Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 30-07-2006, 00:09   #21
MountainDew
ScanFlyer Rusty

MountainDew's Avatar

Default Re: Star Alliance round the world bilett?

Artig å bruke det kartet.....får så sykt lyst på en jorden rundt tur
MountainDew is offline   Reply With Quote
Old 30-07-2006, 02:15   #22
Utflyttet
Ute på tur

Da må du laste ned og leke med denne fra *A sin website.

-A
Utflyttet is offline   Reply With Quote
Old 31-07-2006, 02:55   #23
Arrow
ScanFlyer Blue

Arrow's Avatar

Quote:
Originally posted by ph-ndr

Da må du laste ned og leke med denne fra *A sin website.

-A
Mener du tidtabellen?
Jeg klikket på linken, men det var ikke helt klart hva du mente man kunne laste ned. (Hvis det er "skjermspareren" så har jeg den allerede.
Arrow is offline   Reply With Quote
Old 31-07-2006, 03:22   #24
Utflyttet
Ute på tur

Nei, RTW-kalkulatoren. Det kan du laget RTW-ruter og finne flighter, og så plager den deg med ting som ikke stemmer med reglene. Men ser nå at URL'en er useless for siten velger sider igjennom POST eller noe, men du ka laste ned herfra.

-A
Old 31-07-2006, 10:28   #25
HVI
ScanFlyer Blue

HVI's Avatar

Quote:

... men du ka laste ned herfra.

-A
Tenker du mener herfra
HVI is offline   Reply With Quote
Old 31-07-2006, 13:57   #26
Utflyttet
Ute på tur

Bleh... ja. makan til kløning fra min side.

-A
Old 10-08-2006, 12:26   #27
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Hei noen spørsmål angående rtw billetter vurderer å ta en tur i januar og kan noen gi ett anslag på hva cph-yvr-sea-syd-sin-nrt-cph vil koste på turist klasse? Vurderer også en tur innom Auckland.

Har sett på endel oversikter men blir ikke alltid like klok på hva den reelle prisen blir.
Old 10-08-2006, 12:52   #28
Utflyttet
Ute på tur

Quote:
Originally posted by Someone

Hei noen spørsmål angående rtw billetter vurderer å ta en tur i januar og kan noen gi ett anslag på hva cph-yvr-sea-syd-sin-nrt-cph vil koste på turist klasse? Vurderer også en tur innom Auckland.

Har sett på endel oversikter men blir ikke alltid like klok på hva den reelle prisen blir.
cph-yvr-sea-syd-sin-nrt-cph er ikke mulig; sea-syd flyes ikke av *A. cph-sea-yvr-syd-sin-nrt-cph er mulig og er akkurat rundt 300 miles over grensen til en STARLITE, og da må du opp i en YRWSTAR1 (aka RTW i økonomi, maks 29.000 miles). De har en grunnpris på ca 19.500 NOK ut fra CPH. Flyplassavgifter kommer i tillegg.

To forslag:

1. Få bort 300 miles fra ruten så du kan betale for en STARLITE som er en del tusen billigere.

2. Hvis ikke du tar bot 300, så lag en rute som får brukt opp 4000 miles til og får penger for billetten.

F.eks. cph-sea-yvr-hnl-akl-syd-sin-nrt-cph er 2600 og noen miles, og da har du enda f.eks. 3000 miles å bruke på å fly en sidetur ut fra SIN til f.eks. cph-sea-yvr-hnl-akl-syd-sin-bkk-sin-nrt-cph uten at det koster mre enn differansen i flyavgifter for bkk, siden du enda er godt under 29.000 miles. Nye BKK åpner jo om litt, så får du sett den.

Flyavgifter på den ruten kan jeg ikke regne i hodet, men om jeg tipper ca 2.500NOK så er jeg ikke langt unna tror jeg.

Et veldig OK verktøy for å regne distanser er Great Circle Mapper.

-A
Old 10-08-2006, 12:58   #29
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Takk for tips. Er ikke bestemt ennå og er fortsatt kun en tanke jeg sysler med i hodet mitt, men har som mål å få gjort en slik tur i Januar, og endelig reiserute er heller ikke bestemt og om jeg skal via YVR eller heller ikke opp til meg og det kan jo være jeg tar den motsatt vei også
Old 10-08-2006, 13:06   #30
Utflyttet
Ute på tur

Kan hende vi krysser veier da, jeg skal ha en av mine vanlige spinnville i julen og januar, med noe a la bgo-cph-fra-jfk-sfo-nrt-sin-bne-sin-bkk-sin-hkg-sin-lhr-cph-bgo og da har jeg enda 3.000 miles jeg vil finne på noe moro med, som f.eks. tur til sex eller mle.

-A
Old 10-08-2006, 13:12   #31
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Nei i Julen blir det ikke, men det er muligens jeg reiser i før nyttår siden det er sjans for at nyttårsaften skal tilbringes i Vegas, men det blir isåfall en avstikker siden jeg blant annet har $200 med Delta jeg har som mål å få brukt opp. Hvis det ikke blir nyttår i Vegas tipper jeg at det blir avreise like etter nyttår, men da øker også sjansen for at jeg reiser østover. Eneste stedene jeg SKAL innom er SIN og SEA, men har også lyst til å få med meg Australia/NZ siden jeg mangler det kontinentet
Old 10-08-2006, 13:23   #32
Utflyttet
Ute på tur

Hold oss oppdatert så skal vi nok finne en rute.

-A
Old 10-08-2006, 13:34   #33
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Jo skal det. Skal leke meg litt med avstander når jeg kommer hjem fra jobb og har noen alternativer jeg vil leke meg litt med...inkludert en skikkelige "gale-mathias" tur som innebærer Sør Amerika også hvilket kan bli litt vel heftig da det ikke er mye *A mellom SA og Asia/Australia
Old 10-08-2006, 13:44   #34
Utflyttet
Ute på tur

En ting å huske på er å sjekke at bileltten bookes og konstrueres slik ta denbruker booking-klasser som gir 100% uttelling for bonus-poeng, det kan for føre til et EBG-kort på en lengre tur og nok poeng til moro.

-A
Old 10-08-2006, 13:47   #35
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:

En ting å huske på er å sjekke at bileltten bookes og konstrueres slik ta denbruker booking-klasser som gir 100% uttelling for bonus-poeng, det kan for føre til et EBG-kort på en lengre tur og nok poeng til moro.

-A
Hva er trikset for å få det til uten å måtte betale ekstra?
Old 10-08-2006, 13:53   #36
Utflyttet
Ute på tur

Jeg er ikke helt oppdatert her; det har væt e del prat på FlyerTalk sitt *A forum ang. dette og hva flyselskap som gjør det mulig å få poeng ut av dette. Selv ahr jeg bare flydd disse forran gardinen og ikke sattmeg ås mye inni det, men søk på FlyerTalk sitt *A forum og spør evt. der, den gjengen sitter på et hav av kompetanse, som oftest langt over hva du finner hos flyselskapene selv.

-A
Old 10-08-2006, 16:15   #37
Farmer
ScanFlyer Crusty

Farmer's Avatar

Quote:

cph-yvr-sea-syd-sin-nrt-cph er ikke mulig; sea-syd flyes ikke av *A.

-A
Det er fullt mulig å fly *A Sea-Syd . Jeg fløy motsatt vei før jul, og da var det SYD-AKL-LAX med NZ og LAX-SEA med UA. Det er også mulig å fly UA SEA-LAX-SYD.
Jeg vil anbefale NZ !!

En liten flyoversikt siden 29/7-2006..
Simplicity is the ultimate sophistication, Leonardo Da Vinci

Farmer is offline   Reply With Quote
Old 10-08-2006, 16:23   #38
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Jeg ville lastet ned Star Alliances RTW calculator på Star Alliance

Ser at andre anbefaler denne også det som er fint er at den forteller deg om rutingen din er etter reglene for RTW ticket når du har lagt inn reiseruten

Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 10-08-2006, 16:41   #39
Utflyttet
Ute på tur

Quote:
Originally posted by Farmer

Quote:

cph-yvr-sea-syd-sin-nrt-cph er ikke mulig; sea-syd flyes ikke av *A.

-A
Det er fullt mulig å fly *A Sea-Syd . Jeg fløy motsatt vei før jul, og da var det SYD-AKL-LAX med NZ og LAX-SEA med UA. Det er også mulig å fly UA SEA-LAX-SYD.
Jeg vil anbefale NZ !!
SEA-SYD er ikke mulig. SEA-LAX/SFO-AKL-SYD er mulig. Grunnen til at jeg sa det slik og det som er viktig her er at når du måler distanser for billetten så er det faktisk den veien de inviduelle segmentene per kupong i billetten utgjør som teller, og det er ingen sammenhengende, direkte routing SEA-SYD. Det er en rute fra SEA til LAX elelr SFO og videremed en annen flight LAX-AKL eller SFO-AKL, og så nok en AKL-SYD.

En annen finurlighet med måling av mileage for slike billetter er at en del byer med flere flyplasser så måler man ikke distansen f.eks. LHR-JFK, men LON-NYC. Der finnes også en liste på FlyerTalk i FAW-listen om hvilke byer som har en "coterminal" som angir alle flyplasser for byen.

En annen ting, jeg nabefalte Someone over å evt. vurdere å barbere 300 miles for å oppnå en STARLITE fare på billetten; den har bare mulighet for 3-5 stopovers (transfers teller ikke), mens en full xRWSTAR1/2/3 har opp til 15 stopovers.

Det er også hauger av andre regler som også finnes klart linket til i FlyerTalk sin FAQ-seksjon på *A-forumet, men om noe lurer så kanjeg de fleste i hodet.

-A
Old 10-08-2006, 16:44   #40
Utflyttet
Ute på tur

Quote:
Originally posted by Tommy777

Jeg ville lastet ned Star Alliances RTW calculator på Star Alliance

Ser at andre anbefaler denne også det som er fint er at den forteller deg om rutingen din er etter reglene for RTW ticket når du har lagt inn reiseruten
Bare vær obs på at dette verktøyet er på overflaten veldig brukervennlig og greitt, men at det faktisk har en relativ lang liste feil og mangler som gjør at det kan konstruere routinger som ikke er mulig eller lov, samt kan varsle om regelbrudd som faktisk ikke er regelbrudd. Mer info her how FlyerTalk. (Hvor mange ganger har jeg nå hintet om at det forumet faktisk er det ultimate onestop-shopping-stedet for regler, erfaringer, verktøy og hjelp når det gjelder å konstruere disse billettene? )

-A
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules