![]() |
|
![]() |
#181 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
Det lavet ned skikkelig her i en times tid, men då ser det ut til at det verste er over.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,179
|
![]()
SAS og Norwegian med hhv. en maskin fra Oslo og London kom seg ned etter en god del tid i holding så de hadde nok rikelig med fuel ombord. KLM hadde en maskin som gikk til SVG.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2008
Location: Stavanger
Posts: 1,066
|
![]()
Ser ut til at Wizz GDN - SVG tar turen til Østlandet.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,812
|
![]()
Norwegian fra Oslo kom seg heller ikke ned og drar tilbake til OSL med uforrettet sak.
https://www.flightradar24.com/NOZ544/2f8ba767 ENZV 161750Z 15027G39KT 9999 RA FEW009 SCT024 BKN035 03/01 Q1000 WS R10
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,812
|
![]() Quote:
https://www.flightradar24.com/SAS4169/2f8bb4ee
__________________
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,417
|
![]()
Tåke i BOO i dag, så ser ikke ut som alt går som planlagt
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,417
|
![]()
Ser ut som det ikke er helt den ideelle dagen å dra fra OSL i dag, men relativ våt snø
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]() Quote:
Like fascinerende hver gang, både om høsten og våren, nedbør, frost og is kommer alltid overraskende. Er det bare vi privatpersoner som sjekker yr titt og ofte? De som brøyter og strør for både kommune og flyplass virker å være totalt uforberedt hver gang det ikke var glatt/snø forrige uke. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stjørdal - TRD/ENVA
Posts: 2,462
|
![]() Quote:
__________________
Mvh Lars Tore Haugan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]()
Pushet 1 time etter rute her. Ikke så ille. 3 fly i deice før oss
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,653
|
![]() Quote:
Så kan det sikkert diskuteres om det var fornuftig planlagt eller ikke |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
Posts: 5,654
|
![]()
I høyeste grad. Problemet er at de kontrolleres av økonomer, og de er som kjent ikke interessert i å bruke mer enn høyst nødvendig på noe som helst.
Vinterdriften på Gardermoen besørges av et hundretalls sesongvikarier som leies inn. Som Martin sier, de er nå dimittert for sesongen og de færreste kan innkalles på kort varsel. Det tas også mye vedlikehold på diverse utstyr, så mulig det disponible materiellet heller ikke er tilstrekkelig til å ta unna kraftig snefall og avising. Som alt annet koker det ned til hvor mye markedet er villig til å betale ekstra for dyre reserveløsninger. Og svaret på det er stort sett ingenting. Derfor tar man de fleste steder en kalkulert risiko og baserer seg på at det mannskapet og utstyret som er tilgjengelig kan klare å ta unna det verste uten alt for mye forsinkelser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Flydiot
![]() Join Date: Aug 2010
Location: Nes, Akershus
Posts: 1,298
|
![]()
Mannskapet som brøyter internveier, gater, cargo og fjernparkering er 100% innleid og er i beredskap 15/10-15/4.
Av mannskapet som betjener Avinors utstyr på taxebaner, deice og rullebaner er drøye 2/3 av mannskapet sesongansatte som går skift fra medio oktober til medio april. Etter det er det kun de faste helårsansatte i turnus som er på jobb, så når 8-10 mann skal ut å brøyte tar det litt tid. Det ble kalt inn en del ekstra mannskap i dag, men på langt nær fullt lag. Dette er en kalkulert risiko Avinor har hatt i «alle» år. Sent from my iPhone using Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian vinterprogram 22/23 | Someone | Flyforum | 18 | 02-11-2022 10:30 |
Norse vinterprogram 22/23 | Someone | Flyforum | 6 | 13-10-2022 12:04 |
Vinterværtråden 2021/2022 | LN-FGA | Flyforum | 201 | 11-07-2022 20:41 |
Vinterværtråden 2020/2021 | Someone | Flyforum | 13 | 07-04-2021 11:16 |
Vinterværtråden 2017/2018 | Concorde | Flyforum | 224 | 10-08-2018 09:42 |