![]() |
|
![]() |
#1 | |
Ute på tur
|
![]()
Da var to flyplasser av min liste over interessante transit-steder:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/8490860.stm Quote:
-A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
What's the word.... Oh yes... retarded.
Skal man lovprise scanning og si det er påbudt så får det være påbudt for absolutt alle.
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
For de som tror dette er en røntgen-skanner, så tar de feil. Det er mer langbølgede områder av spekteret som benyttes (mellom infrarødt lys og mikrobølger - det hvit området til høyre på dette bildet).
![]()
![]() |
#4 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Kjør på .. den dagen vi kan gå gjennom scanneren med støvler, jakke og håndbagasje vil være en stor dag for reiseliv og turisme.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
...og stor tannkremtube
![]() |
#6 |
Flyklapper
|
![]()
Og åpnet brennevinsflaske - ja, selvfølgelig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Skanneren ser bare flaskene og tubene - den har ikke peiling på hva de inneholder av ulumskheter. Det er foreløpig ingen duppeditt på noen flyplass som kan si det absolutt at en klump med noe ukjent er et spengstoff, ikke bare et lite stykke ufarlig brunost.
![]() |
#8 |
Flyklapper
|
![]()
Det er foreløpig ingen maskin som lar deg gå gjennom med håndbagasjen heller .. men det nærmer seg ... ?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Ute på tur
|
![]() Quote:
-A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Frem til nå har alle slike nye innretninger ikke erstattet andre, men vært tillegg til tidligere dagers løsninger. Jeg tror med dette at sjansen er stor for at denne nye skanneren ikke vil erstatte noe, men komme som tillegg - plasseringen på MAN (som jeg var innom i helgen) tyder på at dette er tilfelle. Forøvrig ble ikke skanneren benyttet grunnet mange korte strømbrudd søndag.
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Endnu et eksempel på "percieved security"
![]() |
#12 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
Men på sikt kommer det nok - og som nevnt over, da håper jeg at maskinene er smarte nok til at vi bare kan tusle igjennom med vårt pikk og pakk ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
critical mind
|
![]()
Den triste med dette nyheten er, at vi her gir opp steg for steg dette som utgjör var frihet. Jeg har store problemer a se at dette hva skjer da i UK er lovlig under dette hva EU har som grunnprinsieper etter Lissabon.
Det hva star bak dette er diskusjonen hvem tar egentlig avgjörelsen av a vise seg naken. Kan en land/flyplass/polis uten konkret tilstedelse av mistanke ordne folk a ga gjennom slike scanner? Jeg tror NEI. Rett og slett fordi selv som vi ikke kler oss av, sa skjer dette med en elektronisk mate som griper meget dyp inn i personlighets-rettigher. Har noen tenkt seg om en ordensfru av den kristelig kirke vil ga gjennom slik en scanner? Eller en muslimisk dama? Terrorisme ma man bekjempe annenleders. Vi har samme diskusjon her nede og alrede na har jeg blitt signalisert fra flere retts-proffessorer at dersom man vil sette inn slike Scanner i Tyskland, sa vil de klage imot dem. Rett og slett fordi de motstrider grunnprinsipier av vart Grunnlov.
![]() |
#14 |
Flyklapper
|
![]()
Jeg er enig at det ikke er noen ideell løsning - men det vi har nå er verre. De nye versjonene av scannere viser ikke kroppen naken, men som en tegnet outline, og jeg har vondt for å se at dette vil støte noen - og langt mindre gi noen seksuelle fantasier.
Dette vil gi kontrolløren nøyaktig posisjon på det som trenger å sjekkes og spare både reisende og kontrollører tid og anstrengelser. Fakta er at sjekkene MÅ gjøres på en eller annen måte og IMHO kan teknologien brukes til å lette jobben for alle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hvis dette betyr at man kan gå igjennom uten å styre med å ta ut ting og tømme lommer etc. så er jeg for. Hvis noen så skulle få noen seksuelle fantasier av å se et sånt type bilde av meg... Vel, det er et større problem for vedkommende enn for meg
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Ute på tur
|
![]()
Det største praktiske problemet er vel at dette er nok et hastetiltak i en bransje som har helt siden PLO sine dager vært preget av veldig reaktive tiltak, og som ikke kan/vil se at det betyr ikke annet enn at neste "hendelse" blir fordi noen finner nok en gang en vei rundt siste runde med panikk-tiltak.
-A |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Dette har de hatt på AMS i årevis, og det fungerer utmerket.
Dette er bra, og jeg ser ikke noe problem med det overhodet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det store problem med disse scannere og andre "security" tiltag. Er at Joe Public accepterer dem "in the name of security". Det eneste det medfører er at "terroristerne" har vundet.
Principielt er togtransport lige så farlig (se MAdrid og London), men ser man disse paniske "security" tiltag der? Nej. Hvorfor så genere flypassager med dem. Personligt opfatter jeg ikke disse "security" tiltag som andet end ren og skær chikane af passagerer, oprettet som et beskæftigelsesprojekt for en folk ansatte der ikke har hjernen/korpousset til at blive politifolk. Ja de konfiskerer littervis af vand, læbepomade og babymælk - wauw det får mig til at føle mig så sikker! // rant over
![]() |
#20 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg har et lidt ambivalent forhold til "body scans"...men at det er et no-go item ikke at
bruge "body-scan" hvis du udtages til det ...det er bare for meget....det er vel også en krænkelse af den personlige frihed til at rejse. Samtidig synes jeg også, at det fremviser amerikanere som en flok hystader af værste slags..Det er amerikanere der sætter dagsorden i international flyvning...Det er dem der ønsker at pådutte os andre deres regler..De lytter ikke...Det er lidt "vi alene vide hvad der er bedst" også for alle andre... Synes det er på tide at EU viser deres format, men det vil de nok ikke..puha.... Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
"Vi kunne brøytet Heathrow på en halvtime" | Desk pilot | Flyforum | 41 | 08-01-2011 16:37 |
Boeing 737 LN-RPH lander - video (Et "spin-off" produkt av en "fotojobb") | LN-DAG | Bilder & foto | 4 | 28-06-2010 23:00 |
"Operasjon V for Vanvidd" - noen som kjenner til denne norske "flyfilmen"? | Falcon | Flyhistorisk forum | 6 | 27-12-2009 20:28 |
Fra "Fly smart" til "Mr. Bissniss" | EB | Flyforum | 65 | 25-04-2008 22:47 |