![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2011
Posts: 242
|
![]()
Lanseres som 767 Max....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,476
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,265
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Aug 2017
Location: RYG/OSL
Posts: 3,199
|
![]()
Angående når SAS hadde B767-300.
Jeg kan bare se 4 dører på alle bilder av B767-300 (A330-300 har 8 dører). Trodde bestemt at det var 6 dører på SAS B676-300. Når jeg/vi reiste med SAS CPH-SEA med B767-300 da mente jeg at vi hadde gått inn dør nr. 2. (der man går til venstre for Business og høyre for økonomi klasse). Husker jeg feil? |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,104
|
![]()
Har du skrevet feil her? Har ennå ikke sett en 767-300 eller annen 767 med bare 4 dører (med mindre det finnes en eller annen VIP-kjerre med det)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Aug 2017
Location: RYG/OSL
Posts: 3,199
|
![]() Quote:
Se her: https://www.flickr.com/photos/kenfielding/6741766883 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,166
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,104
|
![]() Quote:
Det er 4 på hver siden der, men du mener her fulle dører og ikke de rene nødutganger. Ellers så kom 767-300 med 3 forskjellige dørkonfigurasjoner og tilsammen vel også 3 forskjellige dørtyper Stor-Liten-Liten-Stor (som SAS hadde) Stor-Stor-Mellom-Stor Stor-Stor-Liten-Stor |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Aug 2017
Location: RYG/OSL
Posts: 3,199
|
![]()
Jeg kaller ikke nødutgang før normal dør, den brukes bare ved nød (og så er de mindre også).
Jeg mener normale dører der folk kan gå inn og ut. Quote:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
Location: Alta/Bærums Verk
Posts: 5,346
|
![]()
Google opp SE-DKZ og -DKY. Det var de to som var leaset inn og som hadde annet dørarrangement enn SAS' egne -383. Men disse ble i stor grad benyttet på ARN/CPH/FBU-LHR rutene og ikke transatlantisk.
Espen |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Aug 2017
Location: RYG/OSL
Posts: 3,199
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Location: Mosjøen
Posts: 3,121
|
![]()
B767 har ikke fått forlenget understellet slik det er gjort på B737. Det er dermed mulig å gjøre et slikt grep for å få plass til en større motor under vingen.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2013
Posts: 87
|
![]()
767 har allerede fått understellet forlenget, høyden over bakken er økt med 51cm fra 300 til 400. Den gangen måtte de bygge om hele hydraulikksystemet i hjulbrønnen for å få plass til den ekstra lengden og hjuldiameteren som ble økt fra 117 til 127cm.
Last edited by Vixun; 15-10-2019 at 12:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,104
|
![]()
UPS bestiller ytterligere 19 767-300F, så den lever videre
CF6 motorer, hvilket litt ironisk gjør da at hittil i år er det denne lettere antikvariske motoren som er den widebodymotoren med fleste firm orders https://twitter.com/boeingairplanes/...177944584?s=21 Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,104
|
![]()
Og sånn cirka veldig lenge siden de mottok sin siste fabriksnye 767 (snakker vel 90-tallet?) har Air Canada nå bestilt 2 spliter nye 767 maskiner. Riktignok i frakterutgave
https://www.aircargonews.net/airline...evenues-climb/ Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,719
|
![]()
United melder at de oppgraderer kabinen på sine 16 767-400ER med bla deres "nye" Polaris business seter, som betyr at disse nok fortsatt har lang tid i tjeneste foran seg. Disse 16 er som kjent arvegods fra Continental og ble levert mellom 2000-2002.
Det spekulerers i at dette har sammenheng med usikkerhet pga de store leveringsproblemene til Boeing om dagen. https://simpleflying.com/united-airl...oeing-767-400/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,476
|
![]()
Delta har akkurat avsluttet oppgraderingen av sine -400'er, så de vil også holde på en sund til.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,104
|
![]() Quote:
Så ble vel deres -300ER oppgradert med Polaris og en relativt high-yield konfigurasjon rett før korona |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,104
|
![]()
Ellers var det i går 40 år siden første 767 ble levert United
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,104
|
![]()
8 nye 767-300F bestilt av UPS
https://boeing.mediaroom.com/2022-08...dditional-767s Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Men Il-96 var ikke død! | VC-10 | Flyforum | 43 | 02-11-2023 12:41 |
Men A310 var ikke død | LN-AFG | Flyforum | 0 | 27-06-2018 11:46 |
Men 767'en var ikke død .. | LN-MOW | Flyforum | 13 | 25-04-2018 18:04 |
Men 767 er ikke død...ennå - ANA bestiller 5 stykker | Someone | Flyforum | 13 | 22-12-2009 09:31 |