![]() |
|
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Apr 2011
Location: Oslo
Posts: 611
|
![]() Quote:
Det er jo klart at de har folk som jobber med ombookinger 24/7, men om de hadde hatt linjene åpne 24/7 også så kunne folk fått fortere hjelp, istedenfor at alle som er rammet av uregelmessigheter kvelden før ringer inn klokken 0700 dagen etter. Folk har jo ventet i opp til 7 timer på svar på telefon har jeg sett på Facebook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,715
|
![]() Quote:
Det er vel ikke folk til å håndere 24/7 heller antagelig, ferietid og ikke bare å leie inn folk fra gata for å løse problemen.
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Free Luigi
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,282
|
![]() Quote:
Jeg er ofte slik selv, altså, merker ofte at jeg får helt "uttavmegsjælopplevelse" hvis en reise ikke går som planlagt. Det er jo ikke akkurat en hjertetransplantasjon jeg driver med når jeg reiser på ferie. Hvorfor blir vi mennesker så "irrasjonelle" ved slike irrops? Finner det fascinerende ![]()
__________________
Spoiler mixer |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2012
Posts: 198
|
![]() Quote:
Eklatant dårlig ledelse der burde have konsekvenser for de øverste ansvarlige. Det er flere hundrede millioner kroner der går tabt i indtjening og kompensation. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2018
Posts: 128
|
![]()
Nå er jo dette en varslet situasjon, da, og dette hadde vel vært en av gangene det hadde vært god grunn til å kalle tilbake innvilget ferie for servicemedarbeidere med en viss erfaring, og som derfor kunne fått utvidede fullmakter. Ja, slikt koster, men slik dagens situasjoner koster antageligvis mer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,715
|
![]() Quote:
Hva vet vi om det er gjort eller ikke? Om bedriften generelt ikke er satt opp for 24/7 på callsenter så hjelper jo det lite. Det er også regler man må forholde seg til for de på bakken ifht. arbeidstidsbestemmelser og ferie.
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Apr 2011
Location: Oslo
Posts: 611
|
![]() Quote:
Men, det ville jo sikkert vært svært fordelaktig for SAS å allerede ha hatt noe rausere åpningstider enn det de har pr. i dag. Det er jo klart det koster penger å ha utvidede åpningstider, men hva koster mest? Å miste lojale kunder på grunn av urimelig lange telefonkøer, eller å ha et tilbud som gjør at kundene får et kjapt svar på når de kan forvente å få en ny billett. Mange ønsker jo svar på om de kan få dekt måltider/overnattinger mens de venter på ny flight. Istedenfor å sitte i et vakuum og gjøre en allerede dårlig situasjon surere for passasjerene hjelper det å komme i kontakt med et menneske. Polaris nevner at folk forventer at ting skal skje hurtigst mulig, helst uten ventetid. Det er sånn det har blitt i 2018 - man kan få svar på hva som helst på minuttet omtrent. Du kan ha videosamtaler med leger som kan skrive ut sykemeldinger døgnet rundt, du kan bestille pizza, du kan få skiftet dekk på bilen osv. Da er det jo selvsagt at folk ønsker svar fortest mulig på når de kan forvente å reise på denne ene ferien de har i året, dra i bryllupet til en nær slektning og diverse andre grunner som blir spolert på grunn av et kansellert fly. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,280
|
![]() Quote:
Nå viser det seg vel at sommerferie kundene verken er veldig lojale eller har spesielt god hukommelse Til en viss grad kan man behandle kunder ganske dårlig uten å tape så mye på det. Det er nok eksempler fra luftfarten på dette ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Free Luigi
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,282
|
![]() Quote:
![]() Du må gjerne fortelle meg hvordan jeg får tak i noen som kan skifte dekkene mine kl 02:00 på en lørdag, utover at jeg kan ringe en sinnsykt dyr veghjelp som jeg evt. har betalt ned gjennom medlemsskap hos NAF eller liknende. Utover at det kanskje finnes i Norge, finnes det ikke en kjeft jeg kan ringe her i utlandet kl 04:00 i helga som skriver ut sykemelding til meg. Da må jeg til legevakt, og der må jeg nå snart betale 50€ for å dra på legevakta for ting som strengt tatt ikke trenger legevakt (altså som tar opp plass og tid fra de som faktisk er livstruende skadet). At det sitter en med jalla-restau og kan gi deg pizza døgnet rundt ser jeg ikke på som noe underverk, disse pizzasjappene går konkurs og gjenoppstår oftere enn en gjennomsnittlig single mann bytter sengetrekk på senga si.
__________________
Spoiler mixer |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
一期一会
Join Date: Jun 2013
Location: Zürich, Switzerland.
Posts: 1,312
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Apr 2011
Location: Oslo
Posts: 611
|
![]() Quote:
Hehehe, Oslo vet du. Byen med alle mulighetene. At kvaliteten på dekkskiftet eller pizzaen er god skal jeg ikke gå nærmere inn på, men om du vil ha det - så får man det. Døgnet rundt. Innlegget mitt var ment å illustrere at det er ikke lett å få folk til å vente i mange timer på noe så viktig som en ombooking i en IRR-situasjon når stort sett alt annet i samfunnet er tilgjengelig via noen tastetrykk på telefonen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS resultat 2018 og Q4 | Someone | Flyforum | 25 | 29-01-2019 10:41 |
Forhandlinger og streikefare Norsk Flytekniker Organisasjon m.fl. (sommeren 2018) | Discus | Flyforum | 11 | 29-06-2018 07:52 |
SAS Q2 2018 resultat | Someone | Flyforum | 1 | 31-05-2018 07:12 |
Luftstøtte Skogbrannberedskap sommeren 2018 | Radiv | Flyforum | 0 | 27-05-2018 16:54 |
SAS trafikkproblemer sommeren 2018 | Flyforum | 0 | 01-01-1970 01:00 |