![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Dette var fornøyelig lesing - og meget bra med masse bilder! =D
Ser ut som om at du hadde en ypperlig reise! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Free Luigi
|
![]()
Meget fin rapport og spennende fly!
Men en ting må jeg bare få lirt av meg; elefanter og sørøstasia... Kall meg jente og what ever you want - men elefanter er blandt de dyrene i verden som har best hukommelse, de har et sterkt følelsesliv og hukommelse bedre enn hva mange av oss homo sapiens har. Å legge igjen penger for "rideturer" eller liknende elefant-besøk er å støtte dyreplageri. Rett og slett. Aner ikke om du har gjort det, men siden vi er inne på emnet så kan det jo være greit å opplyse i tilfelle noen andre leser her. Dyr i sørøst asia er generelt utrydningstruede og svært utsatte for utnyttelse fra folk som er desperate for penger fra turister. Habitatene deres blir stadig mindre, og det er en av de enkleste måtene for folk å tjene penger på. Både i levende live og i "tilberedt tilstand" blir de utnyttet til det ikke er flere igjen. Ikke legg igjen penger hos folk som selger eksotiske dyr - både levende og døde - i sørøst asia. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Glimrende rapport fra et område som jeg kjenner lite til, virkelig spennende og lese. I tillegg supre bilder. Jeg ser dog at avskoging er et problem på et bilde. Forøvrig veldig grønt og frodig der oppe.
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Trip report fra Silkeveien og Sentral-Asia | jb1 | TripReports | 13 | 21-01-2019 10:27 |
En historisk trip report fra 2007 | Rland | TripReports | 1 | 12-03-2018 15:04 |
En radioaktiv trip-report (lang og mange bilder) | DYflyer | TripReports | 25 | 10-08-2008 21:38 |