![]() |
|
![]() |
#21 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Stod om det i Bergens tidende idag!!!!
![]() |
#23 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Bra bilde, bare synd du ikke fikk et bilde av han mek'en som stod med hodet inn i den ene motoren også
![]() Minner meg om en 707 som hentet kveg her for mange år siden, tror den var fra Egypt, der hvor radaraen skulle stå, hang der bare noen ledninger ut og dinglet, samt ved oppstart av den ene motoren så måtte flight mek stå på en stige, og slå med en hammer inn et åpent deksel før han fikk start ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Er det slik å forstå at ICAOs liste gir oss en oversikt over hvilke fly som ikke bør fly, mens EUs liste er en liste over flyselskaper som ikke bør tillates å lande/fly over Europa..? Hvis det er tilfellet så er det vel muligens en viss korrelasjon mellom de selskapene som er på EUs liste og de selskapene som eier/opererer flyene som står på ICAOs liste, men jeg synes det er litt underlig når det i artikkelen står å lese "Men gjennom EØS-samarbeidet forholder Norge seg til EUs svarteliste - ikke Icaos." samt "I tillegg er Moldova medlem i Icao, og medlemslandene er forpliktet til å akseptere hverandres fly, hvis vi ikke har grunn til å tro noe annet."
Hvis ICAO velger å publisere informasjon om enkeltfly som ikke lenger er flyvedyktige så kan vel ikke ICAOs regelverk forplikte f.eks. Norge til å akseptere disse flyene...?? Bra jobbet, Leorim! |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Aftenbladet fredag så her har forumets observante brukere hjulpet både ICAO, LT og EU. Well done
![]()
![]() |
#26 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Med fare for å gjenta meg selv så er da flyet ikke svartelistet noe sted?
I info-teksten står: "aircraft no longer considered to be to be airworthy by the Antonov Aviation Scientific Technical Complex" Altså, de er antatt å ikke våre flyvedyktige, og det er en bedømmelse fabrikken har gjort, antagelivis kun etter alder/cycles. Når myndigheter, det være seg i Moldova eller i Norge alikevel finner ut at flyet er flyvedyktig, så burde det vel være ok? Og etter hva jeg kan se, så har ICAO kun publisert en liste som de har fått tilsent fra Antonov, ingenting mer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Uansett er det jo greit med en avklaring om nettopp hva som gjelder. Og det ser det ut til at man får.
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Uønsket endring av startside.. | Speedbird | Flyforum | 11 | 14-01-2005 07:38 |