![]() |
|
![]() |
#381 |
ScanFlyer Molded
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#382 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Har Cityjet fortsatt utfordringer med nok piloter? Synes det er jevnlige kanselleringer med CRJ900 fortsatt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#383 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Ja, er vel meldt de vil ha det i noen måneder |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#384 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
OY-KFG er nå ferget CPH-MST etter å ha stått lagret siden slutten av mars. Så den skal vel da videre til neste operatør
|
![]() |
![]() |
![]() |
#385 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Da forsvant OY-KFK etter å ha stått parkert på CPH siden midten av mars
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#386 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Ser ut som Air Alsie flyr for SAS/Cityjet på endel avganger mellom CPH og AAL/AAR nå i juni med en av deres ATR-72-500 maskiner, mens Cityjet mangler crew
|
![]() |
![]() |
![]() |
#387 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Cityjet utfordringene ser ut til å vedvare for SAS, for KSU har samtlige avganger fra midten av august og ut sommerprogrammet nå blitt satt opp med 737 og dette var tidligere CRJ900 operasjoner. Dette må smerte en del i planleggingen hos SAS når Cityjet ikke leverer i henhold til avtale.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#388 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#389 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hvor har CRJene base? Og Cityjet-crewet, hvor har de base? Nå tenker jeg på de som flyr på oppdrag for SAS.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#390 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Crew har bas i VNO, TLL, HEL, ARN och CPH. CityJet har förövrigt baser i LCY, DUB, AMS, BRU, CDG och nu på ORY. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#391 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Da var også OY-KFH sendt avgårde etter å ha stått parkert siden 31 mars
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#392 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Fløj med Cityjet til Stavanger i Plus i morges. Fantastisk god oplevelse. Halvdelen af besætningen var dansk (en i cockpittet og en i kabinen), de to andre var ikke-skandinaver. Selve produktet virkede meget (SAS-)autentisk og jeg havde fornøjelsen af den mest serviceorienterede og smilende danske stewardesse jeg længe har oplevet. Kabinen var nydelig og ren og flyet støj-svagt.
Den danske cabin attendant stod primært for Plus, mens den ikke-skandinaviske kollega opererede længere bagud i kabinen. Jeg tænker at dette er et bevidst valg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#393 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hadde crewet fulle SAS-uniformer nå?
Første gang jeg fløy med CityJet for SAS var crewet en finsk-baltisk miks, og de hadde CityJets grå uniformer. Sist jeg fløy var imidlertid crewet dansk, og med det som i mine øyne fremsto som fulle SAS-uniformer, så jeg regnet med at de var eks SAS/Cimber. Så spørsmålet mitt er egentlig om CityJet nå har fått SAS-uniformer, eller om det danske crewet bare hadde SAS-unifirmer fordi de ikke hadde fått CityJet-uniformer ennå?
![]() |
#394 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
CR9 nummer 24 har just lyft från LJU mot ARN.
EI-GEB (tidigare OY-KFF) på väg hemmåt. Flightradar inte uppdaterat ännu men syns som 4CACD9 (BCY041P). Nummer 25 av CRJ om man räknar F-GRZO med på listan, fast den är ju en -700. |
![]() |
![]() |
![]() |
#395 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
Men har de crew til denne? Er det noen endring i planene hvor mange ex-Cimber maskiner som skal beholdes? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#396 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#397 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Sep 2012
|
![]() Quote:
Däremot har SAS två CRJ-1000 (E-MJQ och EC-MLC) op av Air Nostrum. Så då blir det väl 26 CRJ:er om du menar "som flyger för SAS"?
![]() |
![]() |
#398 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#399 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#400 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Det ble CRJ-900 da jeg fløy Oslo-Stavanger i dag, og kabinbesetningen bestående av to hyggelige dansker hadde fulle SAS-uniformer. Til en forskjell fra da jeg fløy CRJ-900 til Kristiansund for noen uker siden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS sin bruk av CRJ900 på KSU/AES/MOL - (Splitet fra Cityjet skal fly CRJ900 for SAS) | view | Flyforum | 40 | 20-11-2017 13:00 |
Hva er teknisk nytt på SAS / Cityjet sine nye CRJ900 ? | ENZV | Flyteknisk forum | 1 | 01-06-2017 12:31 |
SAS sælger Cimber og 11 CRJ900 til Cityjet | KHANSEN | Flyforum | 12 | 21-04-2017 09:00 |
Cityjet skal fly SSJ for bmi Regional FEB-MAR17 | Trdfly | Flyforum | 0 | 22-02-2017 02:35 |
Cityjet skal fly Superjet for Finnair i August | Ludde | Flyforum | 0 | 22-07-2016 10:18 |