omtrent i det jeg kom til gaten begynte boarding. Dog ble vi først sluppet ned i selve broa og måtte stå der i noen minutter før vi fikk slippe ombord. Traff også på Learjet på vei ned til flyet og ba han be besetningen og å sørge for å legge champisen på kjøling. Ombord i flyet, en av Swiss sine A319 maskiner, denne med reg HB-IPT fant jeg frem til sete 2A. Hele 6 rader var satt av til business på denne avgange.....men jeg var den eneste som satt der. Så da gardinen ble dratt igjen, fikk jeg virkelig følelsen av å ha flyet for meg selv. Generelt få folk ombord, og tror neppe det var mer enn 50 stykker på economy. Men som alltid med Swiss, var interiøet rent og pent ![]() ![]() Fant meg vel til rette og gikk ikke lang tid før den mannlige pursenen på den litt feminine siden, kom bort og ønsket meg velkommen og god tur Mr. Næss Var 2 crew i fremfre galley, som byttet på å servere i biz og hjelpe hun siste med serveringen på economy. Fikk også utlevert vannflasken og våtservietten som man alltid gjør hos Swiss på biz Ikke noe problem å bestå knyttnevetesten på 2A ![]() Push back omtrent på tid og vi kunne raskt sette kursen mot ZRH. Learjet hadde også ansvar for avskjedskomiteen, selv om jeg syntes han kunne stilt opp med noen flagg i det minste ![]() ![]() Takset ned til 19L, og tok ikke lange tiden før vi var i luften ![]() ![]() Ikke lenge at at setebeltskiltet ble slått av tok serveringen til og først var det en liten snack som jeg valgte Champagne til. Litt skuffet over at de ikke åpnet den store flasken Jaquart, men istedet ga meg en småflaske med Heidsieck Monopole......men her hadde de tydeligvis undervurdert meg. Fint anrettet var det ihvertfall ![]() Til hovedrett så kom de med rettene jeg kunne velge mellom på et fat ut i kabinen. Valget stod mellom 3 retter, hvor av 1 var vegetar. Husker ikke nøyaktig hva det var, men gikk for pasta og kylling. Smakte bra, men ikke like godt som kalven jeg fikk på samme flighten i fjor. En ny småflaske med Champis var de også nødt til å komme med ![]() Etter maten kom de også med konfektesken, og siden jeg var eneste i biz så syntes jeg at jeg fikk forsyne meg med mer enn 1 bit ![]() Hadde fullført Champagnen så fikk da spørsmål om det var noe mer jeg kunne tenke meg.....og ja det var det, så ba om mer Champis. Flyvertinna forsvant ut på galley og det gikk ikke veldig mange sekunder før jeg hørte et poopp......jadda, tomt for småflasker så nå var de nødt til å åpne den store ![]() ![]() Utrolig flott crew på denne flygningen, og de kom stadig med mer drikke. Tok meg også en tur på do, og som seg hør og bør hadde glasset fått påfyll da jeg kom tilbake til setet ![]() Begynte så innflygningen til ZRH og fikk spørsmål om det var noe mer jeg ønsket meg før landing......og ja, jeg kunne tenke meg litt mer Champagne sa jeg. Fikk sitte med glasset på fanget under landing og var vel igjen en halv munnfull i bunn av flasken da siste glasset med skjenket opp ![]() Landing på tid i ZRH og parkerte som vanlig på A-piren. Takket crewet for en super flytur og skal innrømme jeg begynte bli i ganske godt humør etter å ha helt i meg 1,5 flaske champis (1 hel og 2 kvarte) på en 2 timers flytur, itillegg til det jeg hadde drukket i loungen ![]() Hadde bestilt rom på Park Inn på andre siden av flyplassen så tok shuttle bussen deres over dit, som jeg timet perfekt i den den dro akurat i det jeg kom. Greit og ganske fresht hotell, og hadde også "sykehus"-senger men kunne regulere elektrisk i alle vinkler ![]() Last edited by Someone; 16-05-2010 at 03:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Dagen etter var det tid for å fortsette turen videre mot Warszawa. Kofferten var sendt hele veien og boarding card fikk jeg på OSL, så etter å ha tatt en frykteleg tidleg shuttle til flyplassen, siden flyet skulle gå 07:15, var det å gå rett i loungen for litt mat og drikke da jeg ankom flyplassen.
Nå har jeg kun vært i business loungen til Swiss i ZRH og ikke gull eller First, men også business loungen holder høy standard, og spesielt når det kommer til drikke er utvalget godt ![]() ![]() ![]() Ble så tid for avgang og begynte å rusle ut mot en av buss gatene på A-piren siden det ble fjernpark på oss denne gangen. Flygningen skulle ikke gå med Swiss, men være operert av Contact som har 2 Fokker 100 i tjeneste for Swiss og som brukes på endel avganger ti blant annet WAW og STR. Itillegg til Contact har også Helvetic en 3 F100 som flyr for Swiss, og antar de kommer til å gjøre det til Swiss før levert sine nye CSeries fly som skal overta for Avro 100 flåten A-piren er Swiss (og Star) land ![]() Den andre F100-maskinen til Contact som flyr for Swiss....begge er forøvring malt i Star Alliance dekor ![]() Ombordstigning fra bussen. Var D-AGPH som var satt opp på denne turen ![]() Ikke full Swiss standard på interiøret, men greit nok. Hadde også sete 2A her også, og knyttnevetesten var ikke mer enn såvidt bestått. 2 personer på 2 rader biz, mens resten av flyet virket å være relativt fullt såvidt jeg kunne se ![]() En av rullestol-bilene på ZRH, som blant annet brukes til å frakte bevegelseshemmede til fly som står på fjernpark ![]() Opp i luften og ble servert en varm frokost ![]() En ellers ganske hendelsesløs flytur på ca 1,5 time og satt stort sett og småsov eller hørte på musikk ![]() Landet på Port Lotniczy im. Fryderyka Chopina....bedre kjent som Frédéric Chopin Airport Warszawa-Okęcie, på tid og ble bussing inn til terminalen. Bagasjen kom relativt raskt, og i det jeg kom ut av tollen var jeg dum nok til å la meg praie en en "Flyplass taxi" som skulle ta meg til sentrum for 140 Zloty, ca 300kr........at jeg fant ut at en normal taxi koster 40 zloty (90kr) for samme turen får jeg ta på kvoten over lite gjennomtenkte handlinger. Men shit happens. Returen kommer i en egen separat tråd Swiss i biz imponerer meg meg nok en gang og leverer varene, og OSL-ZRH er blant de bedre flygningene jeg noengang har hatt. Når man skal fra Oslo til Warszawa er det definitivt en omvei å dra via ZRH. Men det gjelder å gjøre reisen som et mål i seg selv. Dessuten hadde jeg det hyggelig, og ekstra med bonuspoeng får man også |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Flott rapport, ble champagnetørst!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Newcomer
|
![]()
Trevlig rapport! Men, ingen champagne mellan ZRH-WAW?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Artig lesning. Ser frem til rapporten fra hjemturen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Flott rapport! Skal kanskje en tur til WAW i begynnelsen av neste måned så jeg skal sjekke ut om Swiss kan ha noe som korresponderer med resten av turen. HVor bodde du i WAW?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Det finnes ikke omveier så lenge det serveres Champagne!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Takker for fin rapport!
Swiss er veldig bra! Ser ut til at det kan bli en tur med dem til sommeren. Foran i bussen selbstverstendlich!! Tror kanskje vi to kan starte Facebook gruppen "Vi som har flydd alene i biz med Swiss". ![]() Er det flere her inne som kan joine den, eller?? BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jepp, kan joine den..! Alene i biz, og 30 i economy
![]() Alltid morsomt å lese rapportene dine Someone! ![]() Du skriver morsomt, og man klarer ikke å slutte å lese ![]()
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Synes det er flott at du så ofte tar deg tid til å gi oss glimrende rapporter
![]() Hyggelig å se Learjet i gaten og all den gode maten og drikken ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Morsom rapport.. Har sansen for "snarvei med krok paa "
![]() Skal selv til LHR via HAM med LH i oktober for aa unngaa direkten med SK/DY.. Er BMI Diamond Gold i boks naa ?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Hotel Metropol....hva skal jeg si, jeg bodde der fordi de andre kameratene mine bodde der. Betalte 370kr natta, men hadde gledelig betalt 510kr natta for å bo på InterContinental istedet, man fant ut at jeg fikk være litt sosial etter å ha kjørt et solo-løp på flygningene til
Quote:
![]() Nei, men SIN-SYD-SIN om 2 mnd vil gi meg det....og siden FRA-MUC-HKG-SIN-HKG-FRA vil gi meg et halvt gullkort hos SAS vil jeg gå for det også ![]() ![]() Last edited by Someone; 16-05-2010 at 03:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Yepp! Vær du sikker! Jeg tok motsatt rekkefølge! Da den store flasken var tom, måtte jeg over på småflaskene, hehe!
Quote:
![]() ![]() BF ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Takk for flott rapport! Det så ut som en strålende flight du hadde med SWISS til Zürich. Jeg må innrømme at jeg ble ganske skuffet etter å ha fløyet dem i Business Class på samme rute i desember, men det var på formiddagsavgangen - så det gjelder kanskje å sikte seg inn på kveldsavgangen. Da er det både middags- og alkoholtid
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hyggelig lesing!
Så ut som en trivelig reise ![]()
![]() |
#17 | |
FinalCall.travel/no
|
![]() Quote:
Supert med en helflaske etter egg & bacon er fortært!! ![]() BF ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Takk for en stilig rapport. Å fly biz er vel noe de fleste av oss bare kan drømme om.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Det er bare snakk om prioriteringen. Å velge biz den ene veien her kostet meg ca en tusenlapp ekstra, dvs langt mindre enn hva en gjennomsnitts nordmann kaster bort på lotto i året......
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Flott rapport
![]() ![]() ![]()
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Qatar til Warszawa og Beograd | Stoarn | Flyforum | 2 | 15-08-2012 12:47 |
Dreamlineren kommer til Warszawa - og måske Oslo | scanhorse | Småprat | 10 | 08-06-2011 22:47 |
Scanvin # 12 i 2009 - bobler! | EB | Flyforum | 10 | 22-03-2009 20:22 |
For høy til arbeid i cockpit? | Snecma | General Aviation og sjøfly | 6 | 15-03-2008 18:14 |
norwgian første fly til warszawa.... | poles | Flyforum | 12 | 19-04-2005 06:57 |