![]() |
|
![]() |
#121 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,769
|
![]()
Ser BRA har en ATR som flakser rundt i UK for Loganair
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2013
Location: Stockholm
Posts: 1,041
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,951
|
![]()
SE-RGE ble satt i trafikk i dag. Foreløpig på svensk innenriks og MMX-BMA
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,255
|
![]()
Tydeligvis ingen ledig tid til å omlakkere denne maskinen heller.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,682
|
![]()
Noen som har testet disse? Vurderer 5 og en halv time til Rhodos fra Evenes.
Sent fra min SM-S901B via Tapatalk
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,951
|
![]() Quote:
Quote:
Den øverste blå linjen på halen, og den grå streken er fjernet. Det er ennå blått nederst, men de har da fått plass til en grå billboard BRA-sticker på bakkroppen Ny: https://www.planespotters.net/photo/...irbus-a319-112 Gammel: https://www.planespotters.net/photo/...irbus-a319-112 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,951
|
![]() Quote:
Ser det på Flytorget.se nå snakkes om 4, og ikke bare 2 A320? I følge Planespotters.net så er deres første A320 MSN3312. 2007 modell, som tidligere var hos Interjet https://www.planespotters.net/airfra...finance/e960gg |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Lillestrøm
Posts: 4,392
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Aug 2012
Location: KRS
Posts: 120
|
![]() Quote:
Ser ut til at de legger inn fuelstop i GRO på denne ruta. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,951
|
![]()
Lufthansa Technik skal vedlikeholde A319/A320 flåten deres de neste 5 årene
https://check-in.dk/bra-i-samarbejde...dligeholdelse/ Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2011
Posts: 241
|
![]()
Hva tror dere om denne.
https://www.smp.no/nyheter/i/Knxg3X/...over-sunnmoere Fyller tankene og finner ut at flyet blir for tungt med passasjerer og må ta en tur tom for å svi av drivstoff. I følge hun som uttalte seg på vegne av selskapet måtte de redusere drivstoffmengden for at det skulle bli en mer behagelig tur for de reisende. På vei til Kanariøyene ble det fuelstopp allerede på Jylland. |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,409
|
![]()
Regner med at det var glatt bane og dårlige forhold ...
Defueling kan være komplisert. Spesielt på steder med liten kapasitet. Fuelen må tilbake i samme fly, eller et fly tilhørende samme selskap. For Braathens i MOL er dette vanskelig, hvis ikke fuelselskapet har mulighet til å oppbevare fuelen, noe de helt sikkert ikke har. Så da brenner man fuelen i luften, henter lasten og tar en fuelstop underveis der det kan gjøres så rimelig som mulig. Kreativ løsning, men synes for meg som at de valgte det smarte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2011
Posts: 241
|
![]()
Så vidt jeg vet var det 10-11 plussgrader. Sol, ingen nedbør og lite vind. Fint vær som det kalles.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,409
|
![]()
Banen er kun 2200m, så de har nok vektbegrensninger uansett. Og selv 'lite vind' kan ha innflytelse hvis den kommer fra rett vinkel. Det var nok noe som sviktet i planleggingen her ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Upgrade me....
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,312
|
![]()
Skal teste SE-RGE i morgen tidlig. Blir vel ingen høydare, målet er å sove.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,152
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Upgrade me....
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,312
|
![]()
Vel, det måtte vi også i fjor med en A321-200 fra Sunclass...
Charter er charter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,409
|
![]()
Når man strekker strikken langt, ryker'n innimellom. Ikke uvanlig med fuelstopp for en strekning som toucher vektgrensene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Upgrade me....
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,312
|
![]()
Mens vi av-iser kan jeg opplyse om at det er en fordel å ha amputert fra livet og ned.
Skal sies at jeg fortsatt er utstyrt med ben, men det er det egentlig ikke plass til her. Måtte også bruke vinterstemmen på paret ved siden av meg. De hadde midtgang/midtgang mens jeg og ene guttungen hadde midt vindu. Mannen i det idiotparet forklarte at han skulle ha en 3 seter alene. Jeg forklarte at han måtte dele med fruen. Edit Og der har vi ett infarkt! Heldigvis på bakken enda. Last edited by Tjab; 17-11-2023 at 08:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Upgrade me....
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,312
|
![]()
Som en liten utdate kan det legges til at vedkommende overlevde og er av flyet. Ikke så dramatisk som det først ble indikert.
|
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
flygBRA starter Stockholm BMA - Kuressaare | Trdfly | Flyforum | 0 | 06-02-2020 15:32 |
DY LN-NOT - status | LN-MOW | Flyindivider | 41 | 28-08-2017 01:48 |
Status | sk931 | Flyforum | 5 | 28-09-2004 20:00 |