![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Bergen-Tromsø starter 29. mars 2010 med en daglig avgang kl. 09.10 og ankomst kl. 11.05.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Klovn
|
![]()
kan vanskelig beskrives med ord hvor glad jeg ville blitt hvis DY dro igang københavn - trondheim.... *sukk*
![]() |
#23 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Blir spennende og se om WF fortsatt satser på BGO-TOS etter at DY har annonsert sin inntreden. Tviler i grunnen på at det er plass til to aktører på denne strekningen. Og DY har dessuten et fortrinn med sitt samabeid med Hurtigruten. Både BGO og TOS har ruter til LON så her kan det skapes mye trafikk.
![]() |
#24 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Hadde gjort seg med en rute SVG-DUS også
Hører du meg Kjos ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Nå er det halvannen time mellom avgangene til DY og WF (9 og 10:30). Hvis WF kan flytte sin avgang frem en times tid, så er det ikke umulig at det er marked for begge. Det er tross alt en del trafikk som går BGO-OSL-TOS i dag, som kan kapres.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
WF har vel en fordel av at de har mange conncetions videre, spesielt til/fra TOS.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Fredagsavgangen til WF går vel tidlig, kl 0700 om jeg ikke husker feil.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Mulig. Har ikke sjekket den. De gangene jeg har reist, så har det vært rundt 10:30
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
critical mind
|
![]()
TCAS, hva/hvor er ditt problem?
Hvorfor kan man ikke si ifra seg at det finnes seg en begrenset traffikgrunnlag og hvorfor kan man ikke tvile om WF kommer tilbake til denne rute som vil lide i fremtida under betydelig prispress? Jeg tror ditt innlegg er en skamfull posting for denne forum fordi det skaper inntrykk at dette her er SAS sitt forum. Jeg hadde ikke inntrykk at MD11 i en liten öyeblikk fremstillte sitt ansettelse-forhold. MD11 viste ingen arroganse, han bare tegnet en fett spörsmalstegn. Jeg tror det ma vaere nok plass i denne forum a ha en mening som kan vaere tvilsomme fra tid til tid... I fremtida vil man har flere ganger slike diskusjoner. DY far stadig flere fly og de vil selvsagt bruke disse fly for a apne nye rute, og dette vil trolig ga ogsa pa bekostning av eksisterende ektörer som mister en litt del av kaka som heter traffikgrunnlag. Lik det eller ikke, men sann er det. Om vi i fremtida vil diskutere her pa en höflig mate, sa ma vi i det mindeste respektere at andre persjoner har andre synspunkter. Ellers kan man lukke forum....
![]() |
#31 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Og WF har muligens rights size , om man flyr daglig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
BU662 - MD11 holder ikke akkurat sitt ansettelsesforhold hemmelig ...
La ham selv håndtere spørsmålet. TCAS - var du ikke litt vel bombastisk? Han bruker jo ordet 'tviler' .... Jeg må si at jeg også tviler på dette - og jeg er ansatt i Widerøe ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Når det er sagt, WF har et godt produkt i sine nye Q400 men her blir konkurransekraften for svak og det tror jeg du vet selv også TCAS. By the way, jeg har aldri reklamert for min ansettelse i DY, det er derimot andre her inne på forumet, deriblant du som ynder og fremheve det.
![]() |
![]() |
#34 | |
Free Luigi
|
![]() Quote:
Hvorfor viser de ikke flybytte-routingen via Oslo på lavpriskalenderen? (For høy pris? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Det er ihverfall ingen tvil i mitt sinn om hva jeg ville velge hvis jeg fikk valget mellom en Q400 og en B737 på denne strekningen. Der ville DY bli en klar vinner dersom jeg ikke hadde vært nødt til å velge WF pga. ankomsttid til Tromsø, eller hadde connections videre. Dette var min ytring, og jeg er ikke ansatt i DY, og har forsåvidt ingen spesielle preferanser i SK / DY debatten ![]() Last edited by VC-10; 06-12-2009 at 11:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Norwegian kommer sikkert med en søndagsavgang etter hvert. Søndag er jo den store innenlandsdagen for Norwegian, med høye priser og høy kabinfaktor!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Lure litt på om dem har tenkt å satse noe mere på værnes i den nærmeste framtid, skal si det har hvert bra stilt i det siste.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Da var første avgang mellom Tromsø og Bergen unnagjort. DY115 tok av fra Langnes 3 minutter etter oppsatt avgangstid. Blir spennede å se om DY lykkes med denne satsningen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Nye ruter til syden med Norwegian | LN-VLE | Flyforum | 4 | 16-05-2013 10:48 |
Norwegian med 3 nye ruter | thedude | Flyforum | 1 | 22-06-2011 14:20 |
Norwegian med to nye sommer ruter | MartinL | Flyforum | 3 | 10-05-2009 23:05 |
Norwegian med tre nye ruter | AirbusTrond | Flyforum | 7 | 07-12-2006 10:29 |
Norwegian med nye ruter for sommeren 2006 | LN-HAT | Flyforum | 9 | 30-11-2005 05:58 |