Og ting går stadig mer mot normalen. DY er nå største aktør igjen på
OSL som de var før korona slo til. SK holdt jo kapasiteten kunstig høy under korona, mens DY var mer realistiske og tenkte mer på kostnadene. De er igjen størst i antall bevegelser og da også ganske så automatisk også i antall passasjerer grunnet høyere fyllingsgrad og større fly enn SK.
https://avinor.no/konsern/flyplass/o...kk/punktlighet
Merk at man må legge på flygningene som står oppført som norwegian air i international og, som jo nå egentlig er norwegian air sweden
AOC, altså maskiner som kommer inn fra basene på
ARN,
CPH og
HEL. Legger man til charter blir også forskjellen enda større.
Før korona var DY jo også størst totalt sett på Avinors flyplasser under ett, hvordan fordelingen er der vet jeg ikke, men tipper norwegian ligger litt bak SK en så lenge grunnet at SK har flere regionale ruter utenom
OSL enn DY, og utenriksmarkedet ikke er helt tilbake enda.
__________________
Upcoming: Feb: TOS-OSL (DY), Mar: OSL-TOS (DY), Apr: TOS-TRD-OSL (WF/DY), OSL-ALF-TOS (DY/WF)