![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Her er noen bilder fra åpninga av den nye plattformen.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Gørflotte bilder!
![]() ![]() Og bilde nr 5. Hva er det for noe? Har sett den på avgang hver dag hjem fra jobb nå, bare i rød versjon (om jeg husker riktig). Tar av ca 16:40. Edit: Hvordan objektiv har du forresten? Last edited by Even92LN; 02-07-2009 at 20:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Skyways airways eller noe i den duren.. Som du ser med Fokker 50
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Flotte bilder. Den plattformen blir helt sikkert en suksess. Ser at Hans Olav er på bilde tre helt til venstre. Er det LN-KGL som står ved siden av? Noen andre forummedlemmer som er avbildet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Ung flyspotter
|
![]()
Sundt skulle inn på Engine Testing Area... vet ikke hva den skulle videre, men den ble der en stundt
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Bra presentasjon fra den økta, PC
![]() Og bildene viser, først kultursjefen i Ullensaker kommune, som klippet snora opp til plattformen. Hun fikk æren av å gjøre det, fordi vi fikk støtte fra Ullensaker kommune til å finansiere plattformen. Neste bilde viser Jo Kobro fra OSL som gjerne ville bringe en hilsen, og vår gode leder Hans Olav (SK 917). 3.bilde viser styret ( - 2 som ikke kunne være til stede) sammen med arkitekten, fra venstre: SK917, LN-KGL, undertegnede, tabrenna og Airbus 330. Og vi var heldige den dagen, som fikk se at de tauet TF-ARM bort til ruesgropa, ja. De hadde åpnet dekslet til den ene motoren, og hadde noen biler stående der hvor den var parkert, før de tauet den av gårde.
________________________________________ Flyhilsen fra Ole Johan Beck Gled en som gruer seg til jul Hvert 3.minutt starter eller lander et MAF fly Last edited by Fellowship; 02-07-2009 at 22:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Er det en MC130 på det ene bilde?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Flying Norwegian(s)
|
![]()
Ja, en sånn skulle vi hatt på Flesland og....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Ja, se her er fra samme dag: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=47916
Tre av oss som sto der hadde en liten intern konkurranse om å klare å fange tårnet når det blinker. Legger ved mitt bidrag
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Greide det jeg også Fellowship, men så var det et fly i veien da
![]() ![]()
![]() |
#11 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
så flot at vi har fått en plattform som på alle andre store flyplasser rundt om i Europa! bare et lite spm: hvor ligger den i forhold til sasmuseets "plattform"? -Jo! og er plattformen åpen hver dag?
![]() |
#12 |
www.lch78.net
|
![]()
den ligger vel på baksiden av SASmuseumet
![]() Pene bilder forresten PC ![]()
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Den Fokker 50 maskinen tillhör Amapola Flyg och inte Skyways!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Med tanke på flyplassens beliggenhet, så vil jeg vel nesten si det ligger på forsiden av SAS-museet. Langs veggen, med godkjent avstand fra gjerdet.
Den synes først når en har gått rundt hjørnet på sørsiden av museet. Det er stor og åpen parkeringsplass på andre siden av veien, v SAS museet. Og den lokale bussen som går en gang i timen forbi der, har SAS-museet som holdeplass ![]()
![]() |
#15 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
BRA, KGL
![]()
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Halvorsn, rute 855 går på hverdager fra stand B18 utenfor ankomsthallen tre minutter over hver time og ankomst SAS Museet er åtte minutter senere. Returen inn til flyplassen er 15 minutter over hver heltime unntatt 1915 og 2115.
I helgene er fem minutter over oddetallstimer bort til SAS Museet og 15 minutter over partallstimer på returen.
![]() |
#18 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Kjibt at han sier på radioen at dette er Norges første spotter plattform
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Vi vet godt hvor den første ligger, og tro meg: det var nettopp det faktum at det ble satt opp en slik på Sola som gjorde at vi fikk fortgang i dialogen emd andre lufthavner om flere slike. La oss glede over oss over de vi har, og arbeide for fler! Både på BGO og på TRD er Avinor positive, men det er litt i påvente av utbyggingsplaner, og andre grunneiere...
![]() |
![]() |
#20 |
Doodlebugger
|
![]()
Hei,
Da fikk jeg sjekket ut plattformen i dag, solid håndtverk. Kunne ønske meg en benk bakerst og ei søplebøtte i hjørnet så sjansen er større for at det blir rent og pent der. Kanskje det etter hvert kommer opp skilting siden den er vrien å se fra veien, hvor er det forresten lov å parkere for besøkende? Flyttet etter hvert over til vollen, men rakk å få med meg at Sundt 747ern ble tauet avgårde i retning rusegropa. Eders Knut Erik |
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Dugnad Plattformen OSL | Airbus 330 | NSFF-forum | 0 | 28-04-2011 16:05 |
Litt fra plattformen på OSL idag | Ståle | Bilder & foto | 8 | 19-09-2010 13:24 |
Plattformen Sola | Egenes | NSFF-forum | 44 | 02-09-2010 17:01 |
En tidlig søndags kveld på plattformen OSL | grindstein | Bilder & foto | 8 | 12-07-2010 21:39 |
Thai med knall åpning fra Osl | MartinL | Flyforum | 45 | 26-07-2009 14:22 |