![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,681
|
![]()
Bjørn Kjos legger i dagens Aftenposten ut om Norwegians fremtidige planer.
Kort oppsummert: - Færre nye ruter i Europa. - Bedre frekvens på nåværende ruter, hovedsaklig innen norden. - Muligens nye innenlandsdestinasjoner. - Helsinki/Finnair-prosjektet må vente til neste år. - Knuser ethvert håp om Norwegian på transatlantisk. Link til artikkel Last edited by sukram; 25-04-2008 at 10:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2007
Location: Bærum
Posts: 1,526
|
![]()
Han "knuser" vel ikke en transatlantisk satsning, men sier heller "ser ikke for meg som en aktuell utvikling" og det kan vel ikke samme sak?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]()
Det knuser uansett ryktene om at de skulle komme med en stor nyhet nå i vår rundt større fly osv osv, et rykte som også har gått internt i selskapet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,681
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2007
Location: Bærum
Posts: 1,526
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,568
|
![]() Quote:
Om enkelte ansatte inntar et rykte utenfra for så å spre dette internt er ikke det samme som at selskapets ledelse jobber med saken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,612
|
![]()
Det er nok bra Norwegian konsentrerer seg om å forbedre sitt eksisterende produkt. Flere frekvenser på ruter innen Norden er nok smart, Oslo -Stockholm og København kan ha flere frekvenser, særlig ifm helger.
Til Europa kan det økes med en frekvens ekstra på Oslo - Gatwick og Oslo - Warszawa kanskje. Synspunkter fra sofaen ![]()
__________________
Upcoming flights: APR ARN-OSL DY 738, OSL-GVA LX 223, GVA-WAW LO E75, WAW-WRO E952, WRO-WAW E70 MAI ARN-OSL SK 32N, OSL-ARN SK 32N JUL BRU-ARN SK 32N |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,568
|
![]() Quote:
Her må forumtes deltagere tenke seg om før de trykker på sendknappen etter min mening og ikke være ukritisk sensasjonslystne. Det vil skade forumets renomme'. Last edited by OJB; 25-04-2008 at 11:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]()
Mange inne i selskap kunne bare le bredt om denne rykte. Dette ble helt klart en önskedrömming og har ikke mye a gjöre med dagens realitet...
Björn Kjos har tydet pa en del ting som vil skje og har ogsa utelukket en god del andre ting. For de som forsatt lurer - bare se litt i baktida. Etter hver vekstfase med mange nye ruter kom det en konsoliderings-fase hvor man har ökt antall frekvenser. Samtidlig har man forbedred og forenkled produkt. Samme vil skje na. Det vil bli noen - en fa antall - nye ruter. Det finnes seg forsatt attraktive nisjer som DY kan komme seg inn. Mens a forvente at de annsonserer 20 nye ruter eller mere er kanskje litt for optimistisk... Low-Cost on Longhaul... Oasis prövde seg, og de er konk, AirBerlin pröver seg uten den store suksess. Flere vil pröve seg mens sa lenge har ingen bevist at det regner seg.
__________________
Business Analyst |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
Hehe, når ble Kjosern's "uaktuelt" og "ikke i nær fremtid" uttalelser en pekepinn for fremtiden?
Han har jo brutt samtlige slike kommentarer tidligere. Men DY burde uansett konsentrere seg om å få sorte tall i eksisterende drift, fremfor ny satsning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2008
Location: Smøla
Posts: 1,812
|
![]()
Håper sterkt på at de satser på innenlandsmarkedet nå!
Spesielt Møre. Helst KSU !! ( ![]()
__________________
-S. Holberg |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2008
Location: Smøla
Posts: 1,812
|
![]()
__________________
-S. Holberg |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]() Quote:
Og jeg tror nok scanair blir et ekstremt kjedelig forum dersom rykter ikke har noe her å gjøre ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 2,250
|
![]() Quote:
Jeg tror videre at Oslo-Gatwick er en vinner fordi folk er piss lei Heathrow og det evindelige kaoset der, særlig etter åpningen av T5. Det taper spesielt BA på, det er en kjennsgjerning nå. Og Gatwick er langt mer sentral enn Stansted. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Location: OSL
Posts: 150
|
![]()
Som leder av et børsnotert selskap kan vel uansett ikke Kjos gjøre annet enn å benekte noe slik, fram til den dagen det eventuelt foreligger en børsmelding? Så egentlig knuser vel ikke uttalelsen noe, såvidt jeg kan skjønne.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Etter resultatene fra første kvartal - og en massiv satsning på nyåpninger de siste årene - finnes det ikke noe mer riktig enn å jobbe for å forbedre dagens produkt, rette opp skjevheter og tiltrekke seg flere forretningsreisende. Dessuten er det strengt tatt begrenset hvor mange nye ruter en kan åpne ut i Europa nå - vent heller til flere nye fly nærmer seg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Men hvordan går det egentlig med Gatwick-ruten? Denne har ligget på "billigsalg" på Norwegians forside helt siden den ble lansert, og det er lett å finne billetter til 200-300 kr. Dessuten har kveldsavgangen til Stansted blitt justert fra en avgang i 16-tiden til en avgang i 18-tiden - akkurat samtidig med Gatwick-avgangen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 175
|
![]()
Her har de nok uansett ikke noe å gjøre.. til nød Ålesund men jeg tviler på det også.. Hadde de fløyet mindre fly (mye mindre) så hadde muligens saken stilt seg litt annerledes.. Men med 189 setere er det bare å glemme Møre og Romsdal slik jeg ser det..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2008
Location: TRD
Posts: 493
|
![]()
Jeg hadde ikke klagd dersom det ble litt hyppigere frekvens på rutene fra TRD.
Per idag er vel STN den Norwegianruten med flest avganger (utland), men kun tre ganger i uka. |
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Dansk luftfart - den fremtidige strategi | EvakCPH | Flyforum | 23 | 11-12-2017 07:33 |
Hvilke fremtidige registreringer vil DY bruke? | DY_ENZV | Småprat | 6 | 01-02-2014 22:29 |
Kastrup og fremtidige udvidelser | Fysikeren | Flyforum | 3 | 20-12-2011 11:35 |
SAS: Fremtidige IC-fly | Fysikeren | Flyforum | 77 | 06-06-2011 01:43 |
1980-tallets fremtidige fly | Flight0017 | Flyforum | 11 | 22-06-2005 14:00 |