![]() |
|
![]() |
#1 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,512
|
![]()
Noen prosjekter er ville. Andre er fullstendig galskap. De gutta her sikter ennå høyere.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,278
|
![]()
Hvor tegner man seg for aksjer?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Oct 2004
Location: Bergen
Posts: 1,625
|
![]()
Kan det være denne? Ble nettopp lagt ut med kommentaren første 747 på St. Vincent. N508BB er registreringen og den står som parkert, ex China airlines.
Ser ut som det er One Carribean som står på logoen. https://www.planespotters.net/airfra...ivate/GP2dF6lO ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Aviator Extraordinaire
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
|
![]()
Må være hvitvasking av penger...
Nok sol i Dubai, tviler på at araberne kjøper billetter til St. Vincent, og omvendt. 9 000 fot rullebane er kanskje ikke nok til å fly non-stop med full last, men det har nok investorene allerede tenkt på..
__________________
"As a dreamer of dreams and a travelin' man I have chalked up many a mile..." www.odincharters.com www.susanhanssen.com |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
Hm, hm.... Hvor finner man piloter som er villige til å fly 744 på et slikt prosjekt... ??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2012
Location: Oslo
Posts: 120
|
![]()
Det er noe som ikke helt stemmer her, ja.
Fra tabellene kom jeg frem til ca 350t maks avgangsvekt fra TVSA/SVD. Med "tomvekt" på ca. 190t og ca 400 pax (40t?) er det begrenset med plass til drivstoff. Code:
MTOW 350t DOW 190t PAYLOAD 40t MAX BLOCK FUEL 120t. 120t - 2t (taxi fuel) - 15t (reserve fuel) - 5t (contigency) = 98t trip fuel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,512
|
![]() Quote:
Det skal ha vært flere destinasjoner inne i bildet ifølge artikkelen. Hvorfor Dubai ble trukket frem .. ? Hvem vet. Tipper Paris er målet hvis dette i det hele tatt kommer i gang. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,219
|
![]() Quote:
Er ikke St Vincent endel av den Engelsktalende delen av Karibia og ikke franske? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
|
![]() Quote:
St Vincent and the Grenadines, som landet heter, har vært både under frankrike og england. Men mest under England. Språket er engelsk. Et lite paradis med mange små øyer, fantastisk for seiling. Jeg har vært der flere ganger, da som dagstur. Har da flydd over med BN Islander fra Barbados til Grenadinene, og seilt rundt til solnedgang. Fly mellom der og Dubai høres helt hinsides ut. Det er garantert ikke marked nok for det. St Vincent er ikke kjent nok, og et enkelt lite flyselskap med kun ett fly har ikke muskler nok til å markedsføre ruta. På Barbados er man veldig fokusert på å få rike mennesker til øya. Tipper det kan være samme tanke bak dette prosjektet: Å få rike folk fra Dubai til St. Vincent. Det kommer ikke til å skje.
__________________
Life is Brutale |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,219
|
![]()
Selv om prosjektet er håpløst og virker mistenkelig, så har de i det minste et fly som flyr. Eller i det minste det er fløyet et fly ned til der de skal fly fra. Så noen penger må vel ha byttet hender?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2013
Posts: 191
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,512
|
![]()
Æsj da - hvis VI kan, kan de også ...
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,512
|
![]()
Og soga går videre, til alles forlystelse.
https://onemileatatime.com/st-vincen...edium=facebook Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Kva er gale med OSL, klattverkbygging osb... (Splitta frå OSL T2 tråden) | Helganes | Småprat | 71 | 02-06-2016 21:43 |
Det kunne ha gått riktig så gale - Cateringtralle kom "flygende" bak i kabinen! | LN-REF | Småprat | 33 | 11-05-2013 17:19 |
Skal det først gå gale så kan man i det minste gjøre det skikkelig | Utflyttet | Flyforum | 19 | 23-02-2008 12:39 |
I serien | LN-FHU | Flyforum | 1 | 26-01-2007 12:39 |
I serien | Savipix | Flyforum | 2 | 20-08-2006 19:39 |