Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 07-07-2022, 00:40   #1
Midtiblinken
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Nov 2020
Posts: 1,396
Default Re: Konflikt i SAS

Jeg visste ikke at EasyJet hadde DEC, kjenner ingen der heller.
Jeg snakket om to forskjellige ting ovenfor. De som blir luket ut har ikke problemer med forandringer, de har problemer med viljen når det kommer til og følge SOP.
Jeg skjønner ikke hva du mener om at folk ikke kan trenes på nye ting, det er helt på tryne. Ting har alltid forandret seg i dett yrket, lærte om Glass Cockpit lenge før jeg så en. Tok mange år før jeg hadde glass, og etter 3 år med det var det over på fly uten det. Så til full glass cockpit fire år senere, til 2år uten glass, FD, AP som single pilot. Deretter over på glass igjen. Propell, jet, propell,jet….
Det var noen få fra den gamle generasjonen som ikke ville lære noe nytt, de slutta for at treningen bekymret de. Men det var veldig få.
Change is constant!
Jeg har aldri sagt at det ikke finne gode jobber utenfor flyselskap, det gjør deg. Og jeg har hatt noen selv. Hadde en kompis som begynte i Boeing og slutta fort, men det var pga Seattle mer enn noe annet.
Midtiblinken is offline   Reply With Quote
Old 07-07-2022, 03:00   #2
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,923
Default Re: Konflikt i SAS

Quote:
Originally Posted by Midtiblinken View Post
Jeg visste ikke at EasyJet hadde DEC, kjenner ingen der heller.
Jeg snakket om to forskjellige ting ovenfor. De som blir luket ut har ikke problemer med forandringer, de har problemer med viljen når det kommer til og følge SOP.
Jeg skjønner ikke hva du mener om at folk ikke kan trenes på nye ting, det er helt på tryne. Ting har alltid forandret seg i dett yrket, lærte om Glass Cockpit lenge før jeg så en. Tok mange år før jeg hadde glass, og etter 3 år med det var det over på fly uten det. Så til full glass cockpit fire år senere, til 2år uten glass, FD, AP som single pilot. Deretter over på glass igjen. Propell, jet, propell,jet….
Det var noen få fra den gamle generasjonen som ikke ville lære noe nytt, de slutta for at treningen bekymret de. Men det var veldig få.
Change is constant!
Jeg har aldri sagt at det ikke finne gode jobber utenfor flyselskap, det gjør deg. Og jeg har hatt noen selv. Hadde en kompis som begynte i Boeing og slutta fort, men det var pga Seattle mer enn noe annet.
Duuuuuude !!!! do not mess with Seattle - please take on Beechdrivers or other dude…..Seattle (sort of sucks) but Kenmore Beavers and Islands + 41 ft Sailboats with Bowtrusters rocks !!!
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Old 07-07-2022, 03:45   #3
Midtiblinken
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Nov 2020
Posts: 1,396
Default Re: Konflikt i SAS

Trafikk, trafikk og trafikk. Og hus priser. Regn og mer trafikk…..
Midtiblinken is offline   Reply With Quote
Old 07-07-2022, 03:53   #4
Midtiblinken
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Nov 2020
Posts: 1,396
Default Re: Konflikt i SAS

Var i Gig for to helger siden, og trafikken gjennom Tacoma var ganske jæv.. selv på lørdag og søndag.

Last edited by Midtiblinken; 07-07-2022 at 04:41.
Midtiblinken is offline   Reply With Quote
Old 07-07-2022, 05:57   #5
Beechdriver
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 519
Default Re: Konflikt i SAS

Quote:
Originally Posted by Midtiblinken View Post
Jeg visste ikke at EasyJet hadde DEC, kjenner ingen der heller.
Jeg snakket om to forskjellige ting ovenfor. De som blir luket ut har ikke problemer med forandringer, de har problemer med viljen når det kommer til og følge SOP.
Jeg skjønner ikke hva du mener om at folk ikke kan trenes på nye ting, det er helt på tryne. Ting har alltid forandret seg i dett yrket, lærte om Glass Cockpit lenge før jeg så en. Tok mange år før jeg hadde glass, og etter 3 år med det var det over på fly uten det. Så til full glass cockpit fire år senere, til 2år uten glass, FD, AP som single pilot. Deretter over på glass igjen. Propell, jet, propell,jet….
Det var noen få fra den gamle generasjonen som ikke ville lære noe nytt, de slutta for at treningen bekymret de. Men det var veldig få.
Change is constant!
Jeg har aldri sagt at det ikke finne gode jobber utenfor flyselskap, det gjør deg. Og jeg har hatt noen selv. Hadde en kompis som begynte i Boeing og slutta fort, men det var pga Seattle mer enn noe annet.

Jeg har ikke påstått at folk ikke kan trenes på nye ting. Samtidig er det uunngåelig å anerkjenne at ‘ikke alle kommer med’ i ny utvikling (gjelder selvfølgelig for samtlige yrkesgrupper, inkl. flygere).

Trening på nye ting, gjør noe med kunnskap og ferdigheter. Dynamikken i bransjen krever ikke bare stadig oppdatering av kunnskap og ferdigheter men bla også av holdninger (som vilje eller uvilje å tilpasse seg nye markedsomstendigheter).


Sent from my iPhone using Tapatalk
Beechdriver is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Konflikt mellom Lufthansa og Turkish Someone Småprat 3 10-12-2013 09:33
Konflikt i Finnair EB Flyforum 2 04-06-2008 19:44
Transwede konflikt rammer SAS scandi Flyforum 31 13-12-2007 15:23
Transport varnar för konflikt med SAS TG923 Flyforum 0 26-08-2007 17:03
Konflikt mellom BU og SK-piloter Isbamse Flyforum 5 29-09-2005 16:00


All times are GMT +2. The time now is 10:55.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.