![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2008
Posts: 422
|
![]()
Coast Air 602 14/9-05
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2013
Posts: 191
|
![]()
Hefte ang.operasjon av ATR i områder med fare for ising
http://www.atraircraft.com/userfiles...ns_2011_20.pdf |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,255
|
![]()
Det er vel ikke bare i norsk luftrom det har vært hendelser med ATR og ising.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2007
Posts: 350
|
![]()
ATR er med 42-600 i Bodø nå, reg F-WWLY. Så får vi se om Widerøe vil kunngjøre noe om ikke så alt for lenge
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,409
|
![]()
Var oppover for et par uker siden også, både Bodø, Evenes, Oulu, Kiruna og Rovaniemi.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Nov 2010
Location: Bodø
Posts: 463
|
![]()
På tur fra Kirkenes til Tromsø i går ble vi utsatt for en spesiell seanse; en representant fra Widerøe kom på PA og fortalte at det var tre brasilanske flydesignere ombord, og ønsket innspill fra passasjerer hvordan de ønsket at neste generasjon kortbanefly skulle være, med en tidshorisont på mellom fem og ti år. Samtalene ble tatt av widerøeansatte. Tre stykk meldte sin interesse så vidt jeg kunne observere, og som ble intervjuet på den ca timeslange turen. Embraer har planer!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2009
Posts: 799
|
![]()
Hvordan ser flåten ut om 5 år tror dere?
Fortsatt Dash 8 og embraer, eller vil de finne erstattere for de aldrene Dashene? |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2012
Posts: 92
|
![]()
Det står vel mellom ATR42-stol og en eventuell Q200NG fra Viking antar jeg (hvis det er på gang). Elfly som de snakker om ligger så langt frem at de må ha noe i mellomtiden. Spørs om dashene tåler en ny levetidsforlengelse? Mindre fly som B250 eller enmotors turbin frister vel lite for det reisende publikum (selv om dette pr dags dato er eneste nye som bygges som kan lande på 800m).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Location: Mosjøen
Posts: 3,118
|
![]()
Artikkel i Helgelands Blad om ATR-42-600. Den omtaler blant annet navigasjonssstemet "ClearVision."
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,951
|
![]()
Da har ATR-42-600S fått sine første tentative ordre. Lanseringskunde er leasingselskapet Elix Capital, men også Air Tahiti Nui har bestilt 2 og en ikke navngitt kunde 5 maskiner
http://www.atraircraft.com/newsroom/...n-1562-en.html Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2012
Posts: 532
|
![]()
Da var ATR 42-600S formelt lansert. Leveringene begynner i 2022, med Air Tahiti som lanseringskunde.
Blir også en 42-seter, i motsetning til ATR 42-600 som har 48 seter som standard: Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2012
Posts: 92
|
![]()
Kan ikke skjønne noe annet enn at vi får se noen slike i WIF livery etterhvert.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
Posts: 5,605
|
![]() Quote:
Widerøe har i tillegg investert store summer i livsforlengingsprogrammet til DHC-8 og øker livssyklusen fra 80.000 til 120.000 landinger. Det gir rundt ti år ekstra per maskin. Vi får treffes rundt 2030 og gjøre opp status ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,528
|
![]()
Og lasterommene på ATR kan da aldeles ikke gjøre det mulig for Widerøe å snu flyet på ei melkerute på under 15min.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,951
|
![]()
PNG Air fra Papua New Guinea blir launch operater når de nå får inn 3 maskiner, som skal brukes som Dash-8-100 erstattere
https://www.flightglobal.com/singapo...136666.article Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,951
|
![]()
Da ser det ut som ATR gir opp denne modellen.
Litt overraskende da jeg trodde de hadde kommet såpass langt https://www.atr-aircraft.com/presspo...usiness-focus/ Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,682
|
![]() Quote:
__________________
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Indigo bestiller 50 ATR-72-600 | Someone | Flyforum | 2 | 17-11-2017 12:11 |
Braathens Regional ATR 42-600 SE-MKA | AndersNilsson | Bilder & foto | 1 | 12-11-2015 18:07 |
ATR 72-600 accident idag! | SE-SAM | Samlerhjørnet | 0 | 04-02-2015 15:34 |
Lion Air bestiller 40 ATR-72-600 | Someone | Flyforum | 2 | 01-12-2014 11:50 |
ATR lanserer -600 serien! | LN-AFG | Flyforum | 9 | 04-10-2007 08:40 |