![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Fornebu, 9. oktober 2007
Røros Flyservice - ny handling-agent for Norwegian på Gardermoen Røros Flyservice blir ny leverandør av bakketjenester for Norwegian på Oslo Lufthavn Gardermoen fra 8. november 2007. - Vi har i dag blitt enig med Northport om å avslutte vår kontrakt om handling av våre avganger og ankomster på Gardermoen, sier driftsdirektør Asgeir Nyseth. Northport vil være leverandør fram til 8. november da Røros Flyservice overtar. - Norwegian har stor fokus på punktlighet som vi vet betyr mye for våre kunder og ikke minst for vår operative drift. Gjennom vår nye leverandør får vi en forbedring i kvaliteten. Vi har allerede lange og gode relasjoner med Røros Flyservice, da de ivaretar oss på en utmerket måte i Tromsø, Bodø, Kristiansand og Trondheim fra før. Vi ser fram til å jobbe tett sammen med Røros Flyservice og bidra til å danne grunnlaget for en solid, dyktig og ikke minst norsk leverandør av bakketjenester på Gardermoen, sier Nyseth. - Vi er svært tilfreds med å ha blitt tildelt denne kontrakten. Den nye kontrakten viser at kvaliteten på våre eksisterende operasjoner gir oss tillit i markedet. Det blir krevende å få etablert en stor driftsorganisasjon på kort varsel, men vi er allerede i gang med rekrutteringen, sier adm. direktør Arve Engen i Røros Flyservice. Dette står på Norwegian sine sider. Da blir det en 5 aktør på OSL. MVH PAS |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Og da kom pressemeldingen.
![]() |
#3 |
oversheriffmester
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2006
|
![]()
Der kom den
![]() Men nå er det neste store spørsmålet - hva gjør Menzies? Er de hypp på å kjøpe et selskap som akkurat har fått ballene kutta ?? S |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Men på RF sine sider står det:
---- Ledige stillinger hos Røros Flyservice AS Vi har for tiden ingen ledige stillinger. ---- Nehei?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Vet ikke helt hvordan jeg legger inn link enda skjønner du. PAS |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jepps, har sett den.. men nå er det ingen tvil lenger hva som skjer :-p
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ikke mye tvil lenger nå nei.
Godt å slippe mere synsing, men jeg fikk altså rett.... Godt å vite man har noen kilder som vet hva de snakker om ;-) He, he. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
det som er litt skremmende her, er at jeg har fått inntrykk av de ansatte i NP har vært uvisse om dette. Stemmer dette? Har dere ikke hatt en anelse?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Hva er oddsen for kaos den 8/11? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Dusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Var jaggu meg på tide at NAS tok affere her, statuere et eksempel på at vi leker ikke flyselskap, selv om NP trodde det
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Hold innleggene her på et saklig nivå takk. Siste post er et eksempel på hva som ikke er saklig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]()
Vi kan vel, uten videre, fastslå at DY på OSL er ganske stort for Røros Flyservice. At det ikke nødvendigvis er lett å starte opp noe slikt på Gardermoen har vel NorthPort bevist.
Til 8. november er det ikke lenge. Dette skal bli spennende å følge... |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Nå blir det trangt om saligheta på OSL, men osl har vel klekka en plan for det og vel. Men grattis til Røros, de kommer nok til å klare dette.
Støtter kommentaren lenger oppi her, at det er bra at NAS gikk inn og satte beina ned og fortalte dem at dette ikke går lengere, det beviser bare hvor knallhardt det er i flybransjen. Til slutt til alle moderatorer, dere er noe harde med denne klubba deres. Et lite feilskjer så er det rett ut å klaga.Ta det på PM i steden enn å gå ut offentlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Spørsmålet er vel hvorvidt Røros kan gjøre jobben bedre enn NP? NPs problem har vel primært vært mangel på arbeidskraft, og med mindre Røros kan dra med seg arbeidskraft fra en viss flott by i Trøndelag så er vel problemet ikke løst?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
oversheriffmester
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2006
|
![]() Quote:
Rent personlig så tror jeg at Røros kommer til å greie dette ganske bra. For jeg vil tro de går inn i prosjektet med en helt annen holdning enn hva ledelsen i NP gjorde. De kjenner kunden og har tonnhvis med kompetanse med seg. Så jeg tror de er fullstendig klar over hva de går til og at de vil greie det relativt raskt. S |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Meget interessant å se. Blir veldig morsomt se hvordan det går med Røros og dem, og om de faktisk greier å forbedre situasjonen til Norwegian.
Gleder meg allerede til å se hvordan det har blitt når jeg kommer hjem igjen til jul ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Det var en hyggelig nyhet og en bekreftelse på at innleide vikarer, dårlig kompetanse og dårlig personalpolitikk ikke er tingen! Northport har vært en katastrofe fra dag en, og det er ikke så rart at Norwegian bytter. Jeg vet ikke om Røros flyservice tar seg vann over hodet, men de må i alle fall sette i gang en kjempeoperasjon nå...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Vi är för hårda, vi är för slappa, vi är för...... Life's hard ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Gratulerer Røros så mye med ny kontrakt=) skal bli spennende! men syns det er veldig feil å henge ut alle de ansatte som tross liten bemanning av like vel står opp hver morgen for å gjøre en jobb og for å få det her til å gå rundt! Så all cred til de NP ansatte som gjør en utrolig jobb med det de har å jobbe med om dagen! Men helt enig at det var på tide noe skjedde...
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Nye Norwegian dekaler fra Lima November | rhusberg | Samlerhjørnet | 0 | 12-12-2016 08:50 |
Norwegian legger ned direkteruten RYG-TOS fra november? | Glenn | Flyforum | 1 | 07-07-2010 19:40 |
Norwegian bytter fra Stansted til Gatwick på Værnes-London-ruten | MartinL | Flyforum | 6 | 20-01-2010 10:06 |
Norwegian bytter fra Stansted til Gatwick fra Bergen | jb1 | Flyforum | 17 | 19-06-2008 18:49 |
Norwegian øker kraftig i Stavanger fra november . | linium | Flyforum | 4 | 30-10-2007 16:30 |