![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
En latte på OSL koster fortsatt godt under femtilappen, og det i lokale kronasjer (cafe ritazza er vel nokså sentrale å sammenligne seg med, selvom kaffefokuset ikke er like rendyrket).
Last edited by JoeW; 23-10-2009 at 10:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Jeg kjøper alltid dobbel latte der og det koster 35 kr., noe jeg anser å være en vanlig og helt akseptabel pris. De har dessuten en veldig flink barista der.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ÜberScanFlyer
|
![]()
Jeg må tilstå at jeg lar meg underholde av sammenligningene mellom Nespresso og fersk kvalitetskaffe hvor en selv eller en flink barista har full kontroll. Er det meningen å gi Nespresso så mye cred?
![]() For meg er Nespresso en super løsning hjemme. Jeg har måttet innse at jeg ikke er glad nok i å lage kaffe, eller får ro nok om morgenen i ukedagene, til at jeg fyrer opp den ellers utmerkede espressomaskinen min. Nespresso-maskinen gir meg imidlertid lett tilgjengelig og stort sett god nok i massevis kaffe, selv om jeg er langt fra uinteressert. (Nå er jeg ikke helt presis; sannheten er at jeg for tiden er "mellom Nespresso-maskiner".) Jeg har en del meninger om både distribusjon og miljøregnskap, men den ranten kan vi ta over en kopp kaffe. Når det gjelder Starbucks i Norge er det vel kombinasjonen av meget høy franchise-leie og et lavt inntektspotensiale fordi det allerede er etablert så mange kjeder og gode frittstående kaffebarer som gjør at agenten Narvesen ikke har satt i gang forlengst. Hvis brandet dukker opp blir det antagelig på samme måte som i Sthlm og København; på flyplassen, hvor publikum er lite prissensitivt. Det blir nok OSL og Nordkapp før Oslo eller andre norske byer får noen Starbucks. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg spekulerer også på om ikke Reitan-gruppen er bedre tjent med å holde Starbucks ute av det norske markedet. De ville vel ha kannibalisert noe på sine egne butikker som selger kaffe, som f.eks. 7-eleven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Inte flygande grisar men älgar denna gång - Nytt bolag i Sverige | Savipix | Flyforum | 8 | 17-09-2011 19:38 |
Norge öppnar för försäljning av SAS | jikswoboB | Flyforum | 5 | 16-10-2009 14:53 |
SAS Öppnar Stockholm-Bangkok | Savipix | Flyforum | 61 | 29-10-2007 16:43 |
Centralwings öppnar GDN-ARN | Savipix | Flyforum | 0 | 11-10-2007 09:17 |
FlyMe öppnar ytterligare tre inrikeslinjer | NB | Flyforum | 6 | 26-01-2005 15:24 |