![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
Selskapets driftsinntekter for kvartalet ble
MNOK 877,8 (589,9). Dette er en økning på 49 % fra fjoråret. -Driftsresultat før avskrivninger og leasingkostnader (EBITDAR) ble MNOK 100,1 (95,9) for kvartalet. -Driftsresultat før avskrivninger (EBITDA) for kvartalet ble MNOK 53,8 (63,9). -Selskapet hadde et overskudd før skatt (EBT) i tredje kvartal på MNOK 38,3 (60,9). -Resultat etter skatt for kvartalet ble MNOK 27,5 (43,8). -Selskapet fraktet 1 503 141 passasjerer i tredje kvartal, ogen økning i passasjertrafikken (RPK) på 61 %. -Kabinfaktoren i kvartalet var 85 % (86 %). -Produksjonen (ASK) har i kvartalet økt med 64 % til 1 693 millioner. -Selskapet hadde en beholdning av kontanter og - ekvivalenter på MNOK 387,5 ved utgangen av 3. kvartal og en egenkapitalandel på 26,7 %. -Totale enhetskostnader for kvartalet ble NOK 0,49 (0,51). http://www.newsweb.no/cdco/atmnt/NAS3Kvartal2006.pdf?id=48814 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Nov 2004
Location: @ Romerikes Toscana
Posts: 5,217
|
![]()
Kassen blir stadig tommere skrivet dn.no
http://www.dn.no/forsiden/article907677.ece Selv skulle jeg nesten ønske jeg var tallknuser og kunne skjønne litt mere av alle tallene ![]() Og disse skriver litt om opptur istedet ![]() http://www.na24.no/naeringsliv/article782454.ece
__________________
I´ve been Teslified ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 391
|
![]() Quote:
NA24: Ny opptur for Norwegian ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,923
|
![]()
NA24 er jo ikke akkurat verdens beste avis da - dn.no og e24 er bedre:
http://e24.no/boers-og-finans/article1508584.ece Uansett - dette er jo i tråd med det som ble spådd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
det er vel også et bilde på at DN.no har dyktigere finansjournalister enn NA24 - som er et slags "næringslivets VG". fakta er at Norwegian har stor vekst i antall pax - det skulle da også bare mangle med en så stor vekst i produksjonen - men inntjeningen er dårlig. Legger merke til at de ikke ser ut til å nevne yielden i det hele tatt i denne pressemeldingen, men den ser ut til å være på 61 øre! Og, det ser ikke ut til at DY har klart å fylle alle de nye setene, for c/f er ned 1 prosentpoeng til 85% (fremdeles høyt) i forhold til Q3/05.
Det Norwegian ER gode på, er å få kostnadsnivået ned. En CASK (kostnad per tilbudte setekilometer) på 49 øre i et høykostland som Norge, og med høye fuelkostnader er bra! Men, for hele året regner de med en CASK på 54 øre. DY har nå en utnyttelse av 737-flåten på 11,5 timer, som er veldig bra med tanke på at selskapet fremdeles flyr mange korte segmenter. Totalt for året, skal Norwegian ha et overskudd før skatt på 36 millioner - eller 9 kroner per passasjer |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,982
|
![]() Quote:
Men det skal sies at Q3 burde vært litt bedre og med tanke på at akkumulert resultat etter 9 måneder kun er 3,2mill blir det nok ikke store overskuddet for 2006. Uansett blir spennende og se og om 2 uker skal jeg selv på en besøk til Norwegian (+ 4 andre bedrifter og 2 meglerhus) i forbindelse med en student-aksjeklubb jeg er medlem i hvor vi blant annet har investert i DY (selv om jeg nok er litt mer skeptisk til den investeringen ann resten av flertallet |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]() Quote:
Å kunne beregne tilsvarende tall for f.eks. SAS Braathens er umulig siden de ikke har en enhetsflåte med 148 seter som DY har. Med andre ord er tallene til DY mye mer transparent enn SAS Braathens. Nå er det bare å se om SAS Braathens også våger å komme med sin utnyttelse av flåten.
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,982
|
![]()
Kjos om videre ekspansjon (fra hegnar.no)
Quote:
Den siste der kan vel kanskje kalles en sannhet med modifikasjoner.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
New Norwegian Air Shuttle Aircraft Blog | terrywadeairbus | Flyforum | 7 | 08-04-2013 23:20 |
Norwegian Air Shuttle ASA has selected the Rolls-Royce Trent 1000 | sail4fun | Flyforum | 11 | 06-04-2011 20:27 |
Norwegian Air Shuttle - forkert navn? | Fysikeren | Flyforum | 66 | 27-06-2010 20:22 |
Traffic Figures May - Norwegian Air Shuttle ASA | sail4fun | Flyforum | 9 | 06-06-2008 16:31 |
Norwegian Air Shuttle Asa | sail4fun | Flyforum | 3 | 14-02-2008 14:19 |