Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 10-10-2007, 12:12   #61
PAS
ScanFlyer Blue

PAS's Avatar

Default Re: Norwegian bytter handlingselskap fra 8 november.

Quote:
Originally posted by Egil

Quote:
Originally posted by apron

Dette blir en svært spennende utvikling å følge på OSL. Hva skjer med SGS tro - blir de solgt ut?
Jeg vil gjette NEI

Vil tro SAS ser fordelen med å beholde SGS tett tett inntil selskapet, ja kanskje til og med hente dem inn i SAS igjen for virkelig å demonstrere at de er en viktig brikke i SAS!

Men det blir spennende å se

Egil
Personlig tror jeg heller det var en grunn til at SGS ble "fristilt" fra SAS konsernet noen år tilbake siden. Kan være at det ble gjort fordi SAS som flyselskap ønsker muligheten til å kunne presse sine handlingpriser betraktelig i forhold til det de betaler i dag.
Dette er da kun min egen tankegang....
Spennende er det ihvertfall.
PAS is offline   Reply With Quote
Old 10-10-2007, 16:48   #62
Superhai
ScanFlyer Rusty

Superhai's Avatar

Sånn generelt, så har en del flyselskap sett at billig handling kan bety dyre delayer og misfornøyde passasjerer. Nye kontrakter med handlingselskapene har i større grad reflektert dette.

Northport må nok etter min mening ha flere kunder enn BA/AY for å overleve, men jeg vet ikke hva eller om de fikk noe får å ha mistet DY og hvor mye Menzies er villig til å beholde NP på OSL. Røros kan fint klare seg med "bare" DY. Jeg håper for Røros sin del at de tar høyde for at OSL er noe helt annet enn de mindre stasjonene de driver på nå.

Old 10-10-2007, 17:05   #63
laurenz
ScanFlyer Molded

BA og AY har såpass mange avganger og med en bra fordeling utover dagen at jeg tror at det fint går an å bassere driften på de. Det var vel omtrent slik Servisair begynte på Osl for snart 10 år siden også. I tillegg hadde de et lavprisselskap som de mistet etter 1 år. Jeg tror dette er et ganske bra utgangspunkt for videre drift og utvikling av NP.

Hilsen,
Laurenz
laurenz is offline   Reply With Quote
Old 10-10-2007, 17:06   #64
Isbamse
ScanFlyer Molded

Quote:

...fiskeboller er fiskeboller..
Jegville definitivt gått for den til 9,90
Det er Vesteraalens fiskeboller i grønn boks som gjelder. Evt Lofoten ferske. Resten gjør seg best som støtdempere i joggesko
Isbamse is offline   Reply With Quote
Old 10-10-2007, 17:12   #65
Superhai
ScanFlyer Rusty

Superhai's Avatar

Quote:
Originally posted by laurenz
Det var vel omtrent slik Servisair begynte på Osl for snart 10 år siden også.
Jeg tenker litt på hvordan de får dekket opp underskuddet etter DY handlingen.

Old 10-10-2007, 17:13   #66
Superhai
ScanFlyer Rusty

Superhai's Avatar

Quote:
Originally posted by Isbamse
Resten gjør seg best som støtdempere i joggesko
Har noen klagd når du tar av deg joggeskoene?
Old 10-10-2007, 17:40   #67
Bluejuice
ScanFlyer Blue

Bluejuice's Avatar

Quote:
Originally posted by Superhai

Quote:
Originally posted by Isbamse
Resten gjør seg best som støtdempere i joggesko
Har noen klagd når du tar av deg joggeskoene?
HAHA. Tror ikke at fiskeboller er noe gode dempere på langsikt anyway. Men vi må holde oss til temaet.
Har de fått inn noe utstyr?
Bluejuice is offline   Reply With Quote
Old 10-10-2007, 19:17   #68
Thomas
ScanFlyer Rusty

Ryktene sier nå at Menzies Aviation har signert med NP, og at Finnair er på vei over...
Old 10-10-2007, 20:03   #69
Bluejuice
ScanFlyer Blue

Bluejuice's Avatar

Mister dere Finnair nå T?
Old 10-10-2007, 20:28   #70
Thomas
ScanFlyer Rusty

Det er det store spørsmålet, såvidt jeg har fått med meg er det ingen i SA som har hørt noe om det, men i NP er saken en helt annen.. der er visst de ansatte informert om at AY er på vei over.
Old 10-10-2007, 20:33   #71
Bluejuice
ScanFlyer Blue

Bluejuice's Avatar

hurra for kommunikasjon.
Old 10-10-2007, 20:51   #72
Kingstone
Ops Manager

Kingstone's Avatar

Menzies bekreftet i dag ovenfor ansatte i NP at AY var på vei over. En av sjefene i Menzies kom personelig inn til oss
Old 10-10-2007, 20:53   #73
Rednose
ScanFlyer Blue

Quote:

BA og AY har såpass mange avganger og med en bra fordeling utover dagen at jeg tror at det fint går an å bassere driften på de. Det var vel omtrent slik Servisair begynte på Osl for snart 10 år siden også. I tillegg hadde de et lavprisselskap som de mistet etter 1 år. Jeg tror dette er et ganske bra utgangspunkt for videre drift og utvikling av NP.

Hilsen,
Laurenz
Jeg vet ikke jeg Laurenz!
Husk at SA tapte 60 millioner de 5 første årene på OSL...
Rednose is offline   Reply With Quote
Old 10-10-2007, 20:53   #74
MountainDew
ScanFlyer Rusty

MountainDew's Avatar

Fra 80 til 10 daglige avganger er en liten katastrofe. Lurer på hvor mange ansatte NorthportProfficeMenzies skal ha?
Blir nok Røros på de fleste fremover, og jeg håper at de får en flink ledelse som kan motivere og holde på ansatte. Gjennomtrekken i NP av både ledere og ansatte har ikke vert bra for den viktigeste kunden.
MountainDew is offline   Reply With Quote
Old 10-10-2007, 20:55   #75
Thomas
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally posted by MountainDew

Fra 80 til 10 daglige avganger er en liten katastrofe. Lurer på hvor mange ansatte NorthportProfficeMenzies skal ha?
Blir nok Røros på de fleste fremover, og jeg håper at de får en flink ledelse som kan motivere og holde på ansatte. Gjennomtrekken i NP av både ledere og ansatte har ikke vert bra for den viktigeste kunden.
Jeg hørte Menzies skulle ha 50 ansatte.

Men nå håper jeg at ikke Røros tar over rubbel_og_bit kun for å fylle staffen, for det skal ærlig talt sies at det ikke BARE er ledelsen i NP sin skyld at gått som det har gått, men nok om det.
Old 12-10-2007, 18:10   #76
apron
ScanFlyer Blue

Om jeg hadde vært i posisjonen at jeg telte på knappene etter hvor jeg ville jobbe vill nok valget vært lett. Menzies med 250-300 månedlige dep. mot Røros sine snaue 2000.

Legger en til at ledelsen i Menzies sitter i Skottland/Nederland med 125 stasjoner å holde rede på, mens hos Røros er en på "du". Mitt valg ville hvertfall være enkelt.

Proffe folk med uformelt miljø, smarte løsninger og raske karrieremuligheter:lightbulb

Stå på RFLY

Har hørt at nærmere 100 søknader er inne alt:exclamati LØP Å SØK
apron is offline   Reply With Quote
Old 12-10-2007, 18:32   #77
laurenz
ScanFlyer Molded

Quote:
Originally posted by Rednose

Quote:

Hilsen,
Laurenz
Jeg vet ikke jeg Laurenz!
Husk at SA tapte 60 millioner de 5 første årene på OSL...
Det er sant det. Men på en annen siden så har jeg ofte hørt forklaringen at mye av tapet skyldtes dårlige kontrakter de overtok fra Braathens. Sistnevnte opprettet jo en egen avdeling på OSL for å drive fremmedhandling og det gikk som kjent fryktelig dårlig. Men.... selv etter at kontrakter var reforhandlet gikk det ikke nødvendigvis bra i SA. Det kommer vel helt an på hvordan NP styrer butikken sin.

Hilsen,
Laurenz
Old 12-10-2007, 23:27   #78
FBU
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally posted by Egil

Quote:

Dette blir en svært spennende utvikling å følge på OSL. Hva skjer med SGS tro - blir de solgt ut?
Jeg vil gjette NEI

Vil tro SAS ser fordelen med å beholde SGS tett tett inntil selskapet, ja kanskje til og med hente dem inn i SAS igjen for virkelig å demonstrere at de er en viktig brikke i SAS!

Men det blir spennende å se

Egil
Desto mer rør og surr det blir fremover med billig handling desto større er sjansen for SGS å bestå.
Tror nok ledelsen i Sas følger godt med på hva som skjer hos konkurentene med tanke på outcorsing av egen handling
FBU is offline   Reply With Quote
Old 13-10-2007, 11:44   #79
DasKeiko
Newcomer

Selvfølgelig kjedelig for NP/Proffice dette her.
Ingen tvil om at det er ledelsen i NP som har blitt problemet for DY i dette tilfdellet. DY har uttrykt ovenfor Proffice at de er tilfredse med de ansatte og ønsker at de fortsetter i RFS.
Men her blir det ett par konfikter med en gang.
Proffice har kontrakt med NP om leveranse av arbeidskraft. Så vidt jeg vet gjelder denne fortsatt og da må de fortsatt levere arbeidskraft til NP. RFS vil ta over de ansatte i Proffice, noe som selvfølgelig vil være det enkleste, som sikkert fører til en vanlig virksomhetsoverdragelse. Men ved en slik virksomhetsoverdragelse vil jo gjeldende kontrakter følge med Proffice over til RFS. Da kan jo RFS bli stående ansvarlig for å utlevere arbeidskraft til en konkurrent på OSL.
Hvis RFS kun inngår avtale med Proffice om innleie av deres arbeidskraft vil jo dette gi Proffice ett _stort_ problem da de ikke har hatt hoder nok å levere til NP til handlingen av både DY og BA. Og nå skal 2 selskaper ha sitt.
Men kanskje det mest skremmende for DY/RFS er om ikke alle i Proffice vil over.
Menzies har bekreftet ovenfor flere at de tenker å bli på OSL og ikke stikke med halen mellom beina. De sitter jo med BA og etterhvert AY, og det er nok mere på vei.
Som tidligere skrevet her skal Menzies ha 50 ansatte. Jeg vil tro tallet blir litt over dette.Og jeg vet at det er sannsynlighet for at mange av de som har vært med NP/Proffice fra starten av som nå øyner muligheten til å bli kvitt Proffice og heller begynne med blanke ark i Menzies for deretter ha muligheten til å bygge stein på stein med folk som kan å drive handling. Hva gjør RFS da om det kun er "vikarpoolen" somgfår over, altså hele den gjengen som innehar ingen/minimalt med kompetanse ?
Og en siste ting er at RFS har fått den samme kontrakten som det NP hadde. Nå får vi da det endelig ett svar på om det er mulig å drive handling så billig.
Jeg personlig tror ikke det kommer til å gå så lenge DY betaler 50-øringer og krever å få 10-kroninger tilbake.
DasKeiko is offline   Reply With Quote
Old 13-10-2007, 16:40   #80
laurenz
ScanFlyer Molded

Kan ikke se at dette er noe virksomhetsoverdragelse. DY har sagt opp sin kontrakt med NP og inngått ny avtale med RFS. DY sier at de gjerne ser at mange NP/Proffice ansatte går over til RFS. Det passer jo bra for Proffice må si opp de fleste allikevel.

Hilsen,
Laurenz
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules