Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 22-11-2009, 15:22   #1
basejumper
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 372
Default Re: 737 og IC-ops

Husk at Norwegian er den eneste som flyr lavpris til Dubai, ikke Ryanair, ikke Easyjet, så hvorfor ikke bli Pioner til USA.
Det er ikke lenger å fly til USA en til Dubai, og skulle de ha behov for mellomlanding, kan de lande på Island. Dubai ruten må vist også mellomlande i motvind.

Ellers har jo alle fly i alle tider måtte mellomlande på naboøya til Madeira før rullebaneforlengelsen der. Det var vist ingen som klaget.

Last edited by basejumper; 22-11-2009 at 15:26.
basejumper is offline   Reply With Quote
Old 22-11-2009, 15:32   #2
grindstein
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jan 2006
Location: Nannestad
Posts: 984
Default Re: 737 og IC-ops

Quote:
Originally Posted by basejumper View Post
Husk at Norwegian er den eneste som flyr lavpris til Dubai, ikke Ryanair, ikke Easyjet, så hvorfor ikke bli Pioner til USA.
Det er ikke lenger å fly til USA en til Dubai, og skulle de ha behov for mellomlanding, kan de lande på Island. Dubai ruten må vist også mellomlande i motvind.

Ellers har jo alle fly i alle tider måtte mellomlande på naboøya til Madeira før rullebaneforlengelsen der. Det var vist ingen som klaget.
Ja de gjør det, men dem selger kun 150 seter av 186 seter. De må altså avse 36 pax. Ikke noe drømmesituasjon for et selskap om man ikke kan selge alle seter pga vektbegrensinger eller range.

Man må også huske på at flygninger over atlantern utføres under andre regler en over land. Så vidt jeg vet er ikke etops påkrevd for å fly Oslo-Dubai. Norge USA er etops påkrevd for fly med to motorer.
__________________

Last edited by grindstein; 22-11-2009 at 15:33. Reason: en liten skrivefeil
grindstein is offline   Reply With Quote
Old 22-11-2009, 15:32   #3
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,690
Default Re: 737 og IC-ops

Quote:
Originally Posted by basejumper View Post
Det er ikke lenger å fly til USA en til Dubai, og skulle de ha behov for mellomlanding, kan de lande på Island. Dubai ruten må vist også mellomlande i motvind.
OSL-JFK er 15% lenger enn OSL-DXB, i tillegg er det ofte mye sterkere vind over Atlanteren. Å basere en rute på "mulig mellomlanding" omtrent hver dag vil gi både dårlig økonomi og omtale.
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 22-11-2009, 15:38   #4
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
Default Re: 737 og IC-ops

Quote:
Originally Posted by basejumper View Post
Husk at Norwegian er den eneste som flyr lavpris til Dubai, ikke Ryanair, ikke Easyjet, så hvorfor ikke bli Pioner til USA.
Det er ikke lenger å fly til USA en til Dubai, og skulle de ha behov for mellomlanding, kan de lande på Island. Dubai ruten må vist også mellomlande i motvind.

Ellers har jo alle fly i alle tider måtte mellomlande på naboøya til Madeira før rullebaneforlengelsen der. Det var vist ingen som klaget.
Det er betydelig lenger til EWR enn til DXB, og de er helt på grensen av nytteområdet til 738 til DXB slik de opererer i dag.

Tall fra Great Circle Mapper.
OSL (60°11'38"N 11°06'01"E) DXB (25°15'10"N 55°21'52"E) 118° (SE) 3194 mi
OSL (60°11'38"N 11°06'01"E) EWR (40°41'33"N 74°10'07"W) 289° (W) 3697 mi
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 22-11-2009, 15:41   #5
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,374
Default Re: 737 og IC-ops

Quote:
Originally Posted by basejumper View Post
Husk at Norwegian er den eneste som flyr lavpris til Dubai, ikke Ryanair, ikke Easyjet, så hvorfor ikke bli Pioner til USA.
Det er nok av selskaper som har prøvd lowcost til USA og feilet. FlyGlobespan og Zoom er de siste.

Quote:

Det er ikke lenger å fly til USA en til Dubai,
OSL-JFK 5933 km
OSL-DXB 5140 km
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
SAS og OPS ENBO Flyteknisk forum 0 19-10-2013 22:02
Southwest OPS Blubird Flyteknisk forum 13 16-06-2012 12:25
Jet Time overtager 737-ops fra Cimber FlyHi Flyforum 15 19-03-2012 17:01
Cimber dropper 737-ops Yabadoo Flyforum 21 19-12-2011 15:35
SAS OPS sk931 Flyforum 0 08-07-2005 23:06


All times are GMT +2. The time now is 08:49.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.