![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2014
Posts: 123
|
![]()
Kan virke som om EK203 har snudd utenfor Molde og muligens er på tur til OSL
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,804
|
![]()
EK203 til JFK har snudd nord av Ålesund. Ser ut til å være på vei inn til OSL nå
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2006
Posts: 91
|
![]()
Ser at EK203 DXB-JFK har snudd og er nå på vei inn til OSL. Medical?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,156
|
![]()
Ser ikke ut som den kom seg ned på første forsøk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2014
Posts: 123
|
![]()
Ser ut som de ikke kom ned på første forsøk...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2014
Location: OSL
Posts: 123
|
![]()
__________________
Hadde vært EBP etter ei uke på jobb ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2008
Posts: 411
|
![]()
Ble visst en æresrunde rundt Hurdalssjøen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2014
Posts: 123
|
![]()
Ser ut som de går rundt igjen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,707
|
![]()
De var vel knapt under 4500 ft på første innflyging, så noe som ikke var klart i kabin eller på bakken?
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Scanflyer Green and white
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Ottestad/
Posts: 2,034
|
![]()
EK203til New York snudde ved kysten og skal lande på Gardermoen.
Men de sliter tydeligvis og gjør nå sin andre go- around ![]()
__________________
Upcomming flights:? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2014
Posts: 123
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,156
|
![]()
Ryktes at den er for tung til å lande.
(Og ser ut som FR24 gikk ned like så godt.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 179
|
![]()
Jeg ser at en A380 plutselig snudde rett vest av Møre og Romsdal (sikkert et medisinsk tilfelle). Flyet går rett til Gardermoen. Hvorfor lander det ikke på Værnes? Det er kortere (pasienten kommer raskere til behandling) og gjør også at "omveien" til New York blir kortere. Rullebanen på Værnes er vel lang nok til at en A380 til New York kan ta av? Eller er den for kort?
Ørlandet har vel også lang nok rullebane og den er også "rett i nærheten". Herfra kunne pasienten blitt fraktet med helikopter rett til sykehus i Trondhjem. Flesland er også nærmere og ville også ført til kortere "omvei". Jeg antar at Vigra har for kort rullebane. Så derfor: Noen som vet? Hva er grunnen til at man tar en slik "omvei"? |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,156
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Newcomer
Join Date: Jun 2007
Posts: 29
|
![]()
Er mellom Hamar og Gjøvik nå. Så der ut til at de skal prøve ennå en gang.
FR24 er oppe igjen |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2014
Posts: 123
|
![]()
Sirkler over Gjøvik/Brummundal nå ser det ut til.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,707
|
![]() Quote:
Rullebanelengde er ikke det største problemet for A380, bredde på rullebaner og parkering er en større utfordringe. Man må ha utstyr til å håndtere flytypen, dumt å lande på Ørland om de eks. ikke kan fule der, har høyde nok trapper eller pushbacktraktor som kan håndtere det. Da blir flyet fort det en ny turistattraksjon.
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Apr 2011
Location: Oslo
Posts: 611
|
![]()
Og ikke minst at EK har egne folk på OSL som gjør arbeidet hundre ganger lettere med en medical diversion.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,156
|
![]()
Jo lenger ting drar ut i tid før de får landet jo mindre sannsynlig er det vel at de kommer seg videre til JFK med det første. Det kommer vel til et punkt hvor crew kan gå ut på tid?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
EBD
![]() Join Date: Aug 2012
Location: ENBR / BGO
Posts: 1,456
|
![]()
Landet?
Ser den ikke på flightradar Sent from my iPhone using Tapatalk
__________________
Flyr/reiser så mye som mulig. Dessverre så blir det ikke like mye som tidligere. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SK4487 SVG-TRD - diversion til OSL? | Someone | Småprat | 2 | 29-09-2016 17:33 |
Aeroflot diversion på Osl 1/11? | geha | Småprat | 5 | 02-11-2013 14:23 |
OSL-CPH-POZ-MUC-OSL-CPH-VNO-CPH-OSL (2011) | SeatBelt | TripReports | 27 | 01-11-2011 20:46 |
Kommer Thai til å bruke A380 til OSL ? | BraathensSafe1985 | Flyforum | 41 | 03-02-2011 03:19 |
Megaspotteralert ARN, CPH, OSL 15 september 2010 - LH A380 | PerJen | Flyforum | 71 | 13-09-2010 15:23 |