![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,248
|
![]()
AerLingus tok nylig levering av MSN1951, som mest sannsynlig var den siste og 776. A330-300 maskinen som ble produsert. Det står riktignok noen HNA Group/Air Hong Kong maskiner lagret, som vel ikke er formelt levert. Men dette ble altså siste av samlebåndet
Quote:
Last edited by Someone; 02-03-2020 at 15:00. Reason: rettet antall produserte maskiner |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,650
|
![]()
Levert til BRU?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,248
|
![]()
Sikkert noe kundemodifiseringer før den skal i trafikk
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,282
|
![]()
Var ikke Aer Lingus også blant de tidlige kundene for samme modell?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,248
|
![]()
Jo, MSN55 og 59, som vel var den 9. og 10. A330 maskinen som ble produsert. Den gang A330 såvidt hadde rekkevidde til transatlantisk. Begge er forresten hugget opp
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,248
|
![]()
Utviklingen i MTOW og nominell rekkevidde for A330-300 fra lansering til nå:
1994 A330-300 212t (3,900nm) 1997 A330-300 217t (4,300nm) 1999 A330-300 230t (5,200nm) 2003 A330-300 233t (5,400nm) 2012 A330-300 235t (5,600nm) 2015 A330-300 242t (6,100nm) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,282
|
![]()
Ganske fascinerende å kunne dra på såpass med tonnasje og samtidig nesten doble rekkevidden på drøye 20 år.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,248
|
![]()
De henger jo sammen. Antall passasjerer er jo likt (dog blir det jo mer cargo)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,282
|
![]() Quote:
Nå kan man selvsagt si at mye er gjort med andre maskiner gjennom årenes løp også, eksempelvis A320 og B737, men det er likevel imponerende å se den teknologiske utviklingen - synes nå jeg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,248
|
![]()
Når man er inne på A330, så har IBA kommet med en analyse av markedet for A330, som viser økningen i antall parkerte og ledige maskiner, selv pre-Corona. Dette kan nok overføres til flere andre widebodymaskiner, men her ser de på A330
https://www.iba.aero/insight/ibas-a3...-february-2020 Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
OSL TK A330-300 Søndag 30.10 | learjet | Spotteralerts | 7 | 30-10-2011 23:05 |
OSL Qatar A330-300 - 28.10 | learjet | Spotteralerts | 1 | 27-10-2011 21:16 |
Mytravel A330-300 | ATC-flyradar | Bilder & foto | 10 | 05-08-2007 22:35 |
A330-300 | MD11 | Flyforum | 5 | 08-11-2005 13:25 |
A330-300 | MD11 | Flyforum | 0 | 07-11-2005 22:53 |