![]() |
|
![]() |
#221 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]() Quote:
Angående det første du skriver er det vanskelig å være uenig, men siden det ikke er et kredittkort så er det andre mekanismer inne i bildet. Så hvor mye og hvor stort du kan handle for er hele tiden dynamisk. DNB hadde nok et mye bedre system enn Amex selv til å håndtere dette, for jeg har ikke mye tiltro til en leverandør som ikke lar seg bli kontaktet digitalt. Ja Monobank og Widerøekortet er meget bra. Nå får du jo i tillegg totalt 20.000 bonuspoeng ved bruk over 6 måneder hvis du skaffer kortet innen utgangen av mai. Last edited by OttoL; 30-04-2019 at 19:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Enig med folk, innimellom får jeg uforklarlige "rejected" på nye AmEx, noe jeg ikke opplevde tidligere. Og der er ikke nødvendigvis på giga-beløp eller snodige steder.
![]() |
#223 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Et elendig produkt, men når man har 2x CT mulighet så er det mange som tviholder på det, meg selv inkludert. Jeg har også opplevt "declined" et par ganger, men stort sett på handler i utlandet mens jeg selv har vært i Norge. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
Det hjelper imidlertid fint lite da det ikke er noen norske brukersteder som aksepterer Amex kontaktløs betaling enda (med unntak av iZettle mobilbetaling), og dermed heller ikke Amex i Apple Pay ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg måtte nesten teste dette nå. Og jeg fikk lagt til mitt amex i Apple pay uten noen form for verifisering (litt rart). Den viser også siste transaksjon som er gjort med selve kortet utenfor Apple pay, noe som jo kan være litt kjekt.
Går ut fra at kontaktløs betaling med amex fungerer utenfor Norge? |
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Slettet forrige forsøk på å legge til kortet og la det til på ny. Kortet ble deretter verifisert med en kode som ankom pr. SMS. Takk for tipset! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]()
Det som egentlig overrasker meg mest med Amex er at de har et så ubrukelig dårlig system for kundeservice. Hadde det ikke vært for muligheten for opptjening av CT hadde jeg avbestilt for lengst. At vi i dag ikke kan kommunisere med noen digitalt sier egentlig alt som selskapet.
Hvis en er ute etter god oppfølging, tjene noen poeng og en god app så alternativene til AMEX utrolig mye bedre. I tillegg vet man at så lenge det er nok kreditt så blir ikke kredittkortet avvist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Newcomer
|
![]()
Jeg har ikke orket å aktivere det nye kortet ennå etter å ha lest erfaringene på forumet her. Forleden tikket det inn en challenge på epost. Må kanskje vurdere å bruke det i sommer.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Jeg ga opp litt det ekstra drage-kortet (pluss at vi har fått begge CTene for lengst) så jeg signerte opp et eget kort på dragen. Det er jo en meget god deal - 30.000 ekstrapoeng, 20.000 grunnpoeng og da en eller to nye CTer. Dette er vel i tillegg "gratis" de første tre månedene.. Så er det bare å nappe det ut av lommeboken hennes ved juletider og brenne det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Virker som kontaktløs betaling er på vei nå. Testet i baren på Latter på Tirsdag, og det fungerte helt fint.
Takket være litt vel stive priser i den baren ble det med det ene kjøpet, så fikk ikke testet om Amex i Apple Pay også fungerte, men kan ikke se for meg at det skulle være noe forskjell. |
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Hmm.. stemmer det at det ikke holder å bruke 150.000 på et kort som kom i juni? Jeg ser på online-kontoen hennes at første CT er på 300.000 innen 31.12 og ingen CT før dette?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Om kortet kom i juni eller januar skal ikke ha noe å si for grensen på 150' og 300' etter hva jeg har skjønt. Eneste er at du får kortere tid til å tjene opp.
Hva som skjer med statusgivende poeng og CT om man makuler kortet etter noen måneder er jeg selv nysgjerrig på. Har derimot hørt noen rykter om at det ikke er et krav til å ha kortet på det tidspunktet man bestiller en CT... |
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Noen som har e-post adresse til kundesenter? Det står ingen steder og jeg synes det er lettere å kommunisere på e-post enn telefon (hvor du må huske å ringe i åpningstiden).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 |
Newcomer
|
![]()
De ansvarlige for kundeservice hos Amex Norge har ikke helt våknet opp til at Internett har kommet for å bli, men de jobber med å få på plass en fremtidsrettet telefax-kontaktmulighet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hei
Jeg har kikket litt rundt uten å finne svaret: Når kommer ny årlig batch med EB grunnpoeng (20000p) for Amex Platinum-kortet inn på EB-konto? Er dette utstedelsesdato for Amex-kortet eller når ny opptjeningsperiode for Eurobonus begynner (kan ikke se foreløpig at det siste synes å være tilfelle)?
![]() |
#237 |
Flydiot
![]() Join Date: Aug 2010
|
![]()
De kommer 12 mnd etter første gang du fikk de. De følger ikke opptjeningsperioden.
Sent from my iPhone using Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#238 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Jan 2006
|
![]()
Amex reklamerer med fri månedsavgift der første kvartalet for nye kunder. Betyr dette at man kan kansellere kortet etter 2,5 mnd uten å betale noe, eller forplikter man seg til å betale noe? Bruksvilkårene virket ikke helt klare på dette, har noen her praktiske erfaringer?
![]() |
#239 | |
Flydiot
![]() Join Date: Aug 2010
|
![]() Quote:
Du kan ha det i 3 mnd og si opp uten å betale noe Sent from my iPhone using Tapatalk |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Hvordan er det med de 20k grunnpoengene, får man dem bare det første året? Trodde det var hvert år, men har ikke sett noe enda
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Kort rapport fra SAS Ireland LIN - ARN | SBT | TripReports | 32 | 21-05-2018 16:16 |
SAS med nytt PointEarner-kort | FlightDeck | Reiseforum | 13 | 08-02-2013 19:02 |
Nytt UA MP kort? | SQ 777 | Småprat | 11 | 06-02-2013 19:10 |
Kan kort fra SpendOn brukes på sas.no? | sarpingen87 | Småprat | 5 | 30-12-2012 11:16 |
Nytt Visa kort og E-Tickets | Bll spotter | Flyforum | 20 | 07-03-2009 10:53 |