Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 08-06-2017, 17:34   #21
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Default Re: Virgin-Atlantic St. Louis - Arlanda

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
Før noen går apeshit crazy og tar ord fra sine meninger: jeg skrev at et cruise på østersjøen må være kjedelig. (Ikke bare må, det er det, jeg var ombord i et skip på Østersjøen i 1 måned). Ikke at byene rundt er det. Internett er altså lik seg selv. Ikke kan man gå særlig nært land, hele sjøen er brakkvann uten særlig dyreliv og er overcrowded av lasteskip og billigferjer. Og alger på høysommern. Selv ikke små perler som Gotland og Rügen løfter opp helhetsinntrykket.
En amerikansk dame jeg møtte ombord et SAS fly en gang (hun kom fra Fort Worth i Texas) sa de hadde vært innom noe sånn som Stockholm - Helsinki - Riga - Oslo - Bergen. Hun sa at hun elsket siste del av turen, go figure.
Er jo ikke akkurat noen stor naturopplevelse å krysse Atlanteren heller, men likevel er det mange som elsker det. Mer å se på i Østersjøen, hvis det er det man er ute etter.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 08-06-2017, 17:44   #22
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Default Re: Virgin-Atlantic St. Louis -Arlanda

Quote:
Originally Posted by KnutW View Post
Hah! Jessheim er jo selveste innfallsporten til en unik cruiseopplevelse:
http://www.ubaat.no/Velkommen.html
Noen som har fått for mye chemtrails i hodet ...?? Fantastisk!
Radar Station KGRV3
Old 08-06-2017, 17:48   #23
MountainDew
ScanFlyer Rusty

MountainDew's Avatar

St. Louis var TWA sin hovedbase i mange år. American la den fort ned etter oppkjøpet. For nært Chicago.
MountainDew is offline   Reply With Quote
Old 08-06-2017, 18:03   #24
Mugnas
ScanFlyer Blue

Quote:
Før noen går apeshit crazy og tar ord fra sine meninger: jeg skrev at et cruise på østersjøen må være kjedelig. (Ikke bare må, det er det, jeg var ombord i et skip på Østersjøen i 1 måned). Ikke at byene rundt er det. Internett er altså lik seg selv. Ikke kan man gå særlig nært land, hele sjøen er brakkvann uten særlig dyreliv og er overcrowded av lasteskip og billigferjer. Og alger på høysommern. Selv ikke små perler som Gotland og Rügen løfter opp helhetsinntrykket.
En amerikansk dame jeg møtte ombord et SAS fly en gang (hun kom fra Fort Worth i Texas) sa de hadde vært innom noe sånn som Stockholm - Helsinki - Riga - Oslo - Bergen. Hun sa at hun elsket siste del av turen, go figure.
Polaris, jeg etterlyser bare evnen til å kunne se litt utover egne opplevelser på en holk og hva en dame babler om på et fly. Det er jo tross alt et fly- og reiseforum...
Skjærgården i Stockholm (og forsåvidt andre steder i Østersjøen) er store turistattraksjoner med mengder av turister. Byene rundt likeså.

Noen liker grønt og noen liker rødt. Jeg er ikke så veldig glad i Frankrike, men jeg forstår jo at landet mottar mange turister selv om det ikke er min favoritt akkurat... Det går mao an å ha to tanker i hodet samtidig; forstå at noe er populært selv om det ikke er ens egen favoritt.

Peace out.
Old 08-06-2017, 19:27   #25
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:
Før noen går apeshit crazy og tar ord fra sine meninger: jeg skrev at et cruise på østersjøen må være kjedelig. (Ikke bare må, det er det, jeg var ombord i et skip på Østersjøen i 1 måned). Ikke at byene rundt er det.

Poenget er jo nettopp byene rundt, ikke det jævla brakkvannet mellom. Man skal heller ikke se bort i fra at også poenget med reisen i seg selv er å tøffe rundt i en cruisebåt (eller skip eller hva man skal kalle det) og det således er likegyldig hvor man befinner seg på kloden

Jeg har aldri vært på cruise så aner ikke om det er tipp topp tommel opp eller like spennende som å gå ut med søpla. Men at enkelte foretrekker noe annet enn deg betyr ikke at de velger feil av den grunn. Det blir litt Trump-argumentasjon over det hele
Old 08-06-2017, 19:30   #26
Timmermannen
ScanFlyer Blue

I tillägg kommer det sedan flera år varje lördag under juni-augusti chartrade flyg med kryssningsturister till Arlanda från Italien och Spanien. Jag kollade Swedavias hemsida, kommande lördag kommer 5 flyg. Det brukar vara fler i juli/augusti. Förmodligen är de idioter allihop som väljer att kryssa i Östersjön. Det luktar lite sjalu. Eller?
Timmermannen is offline   Reply With Quote
Old 08-06-2017, 19:46   #27
Polaris
Free Luigi

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Poenget er jo nettopp byene rundt, ikke det jævla brakkvannet mellom. Man skal heller ikke se bort i fra at også poenget med reisen i seg selv er å tøffe rundt i en cruisebåt (eller skip eller hva man skal kalle det) og det således er likegyldig hvor man befinner seg på kloden

Jeg har aldri vært på cruise så aner ikke om det er tipp topp tommel opp eller like spennende som å gå ut med søpla. Men at enkelte foretrekker noe annet enn deg betyr ikke at de velger feil av den grunn. Det blir litt Trump-argumentasjon over det hele
Wow, bare fordi jeg ikke forstår hvorfor noen ville gjort det, så er jeg brått Donald Trump? Har ikke jeg lov til en fri vilje? Har ikke nekta ei sjel å dra til Østersjøen om de vil, men jeg fikk litt feeling av at amerikanere blir solgt noe de ikke helt vet hva er, og ser for seg "skandinaviske eventyr" ala det de har sett på tv (hvor bare norsk natur vises). I stedet får de brakkvann. Sorry at jeg bryr meg om lettlurte amerikanske turister, og ytrer det på internett i et forsøk på å ha noe omtanke i den grådige turistbransjen.
Old 08-06-2017, 19:49   #28
Polaris
Free Luigi

Quote:
Originally Posted by Timmermannen View Post
I tillägg kommer det sedan flera år varje lördag under juni-augusti chartrade flyg med kryssningsturister till Arlanda från Italien och Spanien. Jag kollade Swedavias hemsida, kommande lördag kommer 5 flyg. Det brukar vara fler i juli/augusti. Förmodligen är de idioter allihop som väljer att kryssa i Östersjön. Det luktar lite sjalu. Eller?
Hva slags sjalusi? Hva i alle verdens dager skulle jeg være sjalu over? Jeg driter en ekstremt lang marsj i om flyene ender opp i Oslo, Stockholm eller København. PLEASE hold meg utenfor den barnslige drittslengingen mellom hovedstadstriangelet, I could not care less. Jeg bor ikke i noen av landene, og har absolutt null interesse i at den ene skal være bedre enn den andre. Jeg synes derimot synd i amerikanere som får solgt cruise til "SKANDINAVIA" med illustrasjonsbilde av Geiranger, og ender opp i Østersjøen.
Old 08-06-2017, 19:50   #29
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:
Wow, bare fordi jeg ikke forstår hvorfor noen ville gjort det, så er jeg brått Donald Trump? Har ikke jeg lov til en fri vilje? Har ikke nekta ei sjel å dra til Østersjøen om de vil, men jeg fikk litt feeling av at amerikanere blir solgt noe de ikke helt vet hva er, og ser for seg "skandinaviske eventyr" ala det de har sett på tv (hvor bare norsk natur vises). I stedet får de brakkvann. Sorry at jeg bryr meg om lettlurte amerikanske turister, og ytrer det på internett i et forsøk på å ha noe omtanke i den grådige turistbransjen.

Sorry, men du fortsetter i akkurat samme spor og stempler de som velger cruise i Østersjøen som lettlurte.

Så de som velger det vet ikke bedre?
Old 08-06-2017, 19:55   #30
Polaris
Free Luigi

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Sorry, men du fortsetter i akkurat samme spor og stempler de som velger cruise i Østersjøen som lettlurte.

Så de som velger det vet ikke bedre?
Jeg skrev nettopp "Har ikke nekta ei sjel å dra til Østersjøen om de vil" - så om noen velger å dra dit fullt bevisst om hva de får, så er de med andre ord fri til det. Det er du som vrir det til at jeg nekter eller stempler vedkommende.

Jeg skriver deretter at jeg fikk inntrykk av at mange som reiste dit var skuffet over det de fikk, da de hadde sett for seg skandinavia og fikk .. østersjøen. Hvis du leser dette som å stemple noen som lettlurt, så får det være opp til deg. Jeg synes enkelt og greit det er leit at turister blir lurt av misledende reklame. Sorry at det er min mening. Om du synes det er greit så skal du få lov å ha den meningen. Går det bedre? Skal vi ta en fredsjoint og ikke skifte fra 1ste til 6e giret framover?
Old 08-06-2017, 19:56   #31
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Hva er det her som er feil? Ikke et ord om Geriranger og fjorder ..

Quote:

Sail through Northern Europe and the Baltic Sea for a smorgasbord of sumptuous sights. Golden domes and gilded palaces light up the White Nights of St. Petersburg. Gothic spires and richly decorated guildhalls dominate the hanseatic old towns of Riga, Tallinn, Gdansk and Visby.
http://www.silversea.com/n-europe-th...erary-port=all
Radar Station KGRV3
Old 08-06-2017, 20:03   #32
Polaris
Free Luigi

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Hva er det her som er feil? Ikke et ord om Geriranger og fjorder ..

http://www.silversea.com/n-europe-th...erary-port=all
Jah, neimen da så! Alt i orden, med dette ene eksemplet har du velta lasset. Dette er solid bevis på at det har aldri vært misvisende reklamer om Skandinavia på 3 år, og det har aldri vært en eneste amerikaner som har hørt navnet "skandinavia" og deretter blitt skuffet av det de fikk, ever, på 3 år.
Old 08-06-2017, 20:22   #33
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Quote:
Jah, neimen da så! Alt i orden, med dette ene eksemplet har du velta lasset. Dette er solid bevis på at det har aldri vært misvisende reklamer om Skandinavia på 3 år, og det har aldri vært en eneste amerikaner som har hørt navnet "skandinavia" og deretter blitt skuffet av det de fikk, ever, på 3 år.
Jepp!

Radar Station KGRV3
Old 08-06-2017, 23:09   #34
Bongo-Anders
ScanFlyer Blue

Krydstogter i Østersøen er faktisk mega populære og den helst store publikumsmagnet er selvfølgelig Sankt Petersborg hvor skibene som regel ligger i 2 dage.

Andre af de større attraktioner er Stockholm (som nævnt), København, Tallinn, Warnemunde/Rostock (for Berlin) og Oslo.

Den største krydstogthavn målt på anløb og passagere er faktisk København, men det er nok fordi at den både er udgangshavn for krydstogter i Østersøen og de Norske fjorde og så er der en mindre lufthavn i nærheden som måske/måske ikke har en indflydelse.

Så vidt jeg husker regner man med 950.000 pax og omkring 320 anløb set på hele året, ja julecruise er også en ting.
Bongo-Anders is offline   Reply With Quote
Old 08-06-2017, 23:39   #35
Polaris
Free Luigi

Ach ja, Warnemünde/Rostock. Østersjøens perle. Med kullkraftverket KNG som kronen på verket. Hjemmehavn til de styggeste fergene på denne jord. Og det vakreste forskningsskipet.

Old 09-06-2017, 00:54   #36
Bongo-Anders
ScanFlyer Blue

Du prøver for hårdt.
Old 09-06-2017, 01:03   #37
Polaris
Free Luigi

Når det gjelder Warnemünde mener jeg det seriøst
Old 09-06-2017, 01:15   #38
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Liker man Einstutzende Neubauten og denslags, er jo Rostock by night drømmen.
Radar Station KGRV3
Old 09-06-2017, 01:35   #39
Bongo-Anders
ScanFlyer Blue

Beklager hvis det er nævnt i tråden men kunne ikke lige se det, men det er State Farm Insurance som har chartret Celebrity Solstice til en eller flere ugelange krydstogter, altså hvis jeg har forstået det svenske korrekt.

Det er derfor at der er så mange charter fly (eller hvad vi skal kalde dem) på Arlanda for tide.
Old 14-06-2017, 18:32   #40
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Ikke over ennå ... Transat 330 står nede på nærflyplassen min og venter på boarding.

Radar Station KGRV3
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules