Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 13-10-2019, 00:17   #21
geha
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 242
Default Re: Men Rocambole, jeg mener 767, var ikke død

Lanseres som 767 Max....
geha is offline   Reply With Quote
Old 13-10-2019, 00:21   #22
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,476
Default Re: Men Rocambole, jeg mener 767, var ikke død

Quote:
Originally Posted by geha View Post
Lanseres som 767 Max....
Særlig ......
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 13-10-2019, 18:39   #23
Blubird
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,265
Default Re: Men Rocambole, jeg mener 767, var ikke død

Quote:
Originally Posted by geha View Post
Lanseres som 767 Max....
Den utgående 767 er vel for "classic" å regne, så det skulle holde å re-lansere som "Next Gen".
Blubird is offline   Reply With Quote
Old 14-10-2019, 18:32   #24
B747-8
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Aug 2017
Location: RYG/OSL
Posts: 3,199
Default Re: Men Rocambole, jeg mener 767, var ikke død

Angående når SAS hadde B767-300.
Jeg kan bare se 4 dører på alle bilder av B767-300 (A330-300 har 8 dører).
Trodde bestemt at det var 6 dører på SAS B676-300.
Når jeg/vi reiste med SAS CPH-SEA med B767-300 da mente jeg at vi hadde gått inn dør nr. 2. (der man går til venstre for Business og høyre for økonomi klasse).
Husker jeg feil?
B747-8 is offline   Reply With Quote
Old 14-10-2019, 18:34   #25
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,104
Default Re: Men Rocambole, jeg mener 767, var ikke død

Quote:
Originally Posted by B747-8 View Post
Jeg kan bare se 4 dører på alle bilder av B767-300
Har du skrevet feil her? Har ennå ikke sett en 767-300 eller annen 767 med bare 4 dører (med mindre det finnes en eller annen VIP-kjerre med det)
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 14-10-2019, 18:39   #26
B747-8
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Aug 2017
Location: RYG/OSL
Posts: 3,199
Default Re: Men Rocambole, jeg mener 767, var ikke død

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Har du skrevet feil her? Har ennå ikke sett en 767-300 eller annen 767 med bare 4 dører (med mindre det finnes en eller annen VIP-kjerre med det)
2 dører på hver side av flyet.
Se her:
https://www.flickr.com/photos/kenfielding/6741766883
B747-8 is offline   Reply With Quote
Old 14-10-2019, 18:44   #27
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,166
Default Re: Men Rocambole, jeg mener 767, var ikke død

Quote:
Originally Posted by B747-8 View Post
2 dører på hver side av flyet.
Se her:
https://www.flickr.com/photos/kenfielding/6741766883
Nødutgangene over vingene på B763 regnes vel også som dører, selv om de brukes neppe brukes til ordinær boarding/deboarding. Dermed er det åtte dører (fire på hver side) på både B763 og 333.
Twin Otter is online now   Reply With Quote
Old 14-10-2019, 18:45   #28
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,104
Default Re: Men Rocambole, jeg mener 767, var ikke død

Quote:
Originally Posted by B747-8 View Post
2 dører på hver side av flyet.

Se her:

https://www.flickr.com/photos/kenfielding/6741766883


Det er 4 på hver siden der, men du mener her fulle dører og ikke de rene nødutganger.

Ellers så kom 767-300 med 3 forskjellige dørkonfigurasjoner og tilsammen vel også 3 forskjellige dørtyper

Stor-Liten-Liten-Stor (som SAS hadde)
Stor-Stor-Mellom-Stor
Stor-Stor-Liten-Stor
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 14-10-2019, 18:54   #29
B747-8
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Aug 2017
Location: RYG/OSL
Posts: 3,199
Default Re: Men Rocambole, jeg mener 767, var ikke død

Jeg kaller ikke nødutgang før normal dør, den brukes bare ved nød (og så er de mindre også).
Jeg mener normale dører der folk kan gå inn og ut.


Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Det er 4 på hver siden der, men du mener her fulle dører og ikke de rene nødutganger.

Ellers så kom 767-300 med 3 forskjellige dørkonfigurasjoner og tilsammen vel også 3 forskjellige dørtyper

Stor-Liten-Liten-Stor (som SAS hadde)
Stor-Stor-Mellom-Stor
Stor-Stor-Liten-Stor
Så da husker jeg feil Og jeg som mente at jeg hadde gått inn dør to
B747-8 is offline   Reply With Quote
Old 14-10-2019, 19:17   #30
raider66
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Oct 2005
Location: Alta/Bærums Verk
Posts: 5,346
Default Re: Men Rocambole, jeg mener 767, var ikke død

Google opp SE-DKZ og -DKY. Det var de to som var leaset inn og som hadde annet dørarrangement enn SAS' egne -383. Men disse ble i stor grad benyttet på ARN/CPH/FBU-LHR rutene og ikke transatlantisk.

Espen
raider66 is offline   Reply With Quote
Old 14-10-2019, 19:48   #31
B747-8
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Aug 2017
Location: RYG/OSL
Posts: 3,199
Default Re: Men Rocambole, jeg mener 767, var ikke død

Quote:
Originally Posted by raider66 View Post
Google opp SE-DKZ og -DKY. Det var de to som var leaset inn og som hadde annet dørarrangement enn SAS' egne -383. Men disse ble i stor grad benyttet på ARN/CPH/FBU-LHR rutene og ikke transatlantisk.

Espen
Se der ja! Tusen takk for info
B747-8 is offline   Reply With Quote
Old 14-10-2019, 22:47   #32
Desk pilot
ScanFlyer Crusty
 
Desk pilot's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Mosjøen
Posts: 3,121
Default Re: Men Rocambole, jeg mener 767, var ikke død

B767 har ikke fått forlenget understellet slik det er gjort på B737. Det er dermed mulig å gjøre et slikt grep for å få plass til en større motor under vingen.
Quote:
The aircraft proposal is based on the 767-400ER and would be powered by two General Electric GEnx engines. To compensate for the larger engines a new taller landing gear would be implemented into the 767 design.
https://samchui.com/2019/10/11/boein.../#.XaTc3EYzY2w
Desk pilot is offline   Reply With Quote
Old 15-10-2019, 11:02   #33
Vixun
ScanFlyer Blue
 
Join Date: May 2013
Posts: 87
Default Re: Men Rocambole, jeg mener 767, var ikke død

767 har allerede fått understellet forlenget, høyden over bakken er økt med 51cm fra 300 til 400. Den gangen måtte de bygge om hele hydraulikksystemet i hjulbrønnen for å få plass til den ekstra lengden og hjuldiameteren som ble økt fra 117 til 127cm.

Last edited by Vixun; 15-10-2019 at 12:09.
Vixun is offline   Reply With Quote
Old 21-12-2021, 15:25   #34
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,104
Default Re: Men Rocambole, jeg mener 767, var ikke død

UPS bestiller ytterligere 19 767-300F, så den lever videre

CF6 motorer, hvilket litt ironisk gjør da at hittil i år er det denne lettere antikvariske motoren som er den widebodymotoren med fleste firm orders



https://twitter.com/boeingairplanes/...177944584?s=21

Quote:
Today, @UPSAirlines placed an order for 19 767 Freighters.
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 29-04-2022, 18:08   #35
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,104
Default Re: Men Rocambole, jeg mener 767, var ikke død

Og sånn cirka veldig lenge siden de mottok sin siste fabriksnye 767 (snakker vel 90-tallet?) har Air Canada nå bestilt 2 spliter nye 767 maskiner. Riktignok i frakterutgave

https://www.aircargonews.net/airline...evenues-climb/

Quote:
Air Canada has purchased two new Boeing 767-300F freighters that are due to be delivered this year.
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 29-04-2022, 18:37   #36
view
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,719
Default Re: Men Rocambole, jeg mener 767, var ikke død

United melder at de oppgraderer kabinen på sine 16 767-400ER med bla deres "nye" Polaris business seter, som betyr at disse nok fortsatt har lang tid i tjeneste foran seg. Disse 16 er som kjent arvegods fra Continental og ble levert mellom 2000-2002.

Det spekulerers i at dette har sammenheng med usikkerhet pga de store leveringsproblemene til Boeing om dagen.

https://simpleflying.com/united-airl...oeing-767-400/
view is offline   Reply With Quote
Old 29-04-2022, 19:00   #37
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,476
Default Re: Men Rocambole, jeg mener 767, var ikke død

Delta har akkurat avsluttet oppgraderingen av sine -400'er, så de vil også holde på en sund til.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 29-04-2022, 22:57   #38
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,104
Default Re: Men Rocambole, jeg mener 767, var ikke død

Quote:
Originally Posted by view View Post
United melder at de oppgraderer kabinen på sine 16 767-400ER med bla deres "nye" Polaris business seter, som betyr at disse nok fortsatt har lang tid i tjeneste foran seg. Disse 16 er som kjent arvegods fra Continental og ble levert mellom 2000-2002.

Det spekulerers i at dette har sammenheng med usikkerhet pga de store leveringsproblemene til Boeing om dagen.

https://simpleflying.com/united-airl...oeing-767-400/

Så ble vel deres -300ER oppgradert med Polaris og en relativt high-yield konfigurasjon rett før korona
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 20-08-2022, 10:02   #39
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,104
Default Re: Men Rocambole, jeg mener 767, var ikke død

Ellers var det i går 40 år siden første 767 ble levert United
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 29-08-2022, 17:26   #40
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,104
Default Re: Men Rocambole, jeg mener 767, var ikke død

8 nye 767-300F bestilt av UPS

https://boeing.mediaroom.com/2022-08...dditional-767s

Quote:
SEATTLE, Aug. 29, 2022 /PRNewswire/ -- Boeing [NYSE:BA] today announced an order from UPS for eight more 767 Freighters. The incremental order will increase UPS's 767 Freighter fleet to 108 airplanes, enabling the global carrier to further modernize and sustainably grow its fleet.
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Men Il-96 var ikke død! VC-10 Flyforum 43 02-11-2023 12:41
Men A310 var ikke død LN-AFG Flyforum 0 27-06-2018 11:46
Men 767'en var ikke død .. LN-MOW Flyforum 13 25-04-2018 18:04
Men 767 er ikke død...ennå - ANA bestiller 5 stykker Someone Flyforum 13 22-12-2009 09:31


All times are GMT +2. The time now is 19:47.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.